امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۲۲:۰۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

شعاری بودن و ناکارآمدی مدیران مهمترین عامل توسعه نیافتگی کهگیلویه وبویراحمد

متاسفانه برخی مدیران کهگیلویه وبویراحمد در معارفه خویش با گفتاردرمانی شعارهای خوبی می دهند و دغدغه خویش را خدمت به مردم و توسعه استان می دانند اما با گذشت زمان مشخص می شود از ماموریتهای دستگاه تحت مدیریت خود نیز غافلند.

به گزارش راه ملت؛ استان زیبا و چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد با داشتن مواهب طبیعی و الهی ظرفیت‌های خوبی برای توسعه‌ دارد که اگر به شکل صحیح و اصولی از این منابع عظیم استفاده شود شاهد شکوفایی اقتصادی و رشد توسعه در ابعاد گوناگون خواهیم شد.
ویروس بی رحم و منحوس کرونا که بیش از یکسال است همه عالم را درگیر نموده است با توجه به اهمیت سلامت مردم وقت مسئولان در جلسات متعدد صرف مدیریت این بیماری از سال گذشته تاکنون شده است که امید است به لطف پروردگار و همکاری مردم شاهد قطع زنجیره این ویروس در سال جدید باشیم.
هر چندسلامت، اقتصاد و آموزش در کشور عزیز ما‌ در اثر ویروس کرونا لطمه های زیادی دید، اما از جهتی مجاهدت مدافعان سلامت و توجه به زیر ساخت‌های بهداشت و درمان از برکات آن بود که جا دارد از تلاشها و مجاهدتهای رئیس و معاونان و مجموعه کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان که شبانه روز برای سلامت مردم زحمت می کشند به عنوان عضو کوچکی از جامعه رسانه ای تشکر نمایم.

شیوع ویروس کرونا و سال پایانی دولت متاسفانه باعث شده مدیران دستگاههای مختلف روند کندی را در برنامه ریزیها داشته باشند که با آغاز حلول سال نو بیش از پیش آشکار شده است .
هر چند تحریم های ظالمانه و کاهش شدید اعتبارات باعث روند کند سرمایگذاری و طولانی شدن پروژه ها شده است ولی عدم مدیریت صحیح در برخی دستگاههای اجرایی نیز حکم فرماست.
گردشگری و کشاورزی از مهمترین محورهای توسعه کهگیلویه وبویراحمد است که در این بخشها به علت عدم برنامه ریزی و نظارت شاهد پس رفت در این زمینه ها هستیم.
متاسفانه برخی مدیران کهگیلویه وبویراحمد در معارفه خویش با گفتاردرمانی شعارهای خوبی می دهند و دغدغه خویش را خدمت به مردم و توسعه استان می دانند اما با گذشت زمان مشخص می شود از ماموریتهای دستگاه تحت مدیریت خود نیز غافلند که به چند مورد اشاره می شود.
اگرچه امروز مسئولان توصیه به مسافرت نمی کنند اما عید نوروز همیشه فرصت خوبی برای معرفی پتانسیلها وظرفیتهای استان کهگیلویه وبویراحمد در حوزه گردشگری بود که می شد از فضای مجازی و نصب بیلبورد در ورودی شهرها و برنامه ریزی با صدا و سیما و استفاده از ظرفیت رسانه ها برای معرفی زیباییهای کهگیلویه وبویراحمد استفاده کردکه در این روزها از فعالیتهای دستگاه متولی خبری نیست.
اگر امروز مرغ و تخم مرغ در سطح بازار دارای نرسانات و کمبودهایی است معلوم است که دستگاه متولی یعنی جهاد کشاورزی به شعار رونق تولید خوب عمل ننموده که امروز شاهد کمبودهایی از این قبیل در بازار هستیم.
اگر توسعه حاشیه نشینی در شهرها باعث رشد شتابنده آسیبهای اجتماعی شده است معلوم است که دستگاههای متولی برنامه مناسبی برای حل مشکلات حاشیه شهرها نداشته اند.
آگر در حوزه عمران شهری و روستایی و ترافیک دچار عقب ماندگی های فراوانی هستیم ودر حسرت یک روگذر و زیرگذر برای کمک به روان سازی ترافیک مانده ایم معلوم است که هیچ برنامه ای نداریم.
با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی نگاه غیر عادلانه به روستاها در خدمت رسانی بسیار مشهود است. متاسفانه روستاهایی در اقصی نقاط استان هست که از بسیاری از امکانات اولیه از قبیل جاده ،آب و بهداشت محروم هستند که جالب است مسئولان متولی حتی یک بار هم سرکشی نکرده اند.
جوانان مستعد و توانمند روستاها که اگر امکانات برای آنان مهیا شود در عرصه ملی و جهانی حرفهای مهمی برای گفتن دارند متاسفانه از امکانات ورزشی و داشتن یک چمن و سالن ورزشی محروم هستند.
حوزه فرهنگ و مهارت آموزی نیز از دیگر حوزه هایی است که ظرفیت برای ترویج فرهنگ غنی اسلامی و فرهنگ کارآفرینی وجود دارد که متاسفانه شاهد فعالیت کم رنگ دستگاههای متولی هستیم.
آیا وقت آن فرا نرسیده است که مسئولان برای یکبار که شده شرح وظایف خویش را مرور کنند و با برنامه محوری برای کمک به شکوفا شدن ظرفیتهای کهگیلویه وبویراحمد قدم بردارند.
آیا وقت آن فرا نرسیده است که در دهه پنجم انقلاب و آغاز گام دوم انقلاب مسئولان دستگاههای اجرایی با آسیب شنایی فعالیتها وماموریتها کم کاریها را جبران نمایند تا با خدمت رسانی بهتر به مردم شاهد رضایت مندی و اعتماد بیش از پیش آنان به مسئولان در نظام اسلامی شوند.
آیا وقت آن فرا نرسیده است که در انتخاب مسئولان ، شایسته سالاری و کارآمدی مد نظر دولتمردان قرار گیرد تا چرخهای توسعه با مدیران قوی و با برنامه سرعت بیشتری بگیرد.
بر این باوریم که کهگیلویه وبویراحمد که کلکسیونی از زیباییهای الهی را در خود جای داده است آنگونه که شایسته و زیبنده مردم سخت کوش و ولایت مدار این دیار است پیشرفتی نکرده است که ضعف مدیریت و عدم برنامه محوری در عرصه مدیریت سهم مهمی در این توسعه نیافتگی داشته است.
داشتن آبهای روان ،پوشش زیبای جنگلی، گونه های مختلف گیاهی و از همه مهمتر نیروی انسانی جوان بستر مناسبی برای حرکت در مسیر توسعه در بسیاری از بخشهاست که اگر با مدیریت منطقی ،اصولی و با برنامه همراه باشد کهگیلویه وبویراحمد می تواند در تولید و اشتغال بالاخص در صنعت گردشگری وکشاورزی به عنوان یک قطب در کشور مطرح شود.
اعتماد متقابل دولت و مردم بزرگترین سرمایه کشور است که مسئولان باید قدر این مردم فهیم و صبور را بدانند و شبانه روز برای حل مشکلات و رفع نیازهای آنان گام بردارند.
نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام تولید،پشتیبانی ها ،مانع زدایی ها از سوی رهبر فرزانه انقلاب ، نشاط ملی را برای رونق تولید و اشتغال به دنبال خواهد داشت که قطعا با عمل به این شعار شاهد شکست تحریم دشمنان و شکوفایی اقتصاد ایران عزیز خواهیم بود.
در پایان این نکته را یاداور می شوم هرچند استاندارپرتلاش و خدوم استان از همه توان مدیریتی خویش برای توسعه استان استفاده می کند اما لازم است در ماههای پایانی دولت بازدیدهایی سرزده از دستگاههای اجرایی داشته باشد و از ماموریتها و مطالبات مردم از آنها گزارش بخواهد تا شاهد تحرک و پویایی آنان در چرخه توسعه کهگیلویه وبویراحمد باشیم .

نگارنده: سید ولی موسوی

منتشر شده در :2021/03/27 - 07:03|شناسه خبر: 63469 534 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه