امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۲۱:۰۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان خبر داد: بیکاری ۳۰ راهنمای گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعطیلی فعالیت راهنمایان گردشگری استان در پی شیوع کروناویروس، گفت: نزدیک ۳۰ نفر راهنمای گردشگری در این استان داریم که در پی شیوع کرونا، بیکار شده‌اند.

به گزارش راه ملت؛ احمد پهلوانی، با اشاره به وضعیت راهنمایان گردشگری استان در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: از بتدای شیوع کرونا تا کنون فعالان این حوزه به خاطر تعطیلی تورهای گروهی و ماشینی و به ویژه تورهای خارجی، بیکار بوده ‌اند.

وی با بیان این‌که فصل کاری راهنمایان گردشگری در استان، ۶ تا هفت ماهه اول سال بوده و از اواخر اسفند با تورهای نوروزی شروع می شد و در شهریور ماه با تورهای آخر شهریور تمام می‌شود، گفت: راهنمایان گردشگری استان نیز منتظر بودند که روند گردشگری از عید شروع شود، اما با شیوع کرونا، فعالیت‌های گردشگری نیز تعطیل شد.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا از اسفند ماه، گردشگری تعطیل شد و تاکنون نیز همچنان روند ادامه دارد و فعالیت راهنمایان گردشگری نیز به صفر رسیده است.

پهلوانی ضمن انتقاد از نبود حمایت‌های لازم از صنف گردشگری و به ویژه راهنمایان گردشگری، تصریح کرد: تنها به ما اعلام شد که تسهیلات کرونایی پرداخت خواهد شد البته حمایت با تسهیلات۱۲ میلیون تومانی با سود ۱۲ درصد کمک نیست و کفاف نمی دهد.

وی ادامه داد: راهنمایان گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بیمه نیستند و از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شغل محسوب نمی شوند بنابراین از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم که مشکل بیمه این قشر را حل کنند.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نه تنها راهنمایان گردشگری استان بیکار شدند بلکه صنعت گردشگری استان تعطیل شده است.

پهلوانی تاکید کرد: قبل از کروناویروس خودم تنها ۱۶ تور داشتم اما در این شرایط کرونایی خبری نیست و حتی یک مورد هم نداشتم.

وی بیان کرد: گردشگری یک صنعت فرا بخشی و دستگاهی است که انتظار داریم شهرداری ها و استانداری به این مساله کمک کنند.

منبع: ایسنا

منتشر شده در :2020/10/28 - 04:10|شناسه خبر: 57137 338 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه