امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۴۲:۳۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت تبیین واقعیت و آگاه سازی مردم از وقایع روز تاکید کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ما باید با آگاه سازی و ارائه اطلاعات درست به مردم ، اجازه مخلوط شدن خوب و بد را ندهیم همانگونه که در صدر اسلام همین شرایط ایجاد شد که برخی مردم مردد بودند که بین حضرت علی (ع) و معاویه کدام یک حق است.

به گزارش راه ملت؛ نشست جهاد تبیین از منظر رهبری در اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد باحضور برخی از فعالان هیت های مذهبی و حوزه فرهنگی برگزار شد .
در این نشست ، حجت الاسلام سید رضا افتخاری ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) با اشاره به مطرح شدن جهاد تبیین از سوی رهبری ، گفت : موضوعی که دشمن به شدت در پی آن است ، ناامید کردن مردم ، تلاش برای انحراف اذهان از حقایق و تبلیغات گسترده برای تاثیر گذاری بر افکار عمومی به نفع خود است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود : در جنگ داعش به گونه ای تبلیغ کرده بودند که داعش بدون هیچگونه مقاومتی بر شهرها مسلط می شدند در حالی که اصلا داعش این توان را نداشت.
وی ادامه داد : مدیریت میدانی سردار سلیمانی در مقابله با داعش به گونه ای بود که این گروه خشن را در همه مناطق از پای در آورد . موفقیت جبهه مقاومت در شکست داعش این واقعیت را نشان می دهد که داعش قوی نبود اما وحشی بود ضمن اینکه تبلیغات رسانه ای و فضای مجازی سعی داشت آن را قوی نشان دهد اما با درایت نابود شد.

حجت الاسلام افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت : زمانی هیچ یک از مردم استان ما بهره ای از حاکمیت نداشتند در حالی که اکنون امکانات و خدمات در همه جای استان رفته است اما می بینیم گاهی افراد جوان که سن و سالی ندارند بیان می کنند که در دوران شاه وضعیت بهتر بوده است در حالی که اصلا اینطور نبوده اما به گونه ای بر اذهان تاثیر گذاشته اند که نوجوانان چنین موضوعی را بیان می کنند.
وی به لزوم تبیین واقعیات دنیای امروز اشاره کرد و گفت : می بینیم در حمله روسیه به اوکراین عده ای نظام را زیر سوال می برند که چرا واکنش نشان نمی دهد در حالی که باید ضمن محکومیت کشتن بی گناهان در هر جایی ، از این افراد سوال شود چرا این کشورها برای این همه حملات وحشیانه و کشت و کشتار مسلمانان هیچگونه واکنشی نشان ندادند؟
حجت الاسلام افتخاری ادامه داد : در بحث داخلی هم باید بگوییم رفع مشکلات موجود حق مردم است و باید مسئولین این مطالبه عمومی را برآورده کنند اما نباید اجازه داد دشمن از این مشکلات به گونه ای سوء استفاده کند که برخی فکر کنند گذشته پیش از انقلاب وضعیت بهتر بوده است.
وی گفت : ما باید با آگاه سازی و ارائه اطلاعات درست به مردم ، اجازه مخلوط شدن خوب و بد را ندهیم همانگونه که در صدر اسلام همین شرایط ایجاد شد که برخی مردم مردد بودند که بین حضرت علی (ع) و معاویه کدام یک حق است.
حجت الاسلام افتخاری ادامه داد : متاسفانه طی چند سال اخیر ، دست برداشتن هدفمند از ارزش ها و تلاش برای تغییر نگاه نسبت به آمریکا باعث شد که شبهه افکنی و خسارات زیادی در جامعه ایجاد شود.
وی اظهار داشت : متاسفانه در شرایطی قرار گرفته ایم که آن چه که کاملا روشن است را هم در آن شک و شبهه ایجاد می کنند و عده ای هم نمی توانند واقعیات را درک کنند.
حجت الاسلام افتخاری به جهاد تبیین از منظر رهبری اشاره کرد و گفت : وظیفه ما است که اکنون در هر مکان و هر موضوعی به تبیین واقعیات بپردازیم و اجازه ندهیم دشمن با شبهه افکنی و تغییر واقعیات ، از افکار عمومی به نفع خود سوء استفاده کند .

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد هم در این نشست با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت : یکی از سخت ترین دوران ائمه مربوط به دوره امامت امام موسی کاظم (ع) بود که در این دوران منصور دوانیقی اولین اقدام خود را شیعه کشی قرار دارد.
حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی نیا افزود : در این دوران شرایط بسیار سختی بر شیعیان گذشت. از قتل آنان به فجیع ترین وضع تا ایجاد شرایط سخت در زندان ها ، همه حکایت از این اقدامات شیعه ستیزانه بوده است.
موسوی نیا ادامه داد : دین با این شرایط سخت به ما رسیده است و اکنون افتخار می کنیم که ما پیرو چنین مکتبی هستیم و باید بدانیم علمای ما برای شنیدن یک روایت یا حدیث صحیح ماه ها سفر می کردند تا آنان را به دست آورند مانند روایتی که می گوید یک عالم شیعه یک سال خادمی یک وهابی را کرده است تا بتواند حدیثی از منبع اصلی که در دست آن وهابی بود را بدست آورد.
وی با اشاره به هدف تشکیل جلسه در رابطه با جهاد تبیین گفت : رهبری در این خصوص فرموده اند که جهاد تبیین یک واجب قطعی فوری است و این یعنی رهبری فتوا داده است نه یک توصیه اخلاقی پس باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.
موسوی ادامه داد : در قران از تبیین به وفور سخن گفته شده است و پس از آن پیامبر و در ادامه ائمه ، تبیین معارف برای مردم را در دستور کار خود قرار داده اند.
وی گفت : منظور از جهاد تبیین جهاد فیزیکی نیست که مختص افرادی خاص باشد ، پس بر همه واجب است واقعیات جامعه و همه آن چه که در این نظام انجام شده را بیان کنند .
موسوی نیاادامه داد : باید به درستی تبیین شود که ما در عرصه های فرهنگی کجا بودیم و الان کجا هستیم . خود را با کشورهایی که هم پای ما بودند مقایسه کنید تا مشخص شود که از کجا به کجا رسیده ایم.
وی افزود : نگاهی به تاریخ معاصر و حکومت های ایران نشان می دهد که وضعیت حال و گذشته قابل مقایسه نیست و این یعنی باید با جهاد تبیین و با لحنی آرام واقعیات را برای مردم بیان کنیم.
موسوی نیاگفت : دشمن تلاش زیادی برای ناامید کردن مردم و تحریف واقعیات انجام می دهد در حالی که اقدامات زیادی در همه حوزه ها پس از انقلاب صورت گرفته است.
وی افزود : گاهی گفته می شود که شرایط الان با گذشته در خصوص امکانات متفاوت است اما باید پرسید چرا این امکانات برای پهلوی و نزدیکان حکومت بود اما برای مردم عادی نبود؟
موسوی نیاگفت : به برکت نظام در بسیاری از موارد در دنیا در رتبه های برتر قرار داریم و باید این ها را به مردم بگوییم.
وی افزود : همانگونه که رهبری فرمود نباید اجازه دهیم با شبهه افکنی جای جلاد و شهید را عوض کنند چرا که می بینیم میلیاردها دلار هزینه می کنند تا این شبهات را در راستای تحقق اهداف خود در جامعه ایجاد کنند.
موسوی نیاگفت : اکنون دشمن با دو ابزار فضای مجازی و تحریم تلاش می کند که برای جامعه ما مشکل ایجاد و اذهان را منحرف کند که بنابر فرموده رهبری باید در این جهاد با زبانی خوش واقعیات تبیین شود!

لازم به توضیح است در این نشست برخی فعالین فرهنگی و مذهبی به بیان دیدگاه های خود پرداختند .
یکی فعالین فرهنگی با بیان اینکه چرا برخی مردم از مسئولین رویگردان هستند ، گفت : این از دو حال خارج نیست یا عملکرد مسئولین اشکال دارد و یا اینکه تبلیغات منفی برعلیه مسئولین زیاد است که در هر صورت باید توانایی مدیریت و رفع مشکل وجود داشته باشد.
یکی دیگر از حاضرین در نشست بیان کرد : ولنگاری فضای مجازی یکی از مهمترین مشکلات در جامعه است به گونه ای که هیچگونه مدیریتی بر این فضا در ایران نیست . شاید بتوان گفت فضای مجازی در هیچ جای دنیا اینگونه بی در و پیکر نیست.
یکی دیگر از شرکت کنندگان در نشست گفت : ساماندهی خانواده و مدارس ، تبیین شرایط و کمک به تربیت بهتر فرزندان در خانواده و تعلیم در مدارس از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه باشد.

منتشر شده در :2022/02/27 - 04:02|شناسه خبر: 71805 175 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه