امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۳۴:۰۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونا شهرستان کهگیلویه برگزار شد

نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در شهرستان کهگیلویه با حضور اعضای این ستاد در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ فرماندار کهگیلویه در این نشست اظهار کرد: رمز و راز مقابله با کرونا، تعهد است، به همگرایی مدیران، مردم و رسانه‌ها برای پیشگیری نیازمندیم.

 

دارا کریمی‌نژاد بیان کرد: پلمپ آرامستان‌ها، بازداشت و جریمه خوانندگان مجالس عروسی و عزاداری و… همچنان در دستور کار  است.

 

 

وی افزود: اگر مردم همکاری نکنند، تمام راه های ارتباطی با مرکز شهردهدشت را میبندیم و ساعات ۱۸ تا ۲۰ اقدام به قطع برق خواهیم کرد.

 

 

فرماندار کهگیلویه با اشاره به نزدیکی ثبت نام کاندیداهای شورای شهر افزود: برای ثبت‌نام، کاروانی به فرمانداری مراجعه نشود.

 

 

وی با اشاره به اینکه در این استان ۱۱ بیمارستان هست، تصریح کرد: ولی تنها یک بیمارستان در دهدشت به ۳ شهرستان خدمات می‌دهد که می توان گفت بیشترین فعالیت را حوزه درمان، کهگیلویه در استان دارد.

 

کریمی نژاد گفت: هیچ توجیهی از سوی مدیران برای عدم اجرای مصوبات پذیرفتنی نیست.

 

وی از همکاری بخشداران، مدیران، سازمان‌های مردم نهاد، بسیج، دهیاران، رسانه‌ها قدردانی کرد و بر همگرایی بیش از پیش در مبارزه با کرونا تاکید کرد.

 

 

 

رییس شبکه بهداشت درمان کهگیلویه در این جلسه  اظهار کرد: با توجه به اهمیت بررسی شرایط کرونایی شهرستان کهگیلویه  و در راستای ارائه راهکارها و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و متناسب با چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم طی هفته های اخیر،بیست و سومین جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان با بحث و بررسی پیرامون آخرین وضعیت کرونایی شهرستان و همچنین عوامل تشدید کننده وضعیت بیماری کرونا در شهرستان و چاره اندیشی جهت مقابله با چنین عواملی در دهدشت برگزار شد.

 

محمد طاهر طیب زادگان با اشاره به وضعیت نارنجی شهرستان و مشاهده یک مورد ابتلای همشهریان به کرونای انگلیسی و فوت این شخص افزود:ضروری است تدابیر لازم در خصوص افزایش نظارت بخش های مختلف برچگونگی رعایت شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا پیش بینی شده و نسبت به آگاهی و اطلاع رسانی عمومی درخصوص میزان سرایت بالای ویروس جهش یافته انگلیسی برای بالا بردن حساسیت عمومی اقدام لازم صورت پذیرد.

 

 

طیب زادگان اظهار داشت:در همین راستا تیم های نمونه گیری مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه و کمیته ردیابی بیماران کرونایی این مرکز با اهتمام ویژه نسبت به نمونه گیری از موارد تماس مشکوک و نمونه گیری از کانون های احتمالی آلوده به ویروس کووید ۱۹ که حاصل برگزاری تجمعات مختلف به ویژه تجمعات مبتنی بر عزا و شادی می باشد اقدام نموده و در صورت بروز موارد دیگر نیز این آمادگی را داشته تا در اسرع وقت اقدام نمایند.

 

 

وی افزود:میزان نمونه گیری از موارد مشکوک به ابتلا به کرونا در سطح شهرستان به صورت روزانه در حال افزایش بوده و این مهم با افزایش تعداد مراکز نمونه گیری در سطح شهرستان محقق شده به نحوی که کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی نمونه گیری کرونا را انجام داده و ان شالله به زودی این امکان در خانه های بهداشت نیز میسر خواهد شد.

 

 

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کهگیلویه در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت:کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان به خصوص نقاط ورودی از سمت استان خوزستان و برپایی ایستگاههای سنجش سلامت از جمله مهترین اقدامات صورت گرفته طی چند روز اخیر در شهرستان بوده و در این راستا با همکاری دیگر ادارات مرتبط نسبت به پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ به خصوص نوع جهش یافته آن موسوم به کرونای انگلیسی اقدامات لازم عملیاتی خواهند شد.

 

 

طیب زادگان اظهار داشت:ساده انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط عموم مردم،برگزاری اجتماعات و شرکت در مراسمات شادی و عزا و همچنین کم شدن توجه عمومی به استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله فیزیکی فرد با دیگران از جمله مهمترین عوامل تشدید کننده انتشار بیماری کرونا در سطح شهرستان کهگیلویه می باشد.

 

 

وی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن بحث بیماریابی،رهگیری و بستری مبتلایان به کووید ۱۹ در سطح شهرستان کهگیلویه از نخستین روزهای شیوع این ویروس،بیان داشت: استفاده از روش “برگزاری تجمعات با رعایت پروتکل های بهداشتی” مورد تایید حوزه سلامت نمی باشد و اصولا ستاد شهرستانی مقابله با کرونا با اصل برگزاری تجمعات به هر عنوانی مخالف می باشد،زیرا سلامت مردم در اولویت تمامی امور می باشد.

 

 

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه نیز در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان با اشاره به ورود گونه جهش یافته ویروس اظهار داشت: ویروس جدید اگر در ۲۴ساعت اولیه تشخیص داده نشود آسیب‌های جبران ناپذیردر پی دارد.

 

 

لطف الله افروشته گفت: مردم حساسیت خود را افزایش دهند و با مشاهده کوچکترین علائم برای تست‌دهی مراجعه کنند.

 

 

وی با بیان اینکه تست کرونا در همه مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان انجام می‌شود، افزود: از هفته آینده خانه‌های بهداشت نیز مراکز نمونه‌گیری کرونا می‌شوند.

 

 

 

افروشته شدت انتقال ویروس را متذکر شد و گفت: همچنان تجمعات غیر ضروری کانون انتشار ویروس است در یکی از تجمعات یک بیمار آلوده ۴۰ نفر را مبتلا کرد.
منتشر شده در :2021/03/02 - 03:03|شناسه خبر: 62442 354 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه