امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۱۹:۱۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در نشست شورای سلامت شهرستان کهگیلویه چه گذشت؟

هجدهمین نشست شورای سلامت شهرستان کهگیلویه با حضور اعضا این شورا صبح امروز در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

راه ملت: به گزارش راه ملت حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در شورای سلامت شهرستان با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ قرار داریم اما هنوز در باور برخی مسؤولان و مردم گنجانده نشده است، اظهار داشت: اعمال همه محدودیت‌های کرونایی باید با جدیت و قاطعیت انجام شود.

امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: در برخورد با متخلفان صنفی گاهی جدیت وجود ندارد و تعطیلی صنوف با تبعیض روبرو است اینها بررسی و دقت شود.

وی با بیان اینکه مدیران جلسات تمجیدی دورهمی را تمام کنند، افزود: وضعیت به گونه‌ای است که اگر کنترل نشود فاجعه به بار می‌آید همه خود را مسؤول و موضف به همکاری در اجرای برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها بدانیم.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تصریح کرد: رفتار مسؤولان بر همکاری مردم تأثیر دارد وقتی مسؤولی در تجمعات و مراسمات غیر ضروری شرکت دارد یعنی به مردم می‌گوید خبری نیست مردم نیز با سهل انگاری از قضیه عبور می‌کنند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌های متناقض نیز مردم را دچار سردرگمی می‌کند، تصریح کرد: برخی با مصاحبه‌های غیر تخصصی کرونا را فضای جولان سیاسی کرده‌اند! اجازه دهید مسؤول متخصص در این زمینه مصاحبه و اظهارنظر کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با انتقاد از بی‌توجهی صاحبان مجالس عروسی و عزاداری نسبت به وضعیت قرمز کرونایی گفت: مراسمات فاتحه خوانی و عروسی زحمات چند ماهه را به باد داده است.

وی ادامه داد: روز گذشته در مسیر چاروسا عروسی با جمیعیت بیش از ۳۰۰ نفر در حال برگزاری بود این چه وضعی است؟ جلساتی برگزار می‌شود مصوبه‌هایی شکل می‌گیرد اما برای اینکه رقاصی خلاف شرع و نوازندگی عده‌ای تعطیل نشود از مصوبه می‌گذرند.

وی همچنین بی‌توجهی دفاتر ثبت ازدواج را متذکر شد و گفت: دادستان در این موارد انقلابی ورود کند کار از نصیحت و توصیه گذشته باید با قوه قهریه برخورد صورت گیرد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تأکید کرد: روحانیون، رسانه‌ها، اساتید و کارشناسان در این جنگ کمک کنند با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی واقعیات را به مردم برسانند امروز مهمترین معروف نهی از منکرهای کرونایی است.

 

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: کارت دعوت‌ عروسی‌ها دعوت به مرگ است یعنی جان جامعه برایش اهمیت ندارد اینچنین افرادی زندان رفتن‌شان هم نباید اهمیت داشته باشد.

وی نسبت به شلوغی مطب پزشکان، دفاتر ازدواج و طلاق و کافی‌شاپ‌ها هشدار داد و گفت: متاسفانه دورکاری مدیران نیز تفریحی شده است کارمند سر کار نمی‌آید اما در حاشیه رودخانه مارون تفریح کبابی راه انداخته است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: برخی از مدیران بی‌خیال‌اند مدیری که نسبت به جامعه بی‌تفاوت باشد حق مسئولیت در جمهوری اسلامی ندارد امروز همه باید تعارف را کنار بگذاریم از همه امکانات و ظرفیت‌ها برای مقابله با بیماری استفاده کنیم.

 

عبدالله سعادتیان نیز در هجدمین شورای سلامت شهرستان اظهار داشت: پلیس اطلاعات، شبکه بهداشت و سایر نهادها بانیان مراسمات و تجمعات غیر ضروری را شناسایی کنند ما بدون تعارف برخورد می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه با بیان اینکه شناسایی و معرفی مخلان سلامت جامعه وظیفه ما نیست بلکه مواردی که معرفی شوند برخورد می‌کنیم تأکید کرد: اگر لازم باشد عروس و داماد هم بازداشت می‌شوند.

سعادتیان گفت: هر موردی که تهدید علیه بهداشت باشد معرفی شوند در برخورد کوتاهی نخواهیم داشت.

این مسؤول با اشاره به اینکه دفاتر ثبت ازدواج مجاز به برگزاری مجالس با بیش از پنج نفر نیستند، افزود: در صورت تخطی این واحدها تعطیل می‌شوند.

وی حضور مسؤولان در مراسم عزاداری و عروسی را یادآور شد و تصریح کرد: چه لزومی دارد مسؤولی که زیر ذره‌بین است در چنین مراسماتی شرکت کند، این باعث عادی شدن مسئله بین مردم می‌شود.

دادستان کهگیلویه گفت: طرح شهید سلیمانی را به فال نیک می‌گیریم اگر مصوبات طرح اجرایی شود بازدهی خوبی هم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سلامت مردم خیلی اهمیت دارد، افزود:در راستای حساسیت موضوع شعبه ویژه رسیدگی ب جرایم و تخلفات شورای سلامت تشکیل شده و شبانه‌روز پاسخگو هستیم.

سعادتیان گفت: موارد زیادی برخورد صورت گرفته حتی درب کافه باغ‌های حاشیه شهر پلمب شد اما در جاهای دیگری راه‌اندازی کردند.

وی ادامه داد: با وجود تعطیلی آرامستان‌ها متأسفانه مردم همکاری ندارند، مطب پزشکان نیز ازدحام جمعیت سلامت مردم را تهدید می‌کند./فارس

منتشر شده در :2020/11/21 - 03:11|شناسه خبر: 58356 348 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه