امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۰۸:۵۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

وجود معارض مانع گسترش باند پروازی فرودگاه یاسوج شده‌ است

مدیر فرودگاه یاسوج، گفت: وجود برخی معارضات نظیر زندان مرکزی یاسوج مانع توسعه باند فرودگاه و استفاده از هواپیماهای پیشرفته در پروازها شده‌است.

به گزارش راه ملت، عنایت انصاری ظهر امروز در نشست با معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات امنیتی موجود در فرودگاه یاسوج اظهار داشت: سالن پاویون فرودگاه از نظر تجهیزات جهت کنترل دچار مشکل است و این مورد نیز به اطلاع استاندار استان رسیده‌است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات فرودگاه یاسوج نداشتن دستگاه جِت اِستار برای پروازها است، و تامین امنیت پروازها در فرودگاه با تامین این دستگاه به مراتب از کیفیت بهتری برخوردار خواهدشد.

مدیر فرودگاه یاسوج خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اساسی ما در فرودگاه یاسوج، که به طبع دغدغه همه مدیران و مردم استان نیز است، موضوع ارتقا فرودگاه می‌باشد.

انصاری با اشاره به واگذاری مدیریت فرودگاه شهر گچساران به استان، گفت: هم‌اکنون استان کهگیلویه و بویراحمد دارای دو فرودگاه در شهرهای یاسوج و گچساران است، و امیدواریم که شهرستان کهگیلویه در آینده نیز از ظرفیت فرودگاه برخوردار شود.

مدیر فرودگاه شهر یاسوج در ادامه بر ارتقا فرودگاه‌های استان به اداره‌کل فرودگاه تاکید کرد و گفت: در این زمینه اقداماتی صورت گرفته و از مدیران استانی جهت تحقق این موضوع انتظار همکاری داریم.
انصاری همچنین به ضرورت مشخص شدن مرز هوایی پرداخت و گفت: با مشخص شدن مرز هوایی، با توجه به طرفیت‌های غنی گردشگری در استان در توسعه این بخش و حتی ایجاد زمینه توریست سلامت کمک شایانی خواهدشد.

وی در ادامه موقعیت زندان مرکزی شهر یاسوج را مانع بزرگی جهت توسعه باند فرودگاه یاسوج دانست و گفت: ۳۲۰۰ متر باند در محوطه فرودگاه یاسوج بخاطر مزاحمت زندان مرکزی، ۹۰۰ متر آن بلا استفاده است و ما قادر به استفاده از هواپیمای پیشرفته مثل ایرباس استفاده کنیم.

انصاری همچنین به تعداد پایین پروازها در استان از مبدا استان به مقصد تهران و دیگر شهرها به ویژه مشهد گریزی زد و گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ نفر از استان به شیراز برای پرواز به شهرهای دیگر مراجعه می‌کنند، در صورتی‌که ظرفیت افزایش پرواز در استان فراهم است.

منبع: تسنیم

منتشر شده در :2021/01/21 - 09:01|شناسه خبر: 60531 262 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه