امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۳۸:۴۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

از زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری تا راهنمای تصویری پرداخت شهریه متغییر دانشگاه پیام نور در:

بسته خبری علمی_دانشگاهی

نتایج نهایی کنکور سراسری هفته اول مهر ماه اعلام می شود.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ نتایج نهایی کنکور هفته اول مهر ماه اعلام خواهد شد ،بنابراین دانشجویان ترم اولی بعد از اعلام نتایج میتوانند ثبت نام نهایی خود را در دانشگاه انجام بدهند.

 

آن دسته از دانشجویانی نیز که بدون آزمون و مستقیما از خود دانشگاه پیام نور ثبت نام کردند از آنجا که آنها نیز ترم اولی محسوب می شوند باید منتظر اعلام نتایج بمانند.

 

اما در خصوص انتخاب واحد نیز دانشجویان ترم اول نگرانی نداشته باشند، زیرا هر زمان ثبت نام نهایی شد، برای شما دسترسی به انتخاب واحد فعال می شود که احتمالا (همزمان با حذف و اضافه ترم های بالاتر باشد ، یعنی ۷ تا ۲۰ مهر).

 

ترم اول همه مجاز به انتخاب ۲۰ واحد هستند، وطبق چارت ۱۸ واحد به شما داده می شود البته دانشجویان مجاز هستند تعداد واحد کمتری را نیز بردارند اما دانشجویان (رشته علوم تربیتی)، حتما ۱۸ واحد رو انتخاب کنند و یک درس دو واحدی نیز می ماند که آن را به دلخواه خودتان انتخاب کنید.

 

انتخاب رشته داوطلبان ارشد دانشگاه آزاد تا ۲۶شهریور ادامه دارد

داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ که براساس کارنامه صادره ازسوی سازمان سنجش آموزش کشور مجاز به انتخاب رشته شده اند و علاقه‌مند به انتخاب رشته/محل‌های دایر در دانشگاه آزاد اسلامی هستند، می‌توانند با استفاده از کد دسترسی انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه سازمان تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۶ شهریور با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

 

 

به داوطلبان توصیه می‌شود ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

 

داوطلبان لازم است پس از انتخاب رشته،  محل، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام خود را تهیه و تا زمان اعلام نتایج نزد خود حفظ کنند.

 

 

نتایج نهایی ثبت‌نام در رشته‌های بدون‌ آزمون کنکور هفته اول مهرماه اعلام می‌شود

 

 

سخنگوی سازمان سنجش در پاسخ به اینکه نتایج رشته‌های بدون‌آزمون کنکور چه زمانی اعلام می‌شود، گفت: نتایج نهایی رشته‌های بدون‌آزمون نیز هفته اول مهرماه اعلام خواهد شد.

 

زرین آمیزی بیان کرد: در مجموع یک میلیون و ۸۲ هزار و ۹۰۰ نفر در آزمون سراسری مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که ۲۰۵ هزار و ۸۶۹ نفر وارد رشته‌های باآزمون می‌شوند و ۳۲۹ هزار و ۵۰ نفر در رشته‌های بدون‌آزمون پذیرفته خواهند شد.

 

 

معافیت تحصیلی دانشجویان از مهرماه سال جاری به صورت اینترنتی صادر می‌شود

 

با حضور نمایندگان سازمان وظیفه عمومی ناجا در سازمان امور دانشجویان،کارگاه آموزشی درخواست و صدور اینترنتی معافیت تحصیلی دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی برای کارشناسان آموزشی حوزه نظام وظیفه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به شیوه مجازی برگزار شد.

 

با توجه به اینکه با پیگیری سازمان امور دانشجویان و موافقت سازمان وظیفه عمومی ناجا،از مهرماه سال جاری جهت دانشجویان جدیدالورود درخواست و صدور معافیت‌های تحصیلی در همه مقاطع تحصیلی بدون نیاز به مراجعه حضوری به شیوه اینترنتی صادر خواهد شد،کارگاه آموزشی فرایند انجام این اقدام برای کارشناسان آموزشی حوزه نظام وظیفه دانشگاه‌ها برگزار شد.

 

در این نشست،نمایندگان و کارشناسان سازمان وظیفه عمومی ناجا و رئیس اداره خدمات آموزشی و کارشناسان اداره کل امور دانشجویان، تمامی مراحل فرآیند ثبت درخواست و صدور نهایی معافیت تحصیلی را برای کارشناسان دانشگاه‌هاوموسسات آموزش عالی تشریح کرده و به سوالات مطروحه پاسخ دادند.

 

حضوری بودن پایان ترم‌ها به شرط واکسیناسیون کامل دانشجویان

 

معاون آموزشی وزارت علوم می‌گوید برای امتحانات پایان ترم نیز اگر واکسیناسیون دانشجویان انجام شود دانشگاه ها می توانند برنامه ریزی لازم را برای برگزاری بخشی از امتحانات به صورت حضوری داشته باشند.

 

خاکی صدیق اظهار امیدواری کرده که برای ترم دوم اگر شرایط تغییر پیدا نکند و اگر کشورمان درگیر پیک دیگری از کرونا نشود، به صورت حضوری شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه ها باشیم.

 

 او افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت تا آبان ماه و حداکثر آذرماه سال جاری همه دانشجویان واکسینه می شوند.

 

 

راهنمای تصویری پرداخت شهریه متغیر دانشگاه پیام نور

مشاهده بدهی شهریه با گزارش ۱۶۳:

منوی اصلی –> آموزش –> گزارش های آموزش –> شهریه –> لیست ها و آمارها–> فرم واریز وجوه دانشگاه پیام نور

 پرداخت الکترونیکی شهریه بصورت آنلاین:

منوی اصلی –> آموزش –> شهریه –> پرداختهای الکترونیکی دانشجو

 

کلیپ

 

 

 

منتشر شده در :2021/09/16 - 09:09|شناسه خبر: 68671 1056 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه