امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۳۵:۳۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بررسی میدانی مشکلات چاروسا در سفر مسئولان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد به مناطق دور افتاده چاروسا سفر کرد.

به گزارش راه ملت ، مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از همکاران خود با حضور در بخش چاروسا برنامه های مختلفی را اجرا کردند.

ابتدا با دعوت رئیس حوزه قضایی قلعه رئیسی با حضور در دادگستری چاروسا با بیان مشکلات کمیته امداد از زبان امام جمعه، رئیس دادگستری و شورای شهر و جمعی از مردم نشستی برگزار و سپس در محوطه دادگستری چاروسا مشکلات مددجویان کمیته امداد را بررسی کردند.

حجت الاسلام صادق انصاری پور در این نشست ضمن تقدیر از حضور مدیرکل کمیته امداد استان جهت حضور و پیگیری مشکلات مددجویان عنوان کرد: کمیته امداد در طول دوران انقلاب خدمات ارزنده ارائه کرد و منطقه چاروسا به دلیل محرومیت خود نیاز توجه بیش از پیش است.

رئیس حوزه قضایی چاروسا تاکید کرد: برای اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد نیاز است توجه شود و  تسهیلاتی که ارائه می شود اشتغال زایی پایدار داشته باشد تا مشکل بسیاری از جوانان مددجو برطرف شود.

وی افزود: تلاش شود تا افرادی که در این منطقه از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند تحت حمایت کمیته امداد قرار بگیرند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی هم در این نشست گفت: از حضور دکتر مبشری در منطقه چاروسا و بازدید و دیدار و بررسی مشکلات و مسائل  مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) تقدیر و تشکر می کنم؛ کمیته امداد یک نهاد با برکت و صدقه جاریه امام راحل و عظیم الشان می باشد و حقیقتا خدمات این نهاد قابل تقدیر است منطقه چاروسا از مناطق محروم استان است اما نباید از مسائل و مشکلات و معضلات بخش چاروسا و روستاهای محروم این منطقه غافل شد.

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: مردم این منطقه مومن و صبور و انقلابی هستند اما بیکاری و فقر و تبعیض در ارائه خدمات آموزشی و رفاهی و عمرانی زندگی را برای این مردم  سخت و طاقت فرسا می کند لذا حق مردم این منطقه است مسئولان کشوری و استانی به آنان توجه کنند انتظار است با ارائه تسهیلات مناسب و زماندار و در جهت اشتغال آفرینی برای مردم شریف این اولویت همه نهادها بالاخص کمیته امداد باشد.

وی افزود: بعضی بخشنامه ها برای شهرستانهای برخوردار و دارای کارخانجات فراوان و سایر ظرفیت هاست اما برای مناطق محروم باید چاره اندیشی کرد مثلا اینکه اگر مددجویی از طریق بیمه ها حمایت شود و ماهیانه پرداخت به آنان صورت گیرد از حمایت کمیته امداد خارج شوند حداقل برای مردم مناطق محروم چاره اندیشی کنید و در بخش چاروسا هر زوجی که ازدواج می کنند وخانواده تشکیل می دهند حقیقتا نیازمند حمایت هستند و در تهیه لوازم اولیه زندگی مشکلات فروانی دارند باید از جوانان حمایت کرد و جهیزیه های مددجویان در اسرع وقت و با اقلام بیشتری به یاری آنان بیایید.

وی گفت: در کنار خدماتی که ارائه می دهید پیوست فرهنگی داشته باشید و بر زندگی جوانان بعد از ازدواج هم  نظارت داشته باشید از آنان حمایت کنید و زمینه اشتغال مستمر آنان را فراهم کنید.

صلواتی یادآور شد: مهمترین اولویت کمیته امداد امام خمینی(ره) باید فعالیت های فرهنگی و اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشهای لازم در موضوعات مختلف برای مددجویان باشد در طرح هایی اشتغال و توانمند سازی مددجویان نظارت باشد تا بمعنای حقیقی و واقعی اشتغال ایجاد شود.

سید داریوش فاطمیان عضو شورای شهر قلعه رئیسی در این دیدار گفت: اعضای شورای شهر می توانند در جهات مختلف کمک کار کمیته امداد باشند و با عضویت در شورای زکات و در شبکه نیکوکاری می توانند در جهت خدمت رسانی و کمک به مددجویان همکاری خوبی داشته باشند.

وی افزود: از مهمترین مشکلات مددجویان برای استفاده از تسهیلات کم بهره و وام خوداشتغال زایی نبود ضامن کارمند است که خواستار اتخاذ تدبیری جهت حل این مشکل است.

فاطمیان در ادامه با اشاره به قانون ۵۰۵ برای معاف از آیین دادرسی گفت:در سال ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامیضمن تبصره ای ذیل ماده ۵۰۵ قانون آیین دادرسی مدنی، معافیت افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی را تصویب کرد. بر اساس این تبصره افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و مددجویان مستمری‌بگیر سازمان بهزیستی کشور با ارائه کارت مددجویی و تأییدیه رسمی مراجع مزبور از پرداخت هزینه دادرسی معاف می‌باشند.
۱

منبع: فارس

منتشر شده در :2021/11/30 - 12:11|شناسه خبر: 69945 232 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه