امروز :چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۲۱:۱۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

با دستگیری ۲۸ نفر؛ شبکه فساد آرد در کهگیلویه و بویراحمد متلاشی شد

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) اداره کل اطلاعات استان، شبکه حرفه‌ای اخلال در نظام توزیع آرد استان شامل تعدادی از عاملین توزیع، نانوایی‌ها، دلالان و نیز تعدادی کارمندان دولتی شناسایی که این افراد با شگردی خاص، آرد با سهمیه دولتی را دریافت و بصورت غیرمجاز این سهمیه را در بازار غیرقانونی با قیمت تقریبی ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به فروش می‌رساندند.

راه ملت: قاضی القضات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح برخی اقدامات غیر قانونی این افراد افزود: متهمین با جمع آوری آرد سطح شهرها و روستاهای استان، که طبق ارزیابی به عمل آمده هر دلال روزانه قریب به ۲۴۰ کیسه آرد را جمع آوری می‌نموده و سپس با همکاری سایر همدستان خویش، این کیسه‌های آرد را به استان‌های همجوار از جمله؛ بوشهر، فارس و خوزستان انتقال می‌دادند و در بازار غیر قانونی با قیمت گذاف به فروش رسانده و سود نامشروع فراوانی را تحصیل نمودند.

 

 

مقام ارشد قضایی استان با اشاره به اینکه در این شبکه، تعدادی از کارمندان دولتی نیز همکاری می‌کردند، تصریح کرد: این دلالان با تعامل غیر مشروع با چند کارمند اداره دولتی، با تشکیل شبکه فساد اقتصادی، با افزایش غیر قانونی، سهمیه آرد دریافتی برخی نانوایی‌های استان را، با تبعیضی ناروا افزایش داده و بعضاً حتی مبالغ این خرید را نیز همان دلالان پرداخت نموده و سپس از سهمیه دریافتی بخش اندکی را به نانوایی مربوطه تحویل داده و مابقی را در بازار آزاد با قیمت گذاف به فروش می‌رساندند.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: طی گزارش اولیه اداره کل اطلاعات استان، این شبکه فساد ۲۲ نفر شناسایی شدند که با ارجاع پرونده به شعبه بازپرسی ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و شروع تحقیقات، متهمین اصلی به ۲۸ نفر افزایش یافته و همچنین مشخص گردید یکی از دلالان مرتبط با مفسدین استانی در استان‌های شمال کشور حضور و فعالیت دارد.

 

 

مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ارقام مالی منتسب به متهمین این پرونده نیز گفت: تاکنون میزان تقریبی ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رشوه دریافت و پرداخت شده و میزان تقریبی ۳۸ میلیارد ریال وجوه نامشروع تحصیل شده ارزیابی و کشف شده است.

 

 

آقای دکتر نگین تاجی افزود: با اقتدار سربازان گمنام امام زمان (عج) ۱۸ نفر از متهمین با دستورات همکار بازپرس محترم سریعاً در سطح استان شناسایی و راسا دستگیر و پس از انجام تحقیقات تفهیم اتهام و همگی با قرار تأمین بازداشت موقت به زندان اعزام شدند.

 

 

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه در این پرونده اقاریر صریح برخی از متهمین و ذکر جزئیات اقدامات مجرمانه خویش می‌باشد که نشان از فعالیت منسجم این شبکه فساد استانی دارد.

 

 

رئیس دستگاه قضایی استان در پایان ضمن تأکید بر قاطعیت دستگاه قضایی استان و مجاهدت شبانه روزی مراجع نظارتی و امنیتی استان و اشراف دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در برخورد با مفاسد اقتصادی، اظهار داشت: این پرونده با قاطعیت و سرعت مطلوب در حال رسیدگی است و همچنان تعداد کثیری از متهمین در بازداشت بسر می‌برند و تا شناسایی و دستگیری تمامی متهمین مرتبط در این شبکه فساد، رسیدگی قضایی ادامه خواهد داشت.

 

 

منتشر شده در :2021/06/10 - 09:06|شناسه خبر: 65576 636 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

  1. شهروند گفت:

    با سلام باکار خوبتان که پاداش ان را در اخرت نصیبتلن میشود این پاداش را خراب نکنید وانها را لزاد نکنید وبه اشد مجازات برسانید

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه