امروز :سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۵۶:۳۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

۶۸۵۶ خیر کهگیلویه وبویراحمد در طرح آجر به آجر مشارکت دارند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶ هزار و۸۵۶خیر این استان در طرح آجر به آجر ویژه ساخت،تجهیز و تعمیر فضاهای آموزشی مشارکت دارند.

به گزارش راه ملت؛ پیروز کرمی،اظهار داشت:این طرح که با هدف جلب مشارکت هر چه بیشتر مردم برای ساخت،  تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی  در سال ۱۳۹۹ عملیاتی شد منجر به افزایش ۱۰۸درصدی مشارکت خیران کهگیلویه وبویراحمد در سال گذشته نسبت به سال پیش شد.

وی بیان کرد: میزان تعهد خیران برای توسعه و بهبود فضای آموزشی در استان که در سال ۱۳۹۸ ، ۱۰۴ میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال بود در سال ۱۳۹۹ به ۲۱۷میلیارد و۶۷میلیون ریال رسید. 

کرمی عنوان کرد: طرح ملی «آجر به آجر» از برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در زیر نظام فضا و تجهیزات آموزشی است. 

وی ابراز داشت: مردم کهگیلویه و بویراحمد در قالب این طرح می توانند با مراجعه به سامانه ملی «مهر مدرسه» مدارس نیازمند حمایت استان  را انتخاب و از کمترین مبلغ به میزان ۱۰۰ هزار ریال تا حد توان به ساخت و بازسازی فضاهای آموزشی کمک کنند. 

کرمی گفت: میزان تجهیزات مورد نیاز هر کدام از مدارس کهگیلویه و بویراحمد در این سامانه ملی بارگذاری شده تا مردم استان نسبت به آن آگاهی لازم را کسب کنند.  

وی اظهار داشت: چنانچه در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ درصد و در مناطق روستایی و عشایری این استان نیز ۳۰ درصد هزینه ساخت،  تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی از سوی مردم و نیکوکاران تأمین شود مابقی مبالغ را نیز اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان پرداخت خواهد کرد.  

وی بیان کرد: ۲ روش برای دریافت کمک های مردم کهگیلویه و بویراحمد در طرح «آجر به آجر» وجود دارد که شامل سامانه ملی «مهر مدرسه» و شماره گیری کد دستوری #۶۶۹۹*۶۶۵۵* از طریق گوشی تلفن همراه است. 

کرمی ابراز داشت:پویش “آجر به آجر” با دعوت از یکایک شهروندان برای مشارکت در مدرسه‌سازی حتی به اندازه یک آجر، طراحی شده است.

وی عنوان کرد:در این طرح زمینه مشارکت افراد خیر با هر سطح از توان مالی، در مدرسه‌سازی آغاز شده است و در قالب آن آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای حتی با اهدای هزینه خرید یک آجر می توانند در امر مدرسه‌سازی سهیم شوند.

گفتنی است طرح آجر به آجر یکی از ۲۵ بسته تحولی وزارت آموزش برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین است.

منبع: ایرنا

منتشر شده در :2021/04/14 - 05:04|شناسه خبر: 64164 264 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه