امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۱۱:۵۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

افتتاح  و راه اندازی سامانه تصمیم «زمان» بهزیستی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: سامانه تصمیم به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ به زوج‌های در آستانه طلاق  با همکاری معاونت پیشگیری بهزیستی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در استان راه‌اندازی شد.

به گزارش راه ملت،سامانه طلاق (تصمیم) با حضور مدیر کل بهزیستی استان ، مدیر کل امور اجتماعی استانداری و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در استان در محل مرکز مشاوره تدبیر یاسوج افتتاح و شروع به کار کرد. 

 دکتر محسن مرادی مدیر کل بهزیستی در آئین افتتاحیه سامانه تصمیم در یاسوج گفت: در راستای اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری مشترک با قوه قصائیه ، سامانه تصمیم به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ به زوج‌های متقاضی طلاق و ارجاع آنها به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی تحت نظارت بهزیستی سامانه تصمیم راه‌اندازی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی این سامانه ضمن کنترل و شناخت آسیب های طلاق زمینه انجام مداخلات تخصصی در این امر فراهم شود. 

معاون توسعه وپیشگیری سازمان بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز درگفت وگو با خبرنگار گروه رسانه ای تابش گفت: سازمان بهزیستی به منظور ارائه خدمات به زوجینی که متقاضی طلاق هستند، باهماهنگی معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه اقدام به راه اندازی سامانه تصمیم کرده است.

وی گفت :زوج‌هایی که از ادامه زندگی منصرف می‌شوند و قصد طلاق دارند باید قبل از رفتن به محاکم قضایی برای طلاق در سامانه تصمیم  به نام و سایت زمان به نشانی   www.zaman.behzisti.net مراجعه و در آنجا ثبت نام کنند .

صیادی افزود:این سامانه همزمان باسراسر کشور در استان کهگیلویه و بویر احمد با هدف جلوگیری از فروپاشی نظام خانواده راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: کلیه افرادی که متقاضی طلاق هستند ابتدا باید به مراکز خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و در سامانه تصمیم ثبت نام نموده و با ورود به سامانه، به نزدیکترین مشاوره ای که موردتاییدسازمان بهزیستی و دستگاه قوه قضائیه باشد ارجاع داده شوند.

صیادی عنوان کرد: دراین مرکز کارهای روانشناسی؛مشاوره ای برای زوجینی که از نظر فکری وروحی نمیتوانندبه زندگی مشترک ادامه دهند صورت می گیرد تادرصورت امکان برای حفظ بنیان خانواده به زندگی خود برگردند.
معاون توسعه وپیشگیری سازمان بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمدتصریح کرد:این مرکز متشکل از دو تیم می باشد که در مرحله اول ورود به مرکز،مشاوره،مددکار،مشاور حقوقی هستند که زوجین را مشاوره می کنند وتیم دوم که ارزیابی نهایی می باشد مشاوره و روان شناس حضور دارند که نتیجه نهایی را اعلام می کنند‌.

صیادی با بیان اینکه با تشخیص وتاییدمددکارسازمان بهزیستی هزینه مشاوره زوجینی که توانایی پرداخت راندارند برعهده میگیرندخاطرنشان کرد:اکثر افرادی که فکرمیکنند تمام پلهای پشت سرخودشان راخراب کرده اند اقدام به تقاضای طلاق می کنند، اما با مشاوره درست وبه موقع ،عقب راندن زوجین به گذشته،اموزش مهارت های زندگی رایادبگیرند بنیان خانواده دچار تزلزل نمی شود

صیادی با اشاره به اینکه همکاران ما در مرحله اول درخواست‌ها را با توجه به موضوع و اهمیت غربالگری می‌کنند، افزود: هدف اصلی سامانه تصمیم تقویت بنیه خانوادگی و سازش بین زوجین و خانواده‌ها است که بتوانند با ارائه مشاوره راهگشای زندگی سالم باشد مگر در شرایط خیلی حاد که دیگر زمینه ادامه زندگی زوجین وجود ندارد به داگاه معرفی میگردند 

بنا بر همین گزارش دو مرکز  مشاوره رایا و تدبیر در یاسوج به عنوان مراکز معین سامانه تصمیم شروع به فعالیت نمودند.

جلیل پور مدیر مرکز مشاوره رایان یاسوج  گفت:  مقرر شد کلیه موارد مربوط به خانواده اعم  از  طلاق  ، نفقه، حضانت و … از طریق سامانه زمان در دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت شود و از این طریق به دو مرکز معین مشاوره در یاسوج معرفی می شوند و جهت غربالگری به مشاورین مراکز تدبیر و رایا معرفی می شوند.

وی افزود : زوجین در این مراکز  برای غربالگری که آیا آنها امکان ادامه زندگی دارند و طبق  راهنمایی کارشناسان مشاوره  مراکز فوق  یا سازش صورت میگیرد و یا  به جدایی و طلاق منجر می شود.
راستار مدیر مرکز مشاوره تدبیر نیز در این مراسم گفت: سامانه تصمیم جهت نوبت دهی اینترنتی درخواست طلاق توافقی، طلاق یکطرفه به درخواست زوج و یا زوجه توسط سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شده است.
وی گفت مرکز مشاوره تدبیر با حضور کارشناسان مجرب و مشاورین روانشناسی آماده ارائه خدمت به مراجعین و زوجین استان می باشد. 

راهنمای شهروندان در سامانه تصمیم

شهروندان محترم که متقاضی طلاق ( توافقی ، یکطرفه به درخواست زوج ، یکطرفه به درخواست زوجه ) می باشند باید طبق فرآیند ذیل جهت تشکیل پرونده اقدام کنند .

۱- مراجعه متقاضی به سایت zaman.behzisti.net
۲- نوبت گیری اینترنتی متقاضی
۳- مراجعه متقاضی به مرکز جامع مراقبت از خانواده طبق نوبت دریافتی
۴- پذیرش و ارزیابی اولیه ( حدود ۴۰ دقیقه ) در مرکز جامع مراقبت از خانواده
۵- ارجاع پرونده به مراکز مشاوره یا کلینیک های مددکاری توسط مرکز جامع مراقبت از خانواده
۶- مراجعه متقاضی به مرکز مشاوره یا کلینیک مددکاری منتخب مرکز جامع مراقبت از خانواده
۷- برگزاری جلسات مشاوره ، مددکاری و … در مرکز مشاوره یا کلینیک مددکاری
۸- اعلام نظر مراکز مشاوره یا کلینیک های مددکاری پس از ۴۵ روز
۹- ارجاع فرم اعلام نظر به مرکز جامع مراقبت از خانواده توسط مرکز مشاوره یا کلینیک مددکاری
۱۰- اگر جلسات مشاوره و مددکاری منجر به سازش شود ، پرونده توسط واحد ارجاع بایگانی می شود.
۱۱- اگر نتیجه پرونده عدم سازش باشد ،پرونده به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارسال خواهد شد .
نکته قابل توجه اینکه کل فرآیند اینترنتی است و نوبت گیری ، ارجاع و پاسخ دهی مراکز مشاوره یا کلینیک های مددکاری اینترنتی خواهد بود.
منبع: تابش آنلاین

منتشر شده در :2020/10/23 - 12:10|شناسه خبر: 56756 241 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه