امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۱۲:۰۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل کتابخانه های استان خبر داد: اجرای ۵۴۲ برنامه همزمان با هفته کتاب در کهگیلویه و بویراحمد/اهدای ۱۰ هزار و ۶۴۰ نسخه کتاب به کتابخانه های استان

مدیرکل کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۵۴۲ برنامه همزمان با هفته کتاب در این استان خبر داد.

به گزارش راه ملت؛”یاسر رحیمیان” در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه هفته کتاب از ۲۴ آبان ماه تا یکم آذرماه آغاز به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی شروع می شود، گفت: در تقویم جمهوری اسلامی ایران ۲۴ آبان به مناسبت سالروز بزرگداشت آیت الله علامه سید محمد حسین طباطبایی این روز بعنوان  کتاب و کتابخوانی و کتابدار معرفی شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت کرونایی طی یکی دو سال گذشته قریب به ۴۵۰۰  برنامه فرهنگی در فضای مجازی انجام گرفت.

مدیرکل کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی استان خاطرنشان کرد: این برنامه های فرهنگی قالب های متفاوتی داشتند، مسابقه کتاب‌خوانی نقاشی، آموزش کاردستی برای کودکان، جمع خوانی کتاب، اهدای و مبادله کتاب برگزاری نمایشگاه کتاب حضوری و بازنمایی و مجازی، قصه‌گویی و خوانش متون ادبی، برگزاری محافل قرآنی و نهج البلاغه نشست مجازی معرفی مفاخر و مشاهیر ایران را برگزار کردیم.

رحیمیان تصریح کرد: نشست های  کتابخوان مدرسه ای و اختصاصی فرهیختگان و علاقمندان به کتاب مسابقات انشاء انگلیسی درباره جایگاه و اهمیت کتاب، اجرای نمایش عروسکی در بخش کودک در کتابخانه‌ها، امانت کتاب درب منزل از کتاب‌ها  پرمخاطب و پیک کتاب نیز طی این مدت انجام شد.

وی ادامه داد: آموزش صحیح  فنون مطالعه برای اعضا و علاقه‌مندان در فضای مجازی، برگزاری آیین تجلیل از نویسندگان بومی در برنامه‌ای به عنوان از تبار قلم، اجرای ویژه برنامه ملی حماسه سرایان با حضور مدیر سرای معروف هم استانی سید محمدحسن مظلومی، برای هر کتابخانه یک صفحه اینستا تشکیل دادیم و گروه های مجازی متفاوتی تشکیل دادیم با توجه به اینکه در یک سال گذشته در وضعیت های قرمز کتابخانه‌های عمومی هم سالن مطالعه و هم امانت کتاب تعطیل بود که بصورت پیک کتاب عرضه می شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جشنواره بزرگ رضوی عنوان کرد: این جشنواره از خرداد ماه در سه رده کودک نوجان و بزرگسال شروع شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد که بصورت الکترونیکی برگزار می شود و تاکنون حدود ۱۳ هزار نفر در نقاط مختلف در این جشنواره ثبت نام  و ارسال آثار کردند.

رحیمیان تاکید کرد: با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  به یک تفاهم خوبی رسیدیم که  ۲۸ ساعت دوره های آموزشی برای کارکنان گذاشتیم در دو عنوان کتاب این کلاس ها برگزار خواهد شد که از تمام کارکنان دعوت می کنیم که شرکت کنند.

وی اعلام اینکه شعار امسال با عنوان” جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم “بیان کرد: مهمترین برنامه های ما در این هفته بازنمایی آثار و منابع کتابخانه ای در کلیه کتابخانه های استان، امروز غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا انجام شد، نشست خاطره گویی کتابداران با موضوع کتاب و کتابخوانی و کتابخانه‌ها، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محترم  یاسوج و در ۲۵ جشن کتاب و مراسم تکریم  استانی در حوزه کتاب و کتابخوانی و کتابدار، جلسه رونمایی کتاب  و همچنین نشست کتابخوان مجازی با حضور کتابداران کشوری و اعضای کتابخانه‌ها را در ۲۶ آبان، نشست ویژه کتابخوان ویژه فرهیختگان و افتتاح کتابخانه خاتم النبیا “رادک” گچساران مهمترین برنامه های مادر این هفته خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این هفته ۵۴۲ برنامه فرهنگی در کتابخانه های استان در ۶۵ کتابخانه استان در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

رحیمیان پروژه های ساختمانی در دست اقدام این اراده کل را ۶ باب عنوان و تصریح کرد: پروژه “رادک” گچساران که در هفته کتابخوانی به بهره برداری می رسد، کتابخانه فرهنگ برکت دهدشت، کتابخانه چرام و کتابخانه بهمئی که بیش از ۶۰ درصد رشد داشته اند، کتابخانه بنیاد علوی در لنده و یک کتابخانه در روستای “برد پهن” زیلایی با مساحت ۱۲۰ متر که تاکنون  ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این پروژه ها در آینده نزدیک افتتاح و بهره بره برداری می رسند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۳ باب کتابخانه استان کهگیلویه و بویراحمد در ۹ شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری باز هستند و سالن های مطالعه آنها آماده ارائه خدمات به کتابخوانان هستند و همچنین کتاب امانت می دهند.۳۲ باب کتابخانه روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هم اکنون از هر ۱۰۰ نفر سه نفر عضو کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد است که این مساله بعلت شرایط کرونایی بوده است.

رحیمیان افزود:  ۲۲ هزار و ۱۱۴ متر فضای فیزیکی کتابخانه های استان است که به ازای هر ۱۰۰ نفر سه متر می باشد و وضعیت استان در این زمینه نسبیت به کشور بهتر است.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۶۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که به ازای هر ۱۰۰ نفر ۸۳ نسخه کتاب وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد همکاری خوبی در زمینه پرداخت سهم خود به کتابخانه ها داشتند.

رحیمیان عنوان کرد: ۱۰ هزار و ۶۴۰ نسخه کتاب به کتابخانه های استان با ارزش بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان اهدا شده است.

وی بیان کرد: به مناسبت هفته کتابخوانی از ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ به مدت سه روز عضویت در همه کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد رایگان خواهد بود.

منبع: ایسنا

منتشر شده در :2021/11/14 - 09:11|شناسه خبر: 69504 245 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه