امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۰۰:۰۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر دادتبدیل وضعیت ۱۱ داروخانه روزانه استان کهگیلویه و بویراحمد به شبانه روزی

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از تبدیل وضعیت ۱۱ داروخانه استان کهگیلویه و بویراحمد از روزانه به شبانه روزی خبر داد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر رحمت اله افشار با بیان اینکه ۱۴۶بازدید از کارخانه تولیدی، صنایع در دست احداث، عطاری ها، باشگاه های ورزشی و داروخانه ها استان انجام شده است، گفت: طی دو ماه اخیر ۲۶ مورد بازرسی از داروخانه های استان جهت بازرسی دوره ای و بررسی شکایات دریافت شده از بیماران، ۵ مورد بازرسی از شرکت های پخش و ارزشیابی سالانه در ساعات کاری صبح و ساعات غیر کاری عصر، سه مورد مراجعه حضوری به داروخانه ها جهت تایید و بررسی امحای داروهای تاریخ مصرف گذشته و ۱۰۰ مورد ارائه فرم حواله داروی بیماران مراجعه کننده صورت پذیرفته است.

وی اظهارکرد: تبدیل وضعیت ۱۱ داروخانه از روزانه به شبانه روزی، ۱۳ مورد صدور گواهی تشخیص صلاحیت، ۵ مورد بهره برداری از داروخانه جدید، ۱۲ مورد مجوز پخش داروهای خاص در داروخانه ها، ۱۲ مورد استعلام جهت تاسیس داروخانه، ۲۰ مورد بازدید از محل داروخانه ها، صدور ۴ پروانه مسئول فنی جهت شرکت های پخش دارو، ۴ مورد ابطال مجوز و پروانه تاسیس داروخانه و ۹ مورد شروع به کار داروخانه در طی دو ماه اخیر صورت پذیرفته است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در دی و بهمن ماه سال جاری حواله ۶۴۸ دارو از جمله میکرورلین، پیرفنکس، پیرامیست، انسولین لنتوس و ساندوستاتین صادر شده است.

افشار تصریح کرد: همچنین در طی دو ماه اخیر ۸۳ بازرسی از مراکز ترک اعتیاد استان، ۸۱ بازرسی از بیماران صعب العلاج؛ ۱۸ بازرسی از بیمارستانها، ۹ مورد بایگانی پرونده بیماران فوت شده صورت گرفته و حواله ۱۴ هزار و ۱۳۴ لیتر الکل صادر شده است.

وی با اشاره به حوزه مواد آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی این معاونت، ادامه داد: طرح pms در دی ماه برای ۱۲ کالا و در بهمن ماه برای ۳۸ کالا اجرا شده است، ۱۸ مورد بازدید کالا پزشکی در دی و بهمن ماه،دو مورد بازدید از کارخانه ماسک یاسوج و گچساران و ۵۸ بازدید از سطح عرضه مواد آرایشی و بهداشتی صورت پذیرفته است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به سایر عملکردهای آزمایشگاه معاونت غذا و دارو در دی و بهمن ماه سال ۹۹ عنوان کرد: ۴۵۲ نمونه به آزمایشگاه معاونت غذا و دارو ارسال شده و یک هزار و ۸۰۸ آزمون نیز صورت گرفته است.

افشار با اشاره به ترجمه کتاب “مسمومیت های ناشی از مواد غذایی” در بخش آزمایشگاهی معاونت، بیان کرد: انجام کامل اعتباربخشی ۵ آزمون بخش شیمی و ۲ آزمون مربوط به میکروبی از دیگر اقدامات این واحد به شمار می‌روند.

منتشر شده در :2021/02/28 - 12:02|شناسه خبر: 62389 303 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه