امروز :پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۱۷:۱۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد: مردم حافظان اصلی منابع طبیعی/ مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، نسخه شفابخشی برای حفظ جنگل‌ها و مراتع است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هفته منابع طبیعی گفت: حفاظت از منابع ملی باید به مردم داده شود و آنها هم لمس کنند که جنگل و مرتع متعلق به خودشان است‌.

به گزارش راه ملت، الیاس تاج‌الدینی در نشست هماهنگی هفته منابع طبیعی گفت: همه ادارات‌کل زیر مجموعه سازمان جهاد کشاورزی باید در همه امور هماهنگ و همراه باشند چرا که اهداف و آرمان‌های وزارت جهاد برای همه ما یکی است و باید همه با هم برای تحقق آنها تلاش کنیم.
رئیس ستاد گرامی‌داشت هفته منابع طبیعی افزود: مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، نسخه شفابخشی برای حفظ جنگل‌ها و مراتع است و در سال‌های اخیر گام‌های خوبی در این حوزه برداشته شده است.

تاج‌الدینی با بیان اینکه حفظ این سرمایه‌های ملی به دست خود مردم مطمئن‌تر و موثرتر است، تصریح کرد: افزایش تعداد قرقبانان را نیز پیگیری می‌کنیم اما سیاست اصلی وزارت برای حفظ و احیای منابع ملی، گسترش مشارکت‌های مردمی و سپردن این عرصه‌ها به خود مردم است.

وی هفته منابع طبیعی را فرصتی برای بیان عملکرد جهاد کشاورزی در حوزه منابع طبیعی دانست و گفت: حقیقتا کارهای خوبی شده و در این هفته لازم است زحمات بی‌ادعای بچه‌های منابع طبیعی مستند و به تصویر کشیده شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: از ظرفیت عشایر هم باید در حفظ و احیای جنگل و عرصه‌های منابع ملی استفاده کنیم و به معنای واقعی کاری کنیم که افراد و جوامع محلی از این اراضی و عرصه‌ها منفعت ببرند تا انگیزه آنها در حفاظت از این سرمایه‌های ملی بیشتر شود.
غلام‌حسین حکمتیان نیز در ابتدای این نشست برنامه‌های این هفته را تشریح کرد.
مدیرکل منابع طبیعی اظهار کرد: اجرای زنگ سبز، برگزاری نشست خبری، دیدار مدیران و کارکنان با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری همایش، کاشت نهال، دعوت از سرمایه گذاران، دهیاران، خیرین محلی، تهیه بروشور و برگزاری همایش در خصوص سلامت اداری و اهداء کارت همیار طبیعت، از جمله برنامه های این هفته خواهد بود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در کنار اشکالات قانونی و ساختاری، نبود فرهنگ احترام به محیط زیست و منابع طبیعی نیز سبب بی‌توجهی به این حوزه‌ها در سطح کلان شده است.

حجت‌الاسلام ظهرابی افزود: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که رهبر معظم انقلاب سال‌ها پیش فرمودند فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود.اما این فرهنگ هنوز برای بسیاری ناشناخته و بی‌اهمیت است زیرا آنها با اقدامات خود نشان داده‌اند که توسعه را فقط در تخریب منابع طبیعی و محیط زیست می‌بینند.
وی گفت: برای رویارویی با این بحران کارشناسان راهکارهای مختلفی را ارایه داده‌اند که یکی از آنها کاشت نهال است که در این راه باید به فرهنگ سازی پرداخت تا نوعی مشارکت همگانی در کاشت درخت و حفاظت از آنها، صورت پذیرد.

از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

منتشر شده در :2021/02/28 - 01:02|شناسه خبر: 62338 289 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه