امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۵۶:۵۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان خبر داد: بیکاری ۳۰۰مربی شنا و منجی غریق کهگیلویه و بویراحمد/ زمین‌گیر شدن استخرداران

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰۰ مربی و منجی غریق کرمانشاهی پس از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی استخرها شغل خود را از دست داده‌اند.

به گزارش راه ملت؛ سید حسین افتخاری، با اشاره به تعطیلی حدود هشت ماهه استخرهای استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهارکرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۳۰۰ مربی شنا و منجی غریق فعال داریم که از زمان شیوع بیماری کروناویروس و تعطیلی استخرها بیکار شده‌اند و شغل‌شان را از دست داده‌اند و این در حالی است که معیشت و ارتزاق تعداد زیادی از این ناجیان غریق تنها از همین شغل است.

وی اظهارکرد: از آنجایی که یک ناجی غریق باید هشت ساعت در طول روز را در استخر بماند و مراقب شناگران باشد تا اتفاقی برای آنها نیفتد، دیگر امکان اینکه سراغ شغلی دیگری بروند را ندارد، بنابراین بسیاری از آنها همین یک شغل را داشته‌اند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برخی از منجیان غریق و مربیان شنای استان زن و شوهر بودند که زندگی و نان‌شان به این شغل بستگی داشت اما تاکنون هیچ حمایت و کمکی از این افراد نشده و همه بیکار و زمین گیر شده اند.

افتخاری تصریح کرد: حدود ۵۰۰ منجی غریق در استان کهگیلویه وب ویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۱۰۰ نفر فعال هستند و همچنین حدود ۲۰۰ نفر مربی شنا نیز فعالیت داشتند که حتی بیمه برخی از آنها نیز قطع شده است.

وی ادامه داد: بعلت تعطیلی استخرهای در شرایط کرونایی ۳۰ نفر از منجیان قراردادی فصلی شرکت نفت گچساران از شهریور ماه تاکنون بیکار شدند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۵ استخر فعال در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت که از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون تعطیل هستند.

افتخاری تاکید کرد: برخی از ناجیان غریق استان بعلت بیکار شدن به سر دکه کارگران ساختمانی می روند اما کارم هم گیرشان نمی آید. همچنین برخی از منجیان غریق استان مجبور به مهاجرت برای پیدا کردن کار شده اند.

وی اظهارکرد: حدود هشت ماه تعطیلی استخرها در حالی است که در این مدت بسیاری از باشگاه‌های ورزشی باز شدند، کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها کار می‌کنند و حتی آرایشگاه‌ها و نانوایی‌ها که مراکز خطرناکی برای شیوع کرونا هستند مشغول به فعالیتند، اما به استخرها اجازه فعالیت نمی‌دهند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنطور که کارشناسان می‌گویند، اگر آب استخر به وسیله کُلُر که از قوی‌ترین گندزاها محسوب می‌شود به خوبی ضدعفونی شود، ویروس نمی‌تواند در آن زنده و یا فعال بماند. بعلاوه این ویروس در سونا و جکوزی هم به علت دمای بالا نمی‌تواند زنده بماند. حال این سوال پیش می آید که آیا استخرها از سایر اماکن خطرناکترند؟ بنابراین از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم آغاز فعالیت استخرها را بررسی و در صورت صلاح دید اجازه فعالیت طبق دستورالعمل‌ها به فعالان این عرصه بدهند.

افتخاری بیان کرد: در مجموع به منجیان غریق، مربیان شنا و استخرداران استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون بیش از ۴ میلیارد تومان خسارت ناشی از تعطیلی در شرایط کروناویروس وارد شده است و این قشر به خاک سیاه نشسته‌اند، کسی هم تاکنون از آنها حمایتی نکرد.

منبع: ایسنا

منتشر شده در :2020/10/13 - 12:10|شناسه خبر: 56047 435 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه