امروز :سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۲۰:۱۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کلنگ احداث مدرسه ۲ کلاسه در روستای سالاری به زمین زده شد

آیین کلنگ زنی احداث مدرسه۲ کلاسه در شهرستان رستم روستای سالاری(بیمی) با حضور رئیس آموزش وپرورش عشایرکهگیلویه وبویراحمد،فرماندار شهرستان رستم، مسئولین این شهرستان و جمعی از مردم این روستا به زمین زده شد.

به گزارش راه ملت؛ آیین کلنگ زنی احداث مدرسه دو کلاسه شهیدنوروزیان در شهرستان رستم  باحضور رئیس آموزش وپرورش عشایر کهگیلویه وبویراحمد ودیگر مسئولین این شهرستان و جمعی از مردم این منطقه در روستای سالاری (بیمی)به زمین زده شد.

فرماندار شهرستان رستم در آیین کلنگ زنی مدرسه خیرساز ۲کلاسه روستای بیمی از توابع شهرستان رستم با مشارکت ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار از سوی این خیرمدرسه ساز افزود: این مدرسه از جمله نیازهای اساسی این روستا بود که در سایه پیگیریهای مختلف و زحمات خیرین به ثمر نشست.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته مثل ژاپن به مدارس و فضاهای آموزشی بیشتر بها داده می شود چون می دانند که جمعیت پایه و نیروهای کارآمد در مدارس پرورش می یابندگفت: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران با توجه به اهمیت آموزش و پرورش در جهت تحقق عدالت آموزشی شاهد تاسیس و تجهیز فضاهای آموزشی به موازات هم هستیم.

رئیس آموزش وپرورش عشایرسیار کهگیلویه وبویراحمدنیز همچنین انجام امور پایه و بستری در کمترین زمان با کیفیت مطلوب را نوعی سرمایه گذاری خواند و احداث این مدرسه را نمونه ای مهم از این امور برشمرد.

وی بر لزوم توسعه و بروز نمودن امکانات در حوزه آموزش و پرورش برای خارج کردن آموزش از فضای عینی به مجازی از جمله در محیط های روستایی برای بهره وری بیشتر در شرایط خاصی مانند شیوع کرونا تاکید کرد.

اسماعیل رضایی نیک در این مراسم ضمن قدردانی از مساعدت و پیگیری های فرماندارشهرستان رستم ومجمع خیرین مدرسه ساز و مشارکت مردم در زمینه مدرسه سازی گفت:امروز با پیگیری های صورت گرفته و هماهنگی برون سازمانی شاهد گسترش فرهنگ مدرسه سازی در بین مردم به خصوص اهالی روستاهای منطقه هستیم.

وی با اشاره به پروژه مدرسه ۲ کلاسه روستای سالاری بیمی افزود : به همت خیرین و فرهنگیان منطقه تمام سعی وتلاشمان دراین است هیچ کلاسی بدون معلم نداشته و تمامی بسترهای لازم جهت ارائه آموزش در هر شرایطی را فراهم کنیم.

وی گفت: تداوم آموزش در شرایط غیرحضوری مستلزم مشارکت شرکای آموزش و پرورش در زمینه ارائه خدمات آموزشی و تحقق عدالت آموزشی است.

گفتنی است مدرسه ۲کلاسه روستای سالاری(بیمی) با هزینه ای بالغ بر۱۲۰ میلیون تومان اعتبار با زیربنای۶۰ متر مربع به همت خیرمدرسه ساز و به صورت مشارکتی با موسسه کانون توسعه فرهنگی اجتماعی مهر رستم به کلنک زنی رسید و در عرض یکسال کار ساخت و تجهیز آن به اتمام خواهد رسید.

سازمان‌ مردم نهاد فرهنگی و اجتماعی مهر رستم،  نهادی غیرانتفاعی و غیرسیاسی است که با همت جمعی از اهالی شهرستان‌های ممسنی و رستم در استان فارس شکل گرفته است.

این کانون در کنار فعالیت‌های متنوع فقرزدایی، عمده تمرکز خود را به ساخت مجتمع‌های آموزشی و گسترش امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای کودکان در شهرستان‌های ممسنی و رستم و همچنین شهرستان‌های روستاهای اطراف در استان کهگیلویه وبویراحمدمعطوف ساخته است.

منبع: پیوار نیوز
منتشر شده در :2020/10/21 - 12:10|شناسه خبر: 56563 538 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه