امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۰۹:۲۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معاون بیمه و خدمات سلامت کهگیلویه و بویراحمد؛ محلات کم برخوردار،حاشیه نشین وافراد فاقد بیمه درمانی در استان تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار می گیرند

معاون بیمه و خدمات سلامت گفت

معاون بیمه و خدمات  سلامت کهگیلویه و بویراحمد، گفت: محلات کم برخوردار؛حاشیه نشین وافراد فاقد بیمه درمانی در استان تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار می گیرند.

به گزارش راه ملت؛ محسن عزیزی در گفتگو با رسانه ها ضمن تبریک به مناسبت هفته سلامت ” ۱۷ تا ۲۳″ اردیبهشت ماه سالجاری اظهار داشت: شعارهفته سلامت درسالجاری ؛” سلامت ما،سلامت سیاره ما” نامگذاری شده است .

وی با تشکر و قدردانی از تلاشگران عرصه سلامت گفت: یکی از مهمترین وظایف سازمان بیمه سلامت ایران از ابتدای تاسیس تا کنون ایجاد پوشش بیمه ای برای افراد فاقد پوشش بیمه درمان در جامعه افراد کسانی هستند که از طریق دستگاههای اجرایی و یا به صورت اجباری و بر اساس قانون کار تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند. در این زمینه سازمان بیمه سلامت ایران به تناوب در سالهای مختلف درقالب صندوق بیمه ایرانیان و بیمه روستایی ودر حال حاضر از طریق صندوق بیمه سلامت همگانی اقدام به پوشش بیمه ای این افراد کرده است.

وی افزود:میزان پرداخت حق بیمه درصندوق بیمه سلامت همگانی با ارزیابی وسع سنجیده می شود و تعیین دهک درآمدی خانوار در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پایگاه رفاه ایرانیان می باشد و سازمان بیمه سلامت ایران با استعلام از پایگاه مذکور و تعیین دهک درآمدی متقاضی، اقدام به بیمه نمودن افراد می کند.

معاون بیمه و خدمات سلامت یاد آور شد، بر اساس آیین نامه مصوب دولت در صورتیکه افراد در سه دهک اول درآمدی باشند از پرداخت حق بیمه معاف هستند و بقیه افراد از دهک چهارم به تناسب می بایست در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت همگانی ۴۵۷۳۰ نفر می باشد که با عقد قرارداد با ۳۷ پزشک عمومی و متخصص به عنوان پزشک خانواده خدمات سطح ۱ ارائه می گرددو خدمات سطح  نیز با رعایت سیستم ارجاع به این بیمه شدگان ارائه می شود. که مطالبات پزشکان خانواده شاغل در طرح تا پایان ۱۴۰۰تسویه شده تا با رضایت کامل به این بیمه شدگان ارائه خدمت نمایند.

در همین راستا غربالگری دیابت و فشارخون به میزان ۳۰% محقق شده و با جدیت کامل رصد می گرددتا بتوان با شناسایی این بیماران زمینه بهبود و ضعیت سلامت و سبک زندگی بیمه شدگان فراهم شود.

به موازات اجرای فرایند پزشک خانواده و نظام ارجاع در این صندوق با همکاری اداره کل بهزیستی،هلال احمراستان،کمیته امداد امام (ره) استان ،دانشگاه علوم پزشکی ،ستاد اجرایی فرمان امام (ره)در استان و با مشارکت معاونت اجتماعی استانداری زمینه شناسایی افراد بی بضاعت بیمه نشده و وحتی بیمه شده در محلات کم برخوردار استان فراهم شده و با ثبت مشخصات این جمعیت علاوه بر انجام بیمه پایه و معرفی پزشک خانواده زمینه توسعه و تکمیل امکان بهره برداری از خدمات درمان مازاد در آتیه پیش بینی  شده است تا در راستای سیاستهای کلان رهبر معظم انقلاب زمینه ارائه خدمات بهینه به این اقشار بیش از پیش فراهم گردد.

عزیزی تعداد جمعیت شناسایی شده در محلات کم برخوردار در راستای تامین عدالت در سلامت تاکنون بالغ بر ۶۵۰نفر از ابتدای اسفند ۱۴۰۰ بوده و مراحل شناسایی استمرار دارد.

و در پایان محسن عزیزی معاون بیمه و خدمات  سلامت  ابراز امیدواری کرد با همفکری و هماهنگی اعضای کارگروه استانی شاهد اتفاقات خوب به نفع افراد فاقد بیمه و پوشش رایگان بیمه پایه درمان کلیه این افراد در استان باشیم.

منتشر شده در :2022/05/13 - 12:05|شناسه خبر: 73738 384 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه