امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۳۵:۳۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛ راه‌اندازی آزمایشگاه سم شناسی استان/ مراجعه پنج هزار و ۵۵۶ نفر با ادعای نزاع به پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طی سال گذشته، پنج هزار و ۵۵۶ نفر با ادعای نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند، اظهار داشت: یکهزار و ۳٠۸ نفر را خانم‌ها تشکیل دادند.

به گزارش راه ملت، کامروز امینی در گفتگو با خبرنگاران ، اظهار داشت: در بخش معاینات سرپایی سال ۱۴٠٠، در استان ۲۱ هزار و ۱۴۵ مراجعه را شاهد بودیم که ۱۴ هزار و ۱٠٠ مورد شامل آقایان بود.

امینی از افزایش هفت درصدی مراجعین معاینات بالینی خبر داد و گفت: همچنین ۶۵۷ جسد نیز در بخش معاینات اجساد ارجاع که ۱۵۷ مورد مربوط به خانم‌ها و ۵٠٠ مورد مربوط به آقایان بوده و رشد ۱۴ درصدی را داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه از این ۶۵۷ جسد ۵٠۱ مورد مربوط به مرگ‌های غیر طبیعی بود، اظهار کرد: این عدد ۱٠.۱۱ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش داشته است.

وی ابراز داشت: ۱۱۸ مورد از فوتی‌های غیر طبیعی استان مربوط به خانم‌ها است.

امینی تصریح کرد: در بحث کمیسیون‌ها ۲۱۵ پرونده بررسی شد که روند کاهشی داشته است.

امینی خاطرنشان کرد: ۷۵ پرونده در موضوع قصور پزشکی طی سال ۱۴٠٠ تشکیل که ۲۵ پرونده منجر به رأی محکومیت و پنجاه پرونده رأی تبرئه داشته است.

امینی با اشاره به اینکه طی سال گذشته، پنج هزار و ۵۵۶ نفر با ادعای نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند، اظهار داشت: یکهزار و ۳٠۸ نفر را خانم‌ها تشکیل دادند.

وی ابراز داشت: ۳٠۳۱ مرد و ۱۲۸۶ خانم مصدوم ناشی از تصادفات در سال ۱۴٠٠ به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: همچنین مراجعه ۳۳۲ نفر با ادعای حوادث ناشی از کار طی سال ۱۴٠٠ در پزشکی قانونی استان ثبت شد.

امینی با اشاره به مجوزهای سقط جنین، عنوان داشت: این مجوز در کمیسیون مربوطه با حضور یک قاضی، پزشک علوم پزشکی و پزشک پزشکی قانونی صادر می‌شود.

امینی همچنین از صدور ۹۸ مجوز سقط جنین در سال گذشته با کاهش ۷.۵ درصدی به نسبت سال ۹۹ خبر داد.

امینی با اشاره به فوتی تصادفات ۲۵ اسفند ۱۴٠٠ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴٠۱ از مرگ ۲۴ نفر در این حوادث خبر داد و تصریح کرد: آمار ۱۱ فوتی فروردین ۱۳۹۹، رشد ۱٠٠ درصدی فوتی‌ها در بازه زمانی ذکر شده سال ۱۴٠٠ را نشان می‌دهد.

امینی افزود: در مجموع فروردین ۱۴٠۱، ۳۱ مورد فوتی ناشی از حوادث رانندگی ثبت شد.

امینی تصریح کرد: طی سال گذشته یکی از مهمترین اقدامات راه اندازی مراکز پزشکی قانونی بهمئی و دنا بود.

امینی با اشاره به اینکه دو پروژه تعریف و اقدامات لازم اجرایی شد، عنوان داشت: در حال حاضر هر دو پروژه شروع به کار کرده و در کمترین زمان ممکن به بهره برداری می‌رسد.

وی راه اندازی آزمایشگاه سم شناسی استان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و تصریح کرد: با راه اندازی آزمایشگاه سم شناسی، ارتقای خدمت رسانی در حوزه آزمایشگاهی را شاهد بودیم.

امینی از راه اندازی سالن تشریح بویراحمد خبر داد و ابراز داشت: محوطه سازی سازمان نیز محقق شد.

امینی گفت: نیروگاه خورشیدی مجموعه نیز با هدف کاهش هزینه‌ها، راه اندازی شده است.

منبع: مهر

منتشر شده در :2022/05/18 - 05:05|شناسه خبر: 73990 333 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه