امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۴۳:۴۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آشنایی با موفق ترین رده بسیج خواهران کهگیلویه و بویراحمد؛

درخشش بسیجیان چرامی در جشنواره مالک اشتر

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج شهید آمنه حیدریان شهر چرام با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و جهادی موفق شدند عنوان موفق ترین رده بسیج خوهران استان کهگیلویه و بویراحمد را کسب نمایند.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ جشنواره مالک اشتر بسیج، محلی برای تجلیل از موفق ترین رده های بسیج به صورت سالانه است و حوزه شهید آمنه حیدریان شهر چرام موفق شده است در این جشنواره عنوان موفق ترین حوزه مقاومت بسیج خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد را کسب نماید. 

 

به بهانه موفقیت این حوزه مقاومت بسیج، دقایقی با فرمانده این حوزه مقاومت گفت و گویی انجام دادیم .

 

*لطفا خودتان را برای خوانندگان معرفی بفرمایید و برایمان از سوابق حضورتان در بسیج بگویید.
فاطمه پورنگ مقدم هستم. ۳۸ سال سن دارم و دارای لیسانس حسابداری هستم. در زمان دانش آموزی و از سال ۱۳۷۷ افتخار عضویت در بسیج را دارم. پس ورود به دانشگاه در سال ۱۳۸۰ هم توفیق همکاری با بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج را داشتم. بعد از فارغ التحصیلی به عنوان بسیجی پاره وقت در حوزه بسیج دانش آموزی قاسم ابن الحسن (ع) چرام مسئولیت امور خواهران حوزه را برعهده داشتم. از سال ۹۳ نیز به عنوان بسیجی تمام وقت در حوزه بسیج دانش آموزی چرام مسئولیت امور خواهران را برعهده داشتم . سال ۹۸ نیز به افتخار پیدا کردم که خادم بسیجیان خواهر در حوزه شهید آمنه حیدریان باشم.

 

 

*حوزه مقاومت شما در جشنواره مالک اشتر رتبه برتر را کسب کرده است. در این مورد توضیح بفرمایید.
این موضوع لطف خداوند و تلاش های بسیجیان پای کارِ و مخلص ما بوده. در حوزه بسیج ما هرکس وظیفه خود را به نحو احسن انجام می دهد. در حقیقت باید گفت این رتبه حاصل زحمات بی دریغ اعضای شواری حوزه ، فرماندهان پایگاه ها ، شورای آنها و هم چنین بسیجیان فعال در سطح شهرستان بوده است. البته این حوزه در سال ۹۴ هم به عنوان موفق ترین رده بسیج جامعه زنان در سطح سپاه فتح را نیزکسب کرد.

 

*کمی در خصوص اهداف و فعالیت های خودتان در این حوزه مقاومت بسیج خواهران توضیح بفرمایید
رویکرد اصلی ما ترویج گفتمان ولایت در حوزه زن و خانواده به ویژه تحکیم و تقویت و تعالی بنیان خانواده ها و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بوده است. در این راستا برنامه های متنوعی برگزار می شود. از جمله نشست های بصیرتی، تربیت اخلاق معرفتی در سطح پایگاه ها ، برگزاری کارگاه های عفاف و حجاب ، تکریم از دختران محجبه در همایش بزرگ عفاف و حجاب که در سطح شهرستان برگزار شد.

 

 

از دیگر برنامه های ما بحث تربیت کودک انقلابی و فعالیت در حوزه کودک از طریق مهد کودک باغ بهشت و تعامل با دیگر مهد کودک های در سطح شهرستان – اهدای جایزه به بسیجیان مستحق، ارائه و امهای اشتغالزایی، برگزاری اردوی جهادی یک روزه و هفت روزه ، همکاری با بسیج دانش اموزی در اجرای طرح شهید بهنام محمدی یا اجرای برنامه هایی تحت عنوان دیدار مادران آسمانی و برگزاری همایش تخصصی والدین بوده است.

 

*خب امسال هم بیشتر درگیر بیماری کرونا بوده ایم. در این زمینه چه کارهایی انجام دادید؟
به لطف خداوند، خواهران بسیجی این منطقه از ابتدای شیوع ویروس کرونا به تولید وتوزیع ماسک بین نیازمندان مشغول شدند و از همان روزهای اول زنان بی سرپرست منطقه را شناسایی کردیم و در حد توان به آنهایی که به نحوی در این شرایط آسیبی دیده بودند بسته های حمایتی تقدیم کردیم. همین طور گروه های جهادی ما خانوارهای نیازمند را شناسایی کرده و بسته های حمایتی در حدود ۵۰۰ بسته اهدا کردند و به دانش آموزان بی بضاعت لوازم التحریر اهدا گردید.

*در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی هم عملکردی داشته اید؟
بله در این زمینه با دعوت از مشاورین و نخبگان در سطح حوزه جلساتی برگزار کردیم. برگزاری کلاس مشاوره و هم چنین اهدای وسایل ضروری و اولیه به زوجین، به ویژه زوجینی که که در شرف طلاق بودند از اقدامات ما بوده که به لطف خدا این موضوع سبب بازگشت به زندگی تعدادی از زوج های جوان منطقه شد.

 

*چه برنامه های ابتکاری در حوزه سرزمینی خود برگزار کرده اید؟
با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم کارهای فرهنگی در کشور ما هم به فرمان رهبری لبیک گفته و از زمان شروع مسئولیت تلاش کردیم در حد توان در موضوع فرهنگی بتوانیم اقدامات اثرگذاری انجام دهیم. اقداماتی مانند جمع آوری و اهدای جهیزیه به زوج های کم بضاعت. هم چنین تشکیل و افتتاح صندوق قرض الحسنه در منطقه که موجب اتفاقات خوبی شد.

 

 

*اثر گذاری برنامه ها موضوع مهمی است. به نظر خودتان برنامه هایی که اجرا می کنید تاثیرگذار بوده یا خیر؟ آیا مردم از فعالیت های شما راضی هستند؟
این سوال را باید بسیجیان و مردم شریف منطقه پاسخ دهند اما تلاش ما و بسیجیان عزیمان در منطقه در همین راستا بوده و ان شالله که در این خصوص در محضر امام و شهدا شرمنده نباشیم. استقبال و حمایت خواهران خوب این منطقه از برنامه هایی نظیر یادواره های شهدا و طرح اهدای جهیزیه ها نشان دهنده رضایت نسبی آن ها از برنامه ها می باشد.

 

*در پایان اگر صحبت دیگری دارید بفرمایید
در پایان از شما و دیگر فعالان رسانه ای استان که این فرصت را در اختیار ما قرار دادید سپاسگزارم. جا دارد از جناب سرهنگ پوربهشت؛ فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج چرام، سرکار خانم گرجی زاده مسئول بسیج جامعه زنان استان و همه فرماندهان پایگاه ها، اعضای شورای حوزه و بسیجیانی که این حقیر را در پیشبرد اهداف بسیج یاری کردند تقدیر و تشکر کنم. ان شاالله با الگوگیری از ائمه اطهار، امام راحل، شهداء و مقام معظم رهبری بتوانیم تا آخرین نفس از میهن عزیزمان در همه عرصه ها دفاع کرده و ثابت قدم به راه خود ادامه دهیم.

منتشر شده در :2020/12/12 - 12:12|شناسه خبر: 59150 2308 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه