امروز :سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۳۳:۴۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بازار استان کهگیلویه و بویراحمد تحت نظارت بازرسان استاندارد

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از ابتدای سال جاری تا اکنون بیش از ۴۳۰۰ مورد بازرسی در قالب طرح طاها( طرح اجرای هماهنگ استاندارد ) در سطح بازار استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد، از ابتدای سال جاری تا اکنون بیش از ۴۳۰۰ مورد بازرسی در قالب طرح طاها( طرح اجرای هماهنگ استاندارد ) در سطح بازار استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازرسان اداره کل استاندارد استان و شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، به صورت محسوس و نامحسوس همانند مصرف‌کنندگان و خریداران عزیز به مراکز عرضه و واحدهای صنفی استان مراجعه و ضمن بازرسی از تمام کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری موجود در واحد صنفی و ارائه گزارش بازرسی، در هر مرحله از طرح با توجه به برنامه ابلاغی از سوی سازمان، نسبت به خرید این کالاها و ارسال آن به آزمایشگاه‌های ذیصلاح برای آزمون و دریافت نتیجه اقدام می‌کنند.

وی اهداف طرح طاها را: شناسایی واحدهای تولیدی و کنترل کالاهای مشمول استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌های تولیدی در راستای تامین ایمنی، بهداشت و سلامت جامعه، جمع‌آوری کالاهای فاقد کیفیت از مراکز تولید، تمرکز، توزیع و عرضه و برخورد قانونی با واحدهای تولیدی غیر مجاز و فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد، ذکر کرد.
بهمن رحمتی با بیان اینکه نظارت های استاندارد در حوزه تولید موجب ارتقای کیفیت آنها شده و به سود تولید داخلی است، عنوان کرد: در قالب طرح طاها، از تمامی واحدهای صنفی عرضه کننده: مواد غذایی و کشاورزی، مصالح ساختمانی و معدنی، صنایع الکترونیک، نساجی و پوشاک، مکانیکی و واحدهای ارائه دهنده خدمات مشمول استاندارد اجباری، بازرسی می شود.
مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد توصیه کرد: هم استانی های عزیز در هنگام خرید کالا، علاوه بر تاریخ تولید و انقضاء ، به نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد توجه کنند و با ارسال کد ۱۰ رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت استاندارد کالای خریداری شده مطمئن و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، مراتب را با شماره رسیدگی به شکایات ۱۵۱۷ به این اداره کل اطلاع دهند.

منتشر شده در :2021/01/13 - 07:01|شناسه خبر: 60270 270 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه