امروز :چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۵۸:۳۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سد های کهگیلویه وبویراحمد چقدر آب دارند/ کاهش ۱۱ درصدی آب سد شاه قاسم

معاون حفاظت وبهره برداری شرکت آب منطقه ای از کاهش ۱۱ درصدی آب سد شاه قاسم  نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.

به گزارش راه ملت، اسلام قدمی در خصوص وضعیت سدهای در دست بهره برداری استان بیان داشت: در حال حاضر و در راستای تأمین آب شرب ، صنعت و کشاورزی استان از ۲ سد شامل سد کوثر در شهرستان گچساران و سد شاه قاسم در شهرستان بویراحمد بهرهبرداری می شود.
.
وی تصریح کرد: در سال آبی جاری )از ابتدای مهرماه تا کنون( ایستگاه هواشناسی اختصاصی سد کوثر ۳۹۶ میلیمتر بارندگی را ثبت نموده که ۸۷ میلیمتر بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده که باعث ورودی آب به میزان ۲۵۰ میلیون متر مکعب به سد کوثر گردید ه که ۵۶ میلیون متر مکعب بیشتر از مدت مشابه سال قبل می باشد.
وی افزود؛هم اکنون حجم مخزن سدکوثر برابر ۵۰۵ میلیون متر مکعب معادل ۹۲ درصد گنجایش مخزن این سد می باشد که از مدت مشابه سال قبل ۵ درصد بیشتر می باشد.

معاون حفاظت و بهره برداری افزود : از کل آب خروجی این سد حدود ۶۰ میلیون متر مکعب برای آب شرب،۲۳ میلیون متر مکعب برای کشاورزی، ۲ میلیون متر مکعب برای صنعت و با هماهنگی شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران حدود ۸۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب برای پایین دست و کنترل مخزن صورت پذیرفته است.

اسلام قدمی در خصوص آخرین وضعیت سد شاه قاسم افزود؛ کل آب ور ودی و ذخیره شده در مخزن سد شاه قاسم ۳/۲ میلیون متر مکعب معادل ۲۵ درصد حجم مخزن می باشد . با توجه به اینکه آب سد شاه قاسم برای کشاورزی اراضی شهرستان بویراحمد استفاده می گردد و وضعیت ذخیره آب مخزن با کاهش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه رو گردیده است، لزوم صرفه جویی توسط کشاورزان امری ضروری خواهد بود.

منتشر شده در :2021/04/07 - 11:04|شناسه خبر: 63933 209 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه