امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۰۸:۱۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرنظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ؛ قیمت گذاری دارو بر اساس مصوبه کشوری است

مدیرنظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: قیمت‌ گذاری دارو در استان به هیچ عنوان انجام نمی‌گیرد بلکه قیمت‌گذاری داروها به صورت مصوبه کشوری و در کمیسیون قیمت گذاری سازمان غذا و دارو انجام میگیرد و در سامانه TTAC سازمان غذا و دارو قابل مشاهده است.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر سید عقیل عابدی افزود: داروخانه‌ها به هیچ عنوان اجازه افزایش قیمت در داروخانه خود را ندارند، اما این امر سبب نمی‌شود که هر قیمتی که در روی داروها اعلام شده به همان قیمت به فروش برسانند و قیمت سامانه TTAC و فاکتور های صادره از شرکت های پخش دارویی انجام میشود.

وی ادامه داد: به طور مثال برخی از اقلام که نیازمند نسخه نبودند یا داروهای حیاتی به شمار نمی‌آمدند را سازمان غذا و دارو به ناچار تبدیل به ارز نیمایی کرد.

وی تصریح کرد: هزینه هایی برای پرکننده‌‌ها و بسته بندی جعبه ها ایجاد می‌شود که آنها را باید با ارز آزاد محاسبه کرد، به همین دلیل افزایش قیمت در بخشی از داروها اجتناب ناپذیر است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر سید عقیل عابدی افزود: ضمنا سازمان های بیمه گر نیز در این راستا حمایت کنند تا فشار کمتری به مصرف کننده وارد شود.

وی خاطر نشان کرد: علت سوء برداشت از گرانی داروها این است که در فاصله زمانی از تولید کارخانه که دارو به داروخانه‌های استان می‌رسد به علت قیمت گذاری داروها به نرخ امروزه محاسبه می‌شود و داروخانه‌ها قیمت دارو را بر اساس فاکتور امروز به فروش می‌رساند.

وی یادآور شد: در معاونت غذا و دارو برای حل مشکل شهروندان در راستای گران فروشی در داروخانه‌ها، شهروندان می‌توانند با واحد رسیدگی به شکایات تماس بگیرند ۰۷۴۳۳۲۳۶۱۰۱ الی ۴ و مشکلات خود را بیان کنند.

منتشر شده در :2021/12/20 - 11:12|شناسه خبر: 70321 411 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه