امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۴۴:۰۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در بازدید سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مطرح شد:

معتمدی‌پور: هیچ دلیلی برای تضعیف میدان میوه و تره‌بار یاسوج نمی‌بینم/ سرمایه‌گذار دنبال خلاقیت و بومی‌سازی باشد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از میدان میوه و تره‌بار یاسوج گفت: هیچ دلیلی نمی‌بینم کسی بخواهد در کار میدان میوه و تره‌بار این استان خللی ایجاد کند ما به دنبال راهکارهایی هستیم که منافع همه عوامل مرتبط تامین شود.

به گزارش راه ملت به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور ظهر امروز از میدان میوه و تره‌بار یاسوج بازدید کرد.

 

سرپرست جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد که برای نخستین بار به این میدان رفته است، هدف خود را شنیدن مشکلات سه ضلع غرفه‌دار، سرمایه‌گذار و مغازه‌داران میوه دانست و گفت: همه مسئولان برای راه‌اندازی این میدان آبرو گذاشتند و در حد توان سرمایه‌گذار هم حمایت شد، لذا دلیلی نمی‌بینم که خللی در این فعالیت مورد نیاز شهر و مردم به وجود آید.

 

معتمدی‌پور افزود: حقیقتا میدان میوه و تره‌بار برای جهاد کشاورزی مهم است چرا که یک زنجیره ارزش در چرخه از مزرعه تا سفره و یک فعالیت اقتصادی خوب به حساب می‌آید.

 

مدیر ارشد بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد موقعیت مکانی میدان میوه و تره‌بار یاسوج در شاهرگ شمال به جنوب را یک فرصت خوب برای ایجاد اشتغال، رونق تولید و تامین امنیت و سلامت غذایی دانست.

 

وی تصریح کرد: قابل هضم نیست بسیاری از تولیدات میوه استان کهگیلویه و بویراحمد به میدان میوه و تره‌بار شیراز بروند و مجدد با یک قیمت بیشتر به فروشندگان ما داده شوند و آنها هم سودی روی آن بکشند و نهایتا با یک قیمت بالا به دست مردم برسند.

 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی افزود: همکاران من در این بازدید حرف‌های همه طرف‌ها را شنیدند پیشنهاد من این است که میدان میوه و تره‌بار یاسوج را باید بومی‌سازی کنیم و قواعد و قوانین را به گونه‌ای طراحی و اجرا کنیم که این میدان فرمایشی و دستوری نباشد و منافع همه تامین شود.

 

معتمدی‌پور به سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار توصیه کرد که به کمک هنر تبلیغات و رسانه، مزیت این میدان را به نسبت سایر میادین شفاف کند و به مردم و مغازه‌داران بگوید؛ به عبارت ساده باید برای بازاریان این استان و حتی شهرهای همجوار ملموس باشد که چرا باید میوه مورد نیاز شهر و بازار خود را از این میدان تامین کنند.

 

وی با تاکید بر ایجاد یک همدلی در تقویت میدان میوه و تره‌بار اضافه کرد: دست‌کم سیب و مرکبات تولیدی کهگیلویه و بویراحمد هم کیفیت خوبی دارند و هم به لحاظ سلامت غذایی از همه جای کشور بهتر است پس دلیلی ندارد میوه‌فروش ما بی‌خوابی بکشد و مخاطرات جاده‌ای را به جان بخرد تا همین میوه را از شیراز تهیه کند.

 

سرپرست جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع فرهنگ مصرف اشاره کرد و‌ گفت: این هم از همان کارهایی است که باید اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را جدی بگیریم؛ یک مورد آن این است که مردم ما باید بدانند که هر میوه بزرگ و یکدست و صافی الزاما سالم‌تر نیست و لذا باید سلامت غذایی و ارگانیک بودن میوه هم مورد توجه مصرف‌کنندگان باشد.

 

در ابتدای این بازدید، آقای رضوی مدیر اجرایی میدان میوه و تره‌بار یاسوج گفت: این میدان تاکنون سه بار افتتاح شد و شکست خورد اما این بار سرمایه‌گذار خود میوه فروشان و باغداران را در کار دخیل کرد و هر چند نوپا هستیم اما با قدرت ادامه می‌دهیم.

 

رضوی افزود: طبیعی است که چون سودهای کلانی از عده معدودی گرفته شد هنوز کارشکنی‌هایی می‌شود اما واقعیت آن است که میوه ما نسبت به شیراز هم ارزان‌تر است هم با کیفیت‌تر اما هنوز بخشی از مغازه‌داران از ما خرید نمی‌کنند.

 

وی قول داد تا تنوع و کمیت محصولات این میدان را تضمین کند تا همه نیاز مغازه‌های میوه شهر یاسوج در همین میدان تامین شود و نیازی به شیراز نباشد.

 

مدیر داخلی میدان میوه و تره‌بار همچنین از آمادگی خود و همکارانش برای عقد قرارداد خرید از باغداران، سردخانه‌داران و حتی با مغازه‌داران خبر داد.

منتشر شده در :2022/01/10 - 08:01|شناسه خبر: 70798 639 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه