امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۵۳:۳۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نشست کارگروه زنان و خانواده شهرستان کهگیلویه برگزار شد/تصاویر

نشست کارگروه زنان و خانواده کهگیلویه با حضور فرماندار و جمعی از بانوان فعال این شهرستان برگزار شد.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ فرماندار کهگیلویه در این نشست اظهار داشت: هدف جلسه این بود که به بانوان بگوییم این آمادگی را داریم با کارگروه‌های تخصصی پیگیر مطالبات قشر زنان باشیم.

 

کریمی نژاد خطاب به بانوان گفت: منتظر مدیران و اندیشه مرد سالار نباشید به شعارها توجه نکنید بلکه مطالبه‌گری از خودتان داشته باشید.

 

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی زنان دسته‌بندی و برای رفع آن تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: برخی از خواسته‌های زنان در کوتاه مدت قابل رفع است و  هیچ مانعی نمی‌تواند مطالبات زنان را ناشدنی کند.

 

فرمانداز کهگیلویه با نگاه جامعه‌شناسی به معضل خودکشی در دیشموک و آسیب‌های ناشی از آن افزود: واقف بودن زنان به حقوق خود از علل خودکشی‌هاست.

 

وی ادامه داد: دختران وقتی حقوق خود را می‌دانند و وضع موجود را مغایر با حقوق می‌بینند  دست به خودکشی می‌زنند.

 

مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه گفت: در چنین خانواده‌هایی گفتمان خانه واژگان کمی دارد کسی که سه بار بگوید می‌خواهم خودکشی کنم به اقدام به خودکشی نزدیک می شود خانواده هم مهارت کافی ندارد که فرزند را از این معضل باز دارد.

 

وی از فعال شدن بنیاد علوی در دیشموک خبر داد و گفت: با راه‌اندازی اورژانس اجتماعی، ارائه مشاوره و مهارت‌آموزی امیدوارم سال آینده هیچ دختری حتی اسم خودکشی بر زبان نیاورد.

 

 

 

فرماندار با انتقاد از ضعف عملکردها در اشتغال زنان تصریح کرد: متاسفانه بیشترین سرمایه‌گذاری در اشتغال خانگی حوزه زنان خارج از کهگیلویه بود و این ظلم به این دیار است.

 

 کریمی‌نژاد افزود: سهم زنان شهرستان از اشتغال در استان کمترین بود ما برای جبران این ضعف کمیته جذب تسهیلات اشتغال تشکیل دادیم مسؤولان متولی اشتغال از استان به صورت ماهانه به اینجا می‌آیند و جلسه تشکیل می‌دهیم.

 

 

به گزارش راه ملت؛ در این نشست تعدادی از بانوان فعال در عرصه‌های گوناگون مطالب و مشکلات حوزه خود را با فرماندار کهگیلویه مطرح کردند.

 

 

 

 

منتشر شده در :2021/02/25 - 02:02|شناسه خبر: 62145 444 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه