امروز :سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۱۷:۲۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تمایل نانوایی های سنگگ به استفاده از آرد سفید

مدیر آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به استقبال عمومی مردم استان به نان سفید تر متاسفانه مشاهده می‌شود که نانوایی های سنگک تمایل به استفاده از آردهای روشن دارند.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر امیر پیکر افزود: ویژگی های اختصاصی انواع آرد گندم مطابق استاندارد ملی ایران (شماره ۱۰۳) مشخص شده و بر اساس آن انواع آرد مصرفی از قبیل آرد نول، ستاره، بربری، تافتون، سنگک و… مشخص شده است. بر اساس استانداردهای فوق وضعیت استفاده از هر نوع آرد جهت تهیه نان موردنظر تقریباً مشخص شده است. 

وی اذعان داشت: بر این اساس مثلاً وجود آرد های بربری، تافتون و لواش در نانوایی های سنگک قابل پذیرش نمی باشد. باید به این موضوع اشاره کرد که قطعاً قیمت تمام شده آرد های روشن یا سفید بیشتر از آرد تیره می‌باشد. 

وی اضافه کرد: به نوعی می توان گفت تقاضای مردم و ذائقه آنها باعث شده که نانوایی های سنگک اقدام به جایگزینی آرد روشن به جای آرد سنگک کنند. 

دکتر پیکر خاطر نشان کرد: ذکر این نکته الزامی است که آرد های تیره تر یا آرد مخصوص سنگک به دلیل داشتن سبوس بیشتر، ارزش غذایی بیشتری داشته و نسبت به نان های سنتی دیگر ارجحیت دارد.

منتشر شده در :2021/09/12 - 09:09|شناسه خبر: 68614 413 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه