امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۰۹:۲۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

اجرای نخستین طرح مکانیکی آبخیزداری در کهگیلویه

نخستین طرح مشارکتی مکانیکی آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد بزودی در کهگیلویه اجرا می‌شود.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اهمیت توسعه طرح‌های آبخیزداری اظهار داشت: یکی از مهمترین راه‌های جلوگیری از فرسایش خاک و ایجاد رونق در مناطق مختلف اجرای طرح‌های آبخیزداری است که تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار متر مکعب عملیات مکانیکی آبخیزداری در استان اجرا شده است.

غلامحسین حکمتیان مشارکت مردم و خیران در اجرای طرح‌های مکانیکی آبخیزداری را مهم خواند و افزود: با مشارکت آقای هوشنگ روئین تن از اهالی روستای چنگلوا در شهرستان کهگیلویه نخستین طرح مشارکتی مکانیکی آبخیزداری استان در بالادست این روستا اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح، ترکیبی از دو سازه سنگی ملاتی بزرگ و عملیات بیولوژیک نهال کاری و کشت بذر است که با هدف کنترل روان آبها، تقویت سفره آب‌های زیر زمینی، توسعه دوبخش مهم کشاورزی و گردشگری توسعه جنگل و مرتع و استفاده آبخیزنشینان اجرا می‌شود.
حکمتیان بیان کرد: برای اجرای این طرح ۵۰ درصد هزینه‌ها به عهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است و ۵۰ درصد را نیز آقای هوشنگ روئین تن متقبل شده که تلاش می‌کنیم این طرح‌ها در استان گسترش یابد.
جنگلی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم به مشارکت مردم در اجرای طرح‌های آبخیز داری اشاره کرد و گفت: تا کنون در بیش از ۴ هزار هکتار از عرصه‌های منابع ملی استان با مشارکت مردم، عملیات بیولوژیک آبخیزداری شامل درختکاری و کشت بذر انجام گرفته، ولی این نخستین طرح مکانیکی آبخیز داری است که بصورت مشارکتی در استان اجرا می‌شود.
هدایت اله آویزش رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری کهگیلویه گفت: در این طرح علاوه بر مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در اجرای سازه مکانیکی طرح، بذر و نهال همه عرصه‌های بیولوژیکی نیز تامین و بصورت رایگان در اختیار سرمایه گذار قرار می‌گیرد.
هوشنگ روئین تن مجری و خیر این طرح گفت: با هدف توسعه فضای جنگلی و رونق گردشگری و کشاورزی منطقه اقدام به مشارکت در اجرای این طرح داشتم که با همکاری و نظارت اداره منابع طبیعی و آبخیز داری استان و شهرستان عملیات مختلف آبخیز داری، جنگل کاری، گردشگری و کشاورزی در این طرح اجرا می‌شود.
وی گفت: در بحث هزینه‌های لازم برای اجرای طرح مشکلی وجود ندارد و هر مبلغی برای اجرای کامل طرح نیاز باشد پرداخت می‌شود تا شاهد توسعه کشاورزی، گردشگری، اشتغال جوانان و افزایش در آمد مردم روستا باشیم.
روئین تن اضافه کرد: با اجرای این طرح حدود ۳۰ هکتار از مراتع، اراضی کشاورزی و جنگلکاری از مزایای آن برخوردار می‌شود./صداو سیما
منتشر شده در :2021/01/05 - 07:01|شناسه خبر: 59994 309 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه