امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۵۴:۳۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

اهدا ۶ دستگاه دمنده از طرف شرکت طبیعت به منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

شرکت طبیعت ۶ دستگاه دمنده به مبلغ ۹۰میلیون تومان به منابع طبیعی استان اهدا کرد.

به گزارش راه ملت،مدیرکل منابع طبیعی وآبخیز داری کهگیلویه وبویراحمد افزود: شرکت طبیعت در راستای جلوگیری از اطفاء حریق وحفظ طبیعت تعداد ۶ دمنده به مبلغ ۹۰میلیون تومان خریداری کرد ودراختیار اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان قرار دادند جا دارد از مدیرعامل وکلیه پرسنل این شرکت کمال تقدیر وتشکر نماییم.

حکمتیان اصل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت : هرکدام از این دستگاه‌های دمنده بالغ بر ۱۵ میلیون تومان توسط شرکت طبیعت خریداری شده است.

او گفت : علاوه بر خیرین برخی از سازمان‌های مردم نهاد نیز با جمع آوری کمک از اعضای خود به منظور تهیه دستگاه‌های دمنده دست به اقدام زده اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری کرمانشاه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون هفتادوپنج مورد آتش سوزی عمده در سطح ۱۷۰۰هکتار از مراتع زیرنظر منابع طبیعی استان رخ داده است.

حکمتیان اصل افزود: در تمام آتش سوزی‌های مراتع و جنگل‌ها نقش نیرو‌های مردمی برای اطفاء حریق بسیار چشمگیر است که جای قدردانی دارد.

او افزود: منابع طبیعی ضمن انجام تکلیف خود دست عزیزان همیار و همراه طبیعت را می‌فشارد و از هیچ کوششی در جهت پیشگیری و مقابله و اطفاء به موقع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع چشم پوشی نمی‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه ۹۵ درصد عامل اصلی این آتش سوزی‌ها ناشی از خطا‌های انسانی است، گفت: باوجود هشدار‌های مکرر مسوُولان در خصوص حفظ نکات بهداشتی و کاهش تردد در محافل عمومی و تفرجگاه‌ها متاسفانه بی توجهی عده‌ای ناآگاه موجبات گسترش بیماری و ورود استان به مرحله هشدار را فراهم کرده است.

حکمتیان اصل ادامه داد: ادامه این بی احتیاطی نه تنها گسترش و شیوع بیماری کرونا را به همراه خواهد داشت بلکه زمینه ساز خطرات احتمالی برای طبیعتی است که با گرم شدن هوا مواد آتش زا در آن به وفور یافت می‌شود.

او گفت: برای حفظ سلامتی خود، خانواده و طبیعتی که سرمایه ملی است این روز‌ها در خانه بمانید و اگر هم به طبیعت وارد شدید از بی مهری در حق آن خودداری کرده و با روشن کردن آتش عامل این خیانت بزرگ در حق جنگل‌ها نباشید تا حریقی در آن‌ها حادث نشود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری کهگیلویه وبویراحمداز مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان با شماره تماس رایگان امداد جنگل به شماره ۱۵۰۴ مراتب را اطلاع دهند.

منتشر شده در :2020/10/21 - 05:10|شناسه خبر: 56598 273 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه