امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۵۶:۴۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

با هدف تکریم از خیرین مدرسه ساز؛ بیست و دومین جشنواره سراسری خیرین مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

این جشنواره که با حضور ویدئو کنفرانسی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و همچنین محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولان عالی در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، همزمان به صورت ویدئو کنفرانس در یاسوج نیز برقرار شد.

به گزارش راه ملت؛ جشنواره بزرگداشت و تکریم خیرین مدرسه ساز که امروز به صورت هماهنگ و ویدئو کنفرانسی با ۱۰۰۰ خیر مدرسه ساز کل کشور برگزار شد، در استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز میزبان دو خیر مدرسه ساز بود.

وزیر آموزش و پرورش در این جشنواره بصورت مجازی، گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر از فرهنگیان کشور از طریق شبکه شاد در این نشست حضور دارند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: تمامی ما خواستار سرحالی، شادی، استقلال و زندگی راحت فرزندانمان هستیم؛می خواهیم فرزندانمان ایمان داشته و اخلاق نیکو‌ و‌ حسنه داشته باشند.

وی افزود: در حقیقت فرزندان ما جگرگوشه های ما هستند و زندگی فرزندمان بیش از زندگی خودمان برایمان از اهمیت برخوردار است و مدرسه یک ظرفیت برای پیگیری و تحقق خواسته های آنها است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این جشنواره بیان کرد: روزی در جایی دکتر رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت؛《 ۴۰ هزار مدرسه نیمه کاره در کشور داریم》، از آن روز تلاش های زیادی توسط خیرین انجام شد تا این تعداد کلاس به سرانجام برسد و نتیجه این شد که ۴۰ هزار کلاس درس نیمه کاره تعیین تکلیف شد، یعنی یا به اتمام رسید و یا تاریخ افتتاح آنها مشخص شد.

دکتر ناصر قفلی افزود: تا سال آینده بطور کامل این تعداد کلاس در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت، جا دارد از همه خیرینی که در این راه همکاری داشتند تشکر کنیم.

وی اضافه کرد: هنوز ۵۰ هزار کلاس درس دیگر نیاز داریم و کار تمام نشده است، این تنها حد متوسط است و اگر برای شرایط ایده آل بخواهیم تلاش کنیم حداقل ۳۰۰ هزار کلاس درس نیاز داریم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم فرزندانمان در کلاس های درس استاندارد درس بخوانند و با آسودگی به پیشواز آینده ای بهتر بروند.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جشنواره که همزمان در سالن استانداری برگزار می شد، گفت: پیش از هر چیز لازم است از دو بزرگواری که در مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرچند مدت کمی است فعالیت دارند ولی بسیار تاثیرگذار بوده اند، تشکر کنیم.

هادی زارع پور افزود: آقای جبار کیانی پور رئیس مجمع خیرین و آقای بنام مدیرعامل مجمع هستند که تلاش های زیادی در همین مدت اندک داشته اند، در این نشست از دو عزیز دیگر که نمایندگانشان حضور دارند تقدیر می شود که سهم بسزایی در مدرسه سازی استان ایفا کرده اند.

وی تصریح کرد: از خانواده مرحوم بینایی، خانم فرهادی و نماینده بنیاد برکت به واسطه تلاش های بی دریغ به مجموعه خیرین مدرسه ساز تقدیر و تشکر داریم.

زارع پور اذعان داشت: از سال ۷۸ تاکنون که جامعه خیرین مدرسه ساز شکل گرفت ۱۳۰ هزار کلاس درس ساخته شد که سهم استان ما بیش از ۱۵۰۰ کلاس بود.

وی خاطرنشان کرد: طی ۲۰ سال گذشته مخصوصا سال های اخیر خیرین مشارکت خوبی داشتند و لازم به ذکر است بیش از ۳۰ درصد کلاس های درس استان نیاز به تعمیر و مقاوم سازی دارند که امیدواریم با همت خیرین و اهتمام دولت این مهم محقق شود.

مدیرکل آموزش و پرورش در پایان گفت: زلزله سی سخت مارا بسیار متاثر کرد و جا دارد مسئولان و خیرین برای ساخت مجدد مدارس تلاش کرده تا هیچ دانش آموزی از امکانات مدرسه مدرن جا نماند.

پیروز کرمی محمود آباد مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین نقش خیرین مدرسه ساز در رشد و تعالی جامعه را بی بدیل توصیف کرد و افزود: مدرسه سازی کمک به توسعه علم و فرهنگ است.

کرمی تاکید کرد: کار بزرگ خیرین مدرسه ساز بطور مستقیم به تربیت و پرورش نیروهای نخبه و توانمند ارتباط پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه با ترویج نیکوکاری و کارهای خیر، جامعه ای زیباتر خواهیم داشت، عنوان کرد:
مدرسه سازی یک کار خیر عام المنفعه که اثرات آن در آینده نمود پیدا می کند.

منتشر شده در :2021/02/24 - 07:02|شناسه خبر: 62112 253 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه