امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۳۵:۴۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در  طی ۲ سال گذشته انجام شد کاهش محسوس وابستگی کهگیلویه و بویراحمد به گوشت مرغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۲ سال گذشته این استان در تولید گوشت مرغ پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و برای خودکفایی در این کالای پرمصرف برنامه اجرایی دارد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، الیاس تاج‌الدینی در طی بازدید از چند واحد مرغداری گفت: از بهمن‌ماه برای کنترل بازار در اواخر سال و ابتدای سال جدید، عملیات جوجه‌ریزی به موقع انجام شده و از همه ظرفیت‌های استان استفاده شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: واقعیت این است که تعداد واحدهای مرغداری و میزان تولید مرغ به اندازه نیاز مردم این استان نیست و ما در تولید مرغ به دیگر استان‌ها وابسته هستیم.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته با تولید گوشت مرغ این استان جهش قابل ملاحظه‌ای داشته است، افزود: با وجود این تلاش‌ها و افزایش تولید مرغ باز هم  بخشی از نیاز مرغ مصرفی این استان از بیرون تامین می‌شود.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در دو سال گذشته ۲۹ واحد مرغداری به چرخه تولید برگشتند که تعدادی از آنها در همین چند ماه اخیر بوده است.
تاج‌الدینی از برنامه مدون سازمان جهاد کشاورزی برای راه‌اندازی حداقل ۲۰ واحد پرورش مرغ خبر داد و تاکید کرد: در انجام این تعهد مهم حقیقتا استاندار، تیم اقتصادی او و مجموعه مدیران بانکی و اجرایی مرتبط حامی جهاد هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به نیاز روزانه استان به حدود ۵۰ تن مرغ در روز،  خاطرنشان کرد: در همین مدت اخیر که بازار مرغ دچار چالش شد نیز روزانه گاها تا دو برابر این نیاز، وارد استان می‌شد تا بازار بدون کمبود کالا و با قیمت مناسب، تنظیم شود.
تاج‌الدینی بیان کرد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیری فهیم، بااخلاق و برنامه‌ریز است و بخش کشاورزی در دوران مدیریت آقای کلانتری پیشرفت‌های قابل دفاعی داشته است.
وی همچنین توضیح داد: با تصمیم دولت از ۱۱ فروردین با تشکیل یک قرارگاه متشکل از همه مدیران مرتبط با بحث بازار، بحث مرغ به جهاد کشاورزی واگزار شد.
تاج‌الدینی از تصمیم وزیر جهاد برای تعیین استان معین در تامین مرغ کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و بیان کرد: با توجه به مازاد تولید مرغ در استان فارس، کمبود مرغ استان ما جبران خواهد شد و مشکلی نخواهیم داشت.
وی با قدردانی از دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی گفت: وی با تسلط و دلسوزی خاصی حامی برنامه‌های اجرایی استان‌‌ها هستند و در شرایط اخیر نیز حمایت‌های خوبی داشتند.
تاج‌الدینی طرح انتخاب استان معین برای استان‌هایی که کمبود تولید مرغ دارند را اقدامی به‌جا توصیف کرد و گفت: علاوه بر استان کهگیلویه و بویراحمد برای استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، تهران، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمان، خوزستان و کرمانشاه که کمبود تولید مرغ دارند نیز استان معین انتخاب شد.
وی انتخاب استان معین را یک برنامه همیشگی برای محصولات مختلف و استان‌های مختلف دانست و توضیح داد: هر استان در یک یا چند محصول خاص دارای ظرفیت است و نیازهای سایر استان‌ها را تامین می‌کند؛ به عنوان مثال استان ما در تولید ماهی، سیب درختی، گل رز و برخی محصولات مازاد تولید دارد اما فعلا در مرغ، کمبود تولید دارد.
تاج‌الدینی تاکید کرد: علاوه بر اجرای سیاست های اعلامی در کنترل بازار مرغ، برنامه اصلی ما راه‌اندازی واحدهای جدید مرغ و فعال کردن واحدهای راکد است تا  بخش زیادی از نیاز این استان در درون همین استان تولید شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهکیلویه و بدیراحمد یادآور شد: در یکی دوسال گذشته ۲۹ واحد راکد مجددا فعال شدند و با توسعه و تکمیل ظرفیت‌های تولیدی مرغداری‌ها، میزان وابستگی این استان به مرغ کاهش قابل توجهی یافته و این سیاست ادامه خواهد داشت .

منتشر شده در :2021/04/08 - 01:04|شناسه خبر: 63939 225 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه