امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۳۰:۱۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد الکترونیک شد/+سایت دسترسی  

سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد از الکترونیک شدن بخش زیادی از خدمات این سازمان گفت و برای هماهنگ شدن با خدمات شهرداری نیز اعلام آمادگی کرد.

به گزارش راه ملت؛ سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد از الکترونیک شدن بخش زیادی از خدمات این سازمان گفت و برای هماهنگ شدن با خدمات شهرداری نیز اعلام آمادگی کرد.

به استناد قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور(۱۴۰۰-۱۳۹۶) بخش ۱۳ مربوط به اطلاعات و فناوری تکالیف دستگاه های خدمت رسان را در ماده ۶۷ بند ب بیان داشته است؛ دستگاههای اجرائی موظفند نسبت به الکترونیکی کردن کلیه فرآیندها و خدمات با قابلیت الکترونیکی و تکمیل بانکهای اطلاعاتی مربوط، تا پایان سال سوم اجرای قانون برنامه اقدام کنند.

کرونا هنوز پیچیده تر و مسری تر از قبل جولان می دهد؛ زندگی مسالمت آمیز با آن چیزی است که مسوولان بر آن تاکید می کنند؛ در عین حال شهروندان برای گذران زندگی خود و تداوم کسب و کار و اقتصاد خانواده مجبور به مراودات اجتماعی هستند لاجرم مناسب ترین راه حل کاهش تجمعات استفاده از بستر الکترونیک و مدیریت زمان خدمت رسانی به مردم است.

مهندس فردین یزدانپناه رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در گفتگو با روابط عمومی این سازمان گفت: یکی از مقوله های سنجش کارآمدی سازمان تکریم ارباب رجوع، جلب رضایت اعضا و جلوگیری از بروکراسی اداری است که این امرموجب شد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد برای الکترونیکی شدن امور جاری خود و تسریع ارائه خدمات به اعضا برنامه ریزی کند تا ضمن پاسخگویی به نیاز مراجعان، حضور و تردد آنها کاهش یابد و در عین حال به امور ضروری و مورد مطالبه آنها پاسخ داده شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: در خصوص کنترل خدمات مهندسی در سازمان مواردی از قبیل کنترل نقشه، ارجاع نظارت و ثبت نقشه به صورت الکترونیکی انجام می شودکه بعد از تسویه حساب مالک و تائیدیه کلیه طرحها توسط گروه های کنترل مربوطه کاربر سازمان نسبت به ارجاع نظارت پروژه اقدام می نماید.

یزدانپناه تصریح کرد: ارسال مدارک، کنترل آن و رفع نواقص و … نیز از طریق سیستم تبادل پیام که در کارتابل الکترونیکی دفاتر مهندسی طراحی تعریف شده قابل پیگیری و انجام است و تمامی مراحل پرونده از طریق پیامک به مالک پرونده اطلاع داده شده و توسط کاربر سازمان قابل مشاهده است.

مهندس یزدانپناه ضمن بیان اینکه کنترل نقشه از ابتدای مردادماه ۹۹ به صورت تمام الکترونیکی انجام می شود، به مزایای آن اشاره کرد : از طریق کنترل نقشه الکترونیکی بازه زمانی کنترل نقشه کاهش یافته و رفت و آمدهای مکرر برای تبادل نقشه های کاغذی از بین رفته است. همچنین از این طریق عملکرد کنترلرها به راحتی مورد پایش قرار می‎گیرد و به حضور فیزیکی کنترلر در سازمان و دفاتر نمایندگی نیازی نیست و کنترلرها به صورت یکپارچه و با رعایت قوانین واحد در سطح استان می توانند کار کنترل نقشه را انجام دهند.

یزدانپناه در تشریح ثبت نقشه الکترونیکی گفت: دفاتر مهندسی طراحی، فرم درخواست کنترل نقشه و سایر مدارک مربوطه را می توانند از طریق کارتابل دفاتر بارگذاری نمایند. پس از ثبت پروژه توسط خدمات مهندسی، بقیه مراحل و نحوه پیگیری از طریق سیستم الکترونیکی و تبادل پیام با دفاتر طراحی صورت می گیرد. همچنین در پروژه های نوساز دفاتر مهندسی طراحی و کارفرمایان می توانند از طریق سایت سازمان نسبت به انجام امور مالی به صورت آنلاین اقدام نمایند و نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد.

یزدانپناه در ادامه اظهار داشت: در راستای اهداف تحول دیجیتال و با توجه به لزوم رعایت همه جانبه بهداشت عمومی جهت مقابله با بیماری کرونا و مصون بودن کارکنان و اعضا سازمان، سامانه الکترونیکی اخــذ درخواست تسهیلات در پرتال سازمان برای مهندسین فراهم گردید.

رییس سازمان همچنین افزود: در خصوص ارائه هرچه بیشتر خدمات در آینده نیز برنامه هایی را از جمله الکترونیکی کردن درخواست مهندسین، گزارشات مرحله ای و …. را نیز در دستور کار داریم.

وی در پایان ضمن تشکر از همراهی هیات مدیره در به روزرسانی امور سازمان و ارائه خدمات الکترونیکی و همچنین تلاشهای واحد امور مهندسین و فناوری اطلاعات سازمان در محقق ساختن این امر تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آمادگی دارد که با شهرداری برای ارائه خدمات الکترونیکی در زمینه ارائه خدمات مهندسی همکاری نماید.

سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد:

www.kbeng.ir

منتشر شده در :2020/10/09 - 11:10|شناسه خبر: 55849 304 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه