امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۵۴:۲۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آخرین خبرها از احراز صلاحیت کاندیداهای شورای شهری در استان؛

فرصت ۳ روزه برای اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده

دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده شورا‌های شهری در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳ روز برای اعتراض فرصت دارند.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ فتاح محمدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت : داوطلبان رد صلاحیت شده شورا‌های اسلامی شهر‌های استان از امروز نهم اردیبهشت به مدت سه روز برای اعتراض فرصت دارند.

 

 

دبیر ستاد انتخابات استان افزود: افرادی که نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض دارند می‌توانند با ارائه مستنداتی که براساس آن صلاحیت آنان در هیات‌های شهرستانی رد شده به هیات نظارتی استانی اعتراض کنند.

 

 

وی بیان کرد: نتایج کلی احراز صلاحیت داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد به زودی و پس از اعلام نتایج نهایی در شهر‌های باشت ومارگون مشخص می‌شود.
محمدی تاکید کرد: به دلیل شرایط کرونایی توصیه می‌شود که داوطلبان اعتراض خود را به هیات‌های شهرستانی ارائه تا آنان مراتب را به مرکز استان اعلام کنند.
دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هیات نظارت استانی در استان تا روز بیست و دوم اردیبهشت فرصت دارد پس از بررسی مستندات نتایج را به افراد اعلام کنند.
وی تاکید کرد: ۷۱۷ نفر برای کسب ۹۱ کرسی انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۲۴ نفر انصراف داده اند.
محمدی با اشاره به اینکه انتخابات خرداد امسال در کهگیلویه و بویراحمد به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود عنوان کرد: از ۲۵ مرحله فرایند انتخابات امسال در استان۲۳ مرحله به صورت الکترونیک و مراحل اخذ رای و شمارش آرا به صورت دستی برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: در حال رایزنی با وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک در سه شهر بزرگ استان یا حداقل یکی از شهر‌های استان هستیم.
محمدی تاکید کرد: فرایند نام نویسی ۸۵ درصد از داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر‌های استان به صورت غیرحضوری انجام شده این در حالی است که ۶۶درصد از داوطلبان شورا‌های شهر‌های کشور به صورت الکترونیک ثبت نام را انجام داده اند.
به گزارش راه ملت؛ رئیس ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد از رد صلاحیت ۹ نفر از داوطلبان شهر یاسوج در هیئت نظارت شهرستان خبر داد.
 فرماندار بویراحمد تصریح کرد: از سرجمع ۱۲ نفر، ۹ نفر مربوط به شهر یاسوج، دو نفر مادوان و یک نفر در شهر گراب ردصلاحیت شده‌اند.
وی تعداد داوطلبین نهایی شده در شهر یاسوج را تاکنون ۱۲۵ نفر عنوان کرد و افزود: ۱۸ نفر در مادوان ۱۲ نفر چیتاب و ۲۵ نفر در گراب سفلی نیز ثبت نام آنها نهایی شده است.
 فرماندار بویراحمد با بیان اینکه ۱۸۰ نفر در عرصه رقابت‌های انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان بویراحمد در چهار شهر یاسوج، مادوان، چیتاب و گراب سفلی به رقابت می‌پردازند اظهار داشت: در مرحله نخست ۲۲۰ نفر داوطلب برای حضور در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۰ نفر انصراف خود را به صورت مکتوب به این فرمانداری ارائه دادند.
همچنین فرماندار گچساران نیز در خصوص تعداد داوطلبین نهایی شده در این شهرستان اظهار داشت: ثبت‌نام ۹۱ نفر از کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دوگنبدان نهایی شد که  ۲۱ نفر از آنها در هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر دوگنبدان رد صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه ۱۹ درصد از کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر دوگنبدان رد صلاحیت شد‌ه‌اند، افزود: این افراد می‌توانند از طریق هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد شکایت کنند و در آنجا شکایت آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فرماندار گچساران گفت: اسامی نهایی کاندیداهای شورای اسلامی شهر دوگنبدان ۲۴ اردیبهشت اعلام خواهد شد.

اتابک اضافه کرد: ۷۱ نفر از کاندیداهای شورای اسلامی شهر دوگنبدان تأئید صلاحیت شدند که به این کاندیداها برگه تأئید صلاحیت ابلاغ شده است.
فرماندار کهگیلویه نیز در این خصوص در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع ١٣۶ نفر ثبت نام کنندگان نامزدهای شورای شهری شهرستان کهگیلویه صلاحیت ١٢٧ نفر تایید شد.
وی با بیان اینکه صلاحیت ١٢٧نفر از داوطلبان نامزدی شورای شهرهای این شهرستان به تایید هیئت های «اجرایی »و «نظارت» رسید افزود: از این میان ٩ نفر در «این مرحله» احراز صلاحیت نشده اند.
 
دارا کریمی نژاد بیشترین آمار تعداد ثبت نام شده را مربوط به شهر دهدشت با ۶۸نفر و دیشموک با ۲۸ نفر ، قلعه رییسی با ۲۴نفر و سوق با ۱۶ نفر عنوان کرد .
وی با بیان اینکه رد صلاحیت شدگان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی می‌توانند اعتراض خود را در هیات عالی نظارت بر انتخابات ثبت کنند تصریح کرد : آن عده از افرادی که نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض دارند طبق (تبصره یک و ۲ ماده ۵۳ قانون و تبصره ماده ۵۳ آیین نامه اجرایی انتخابات) شورای اسلامی,افرادی که در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها رد صلاحیت شده اند این فرصت را دارند که از تاریخ نهم لغایت ۱۲ اردیبهشت به دفتر رسیدگی به شکایات هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی مستقر در استانداری مراجعه و اعتراض خود را تسلیم و به ثبت برسانند.
منتشر شده در :2021/04/29 - 05:04|شناسه خبر: 64580 709 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه