امروز :چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۵۴:۱۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

با حضور معاون آمار فناوری و ارتباطات سازمان بیمه سلامت کشور برگزار شد؛ آئین تکریم و معارفه مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد

با حضور معاون آمار فناوری و ارتباطات سازمان بیمه سلامت کشور، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ، فرماندار شهرستان بویراحمد و تنی چند از مدیران و اشخاص مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن کتابخانه آیت الله ملک حسینی یاسوج برگزار شد.

به گزارش راه ملت؛ معاون آمار و فناوری بیمه سلامت کشور در این مراسم گفت : برای ما صیانت از سلامت مردم مهمترین اصل است که ده روز گذشته شاهد بودیم ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بدون پرداختی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند .

احد رستمی اضافه کرد ؛ خدمات بیکه ای که در ایرن صورت می گیرد چیزی است که در دنیا کم سابقه است که دولت مردم را تحت پوشش بیمه قرار دهد .

رستمی با اعلام اینکه با ارائه خدمات ناباروری در بیمه سلامت زنان تحت پوشش قرار گرفتند بیان کرد : سازمان بیمه سلامت محلی بوده است که بتواند محروم ترین مردم را تحت پوشش قرار دهد و این تکلیف اصلی ما خواهد بود .

وی آمار افراد تحت پوشش بیمه سلامت در کشور را حدود ۴۱ میلیون نفر اعلام کرد و افزود : برای صیانت از سلامت طی ده روز اخیر پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر  از مردم در دهک های یک تا سه بدون دریافت هیچ هزینه ای زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی گفت: به هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز به صورت پیامکی به آنها اعلام شد که زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند که گام مهمی در پوشش بیمه همگانی بوده و در این شرایط سخت تحریم ها انجام شده است .

سرپرست معاونت آمار ،فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت ابراز داشت: در حوزه خدمات ناباروری و در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جوانی جمعیت افراد زیادی تحت پوشش و مورد حمایت بیمه سلامت قرار گرفتند .

وی گفت : بیمه سلامت محروم ترین قشر جامعه را زیر پوشش دارد که بیشترین آنها را روستاییان و عشایر تشکیل می دهند.

رستمی افزود: براساس آمار ۴۱ میلیون نفر پیش از این زیر پوشش بیمه سلامت بودند که امسال نیز پنج میلیون و ۵۰۰ نفر به تعداد آنها افزوده شده است. 

احد رستمی در ادامه با اشاره به مراسم تکریم و معارفه مدیران استان در بیمه سلامت اظهار داشت : این پست ها امانت هستند و ما آقای کاظمی را از امانت داری خلاص کردیم امانت باید سالم تحویل گرفته و داده شد و آقای کاظمی امانت دار خوبی بودند .

وی افزود: دکتر دهراب پور مدیرکل جدید بیمه سلامت استان که امروز به طور رسمی منصوب شدند نیز دارای از چهره های شاخص حوزه سلامت و داری کارنامه درخشانی است که نظام سلامت را به خوبی می شناسد و همین امر مسئولیت وی را سنگین تر می کند.

وی ادامه داد : دهراب پور پزشک حاذق و خدمت کاری هستند انتظار داریم که مسئولیت ها سنگین تر شود جایی که خدمت ارایه می شود مقدس است و بیمه سلامت از نظر میزان سطح دانشی جز سازمان های موفق در ایران است .

احد رستمی خاطرنشان کرد : جز سازمان های پیشرو در دولت الکترونیک هستیم که خدمت به راحت به راحتی در نهایت سرعت و دقت به مردم ارایه می شود زیرا که سازمان با نزدیک ۴۷ میلیون نفر تحت پوشش باید تلاش در آن بیشتر شود .

رستمی در پایان گفت: در وضعیت خدمتی ما دست یاری به تمامی دوستان در رابطه با طرح پیشنهادات ، انتقادات جهت ارتقا در سیستم خدمت رسانی به مردم دراز می کنیم .

غلامرضا کاظمی مدیرکل سابق بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت:

در استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۵۲۰ هزار نفر در قالب های مختلف تحت پوشش بیمه سلامت هستند .

در مجموع یک بنگاه اقتصادی است که دارای سود و زیان است اما من اعتقاد دارم نام بیمه در بیمه سلامت باید برداشته شود و فقط سلامت گفته شود چرا که سود در این سازمان جایگاهی ندارد .

در استان با جمعیت یک درصدی کشور مبلغی حدود دو میلیارد تومان واریز می شود اما پرداختی ما به موسسات درمانی بالغ بر ۲۰میلیارد تومان است که سود ندارد و خدمت درمان ارائه می شود .

در سال ۹۷ که در بیمه سلامت مستقر شدم در آن زمان انعقاد قرارداد با ۷۰۰ موسسه درمانی طرف قرار داد بودیم که با تلاش و پی گیری های لازم الان با ۱۱۶۰ موسسه و افزایش حدود ۶۵درصدی قرارداد داریم .

آن زمان در حوزه مالی مربوط به ۹۵تا ۹۷بدهی های زیادی وجود داشت اما الان هیچ بدهی نداریم و بیمه سلامت را به صورت شسته رفته تحویل عزیز دیگری خواهم داد .

.
در بحث نسخه نویسی الکترونیک که در استان کرمان به صورت پایلوت شروع شده بود استان ما علیرغم زیرساخت های ضعیفی که داشت دور از انتظار با همکاری و هماهنگی بخش پزشکی و پزشکان و در مدت کمی جز استان های برتر کشور شد .

در بحث دانشگاهی با همکاری دانشگاه خوشبختانه جز استان های برتر بودیم و مدیر کشوری از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان الگو یاد می کردند .

هفتاد پرسنل رسمی ،قرارداری و کار مشخص داریم کم هستیم اما تلاش بالاست و در بحث پوشش بیمه همگانی ۴۷هزار نفر را تخت پوشش قرار دادیم که الان این رقم به ۳۵هزار نفر رسیده است .

برای مردم پزشک خانواده و نظام ارجاع را تعریف کردیم و جزء استان های موفق کشور بودیم و در فراهم سازی و امکان سنجی برای پزشکانی که طرف قرارداد نبودند مقدمات همکاری را فراهم کردیم .

در بحث بیماران  صعب العلاج تدبیری داشتیم که خدمات را براحتی دریافت کنند و عقد قرارداد با مراکز ترک اعتیاد ، پوشش بیمه در خدمات ناباروری نیز اقدامات لازم را انجام دادیم که در دو مراکز درمانی استان این مهم را به سرانجام رساندیم .

به دنبال مسایل سیاسی نبودم دنبال حل مشکلات مردم بودم و از افراد شایسته بدون در نظر گرفتن مسایل سیاسی و قومی خدمت کردم .

از نمایندگان ادوار گذشته که بدون در نظر مسایل منطقه ای و سیاسی همکاری تنگاتنگی داشتند و از نمایندگان جدید تقدیر می کنم

کیان دهراب پور سرپرست جدید بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت:

مسئولیت امانت است که چند روزی است دست ما است کسی موفق است که بخاطر مسایل دنیوی از قبل و بعد خواهان آن نبوده است .

باید از امانت بخوبی محافظت کرد و زمانی از مدیریت خوشحال باشیم که در امانت داری حرفی برای گفتن داشته باشیم ، برای عموم سازمان بیمه سلامت ناشناخته است جمع کثیری در استان تحت پوشش هستند و مقام معظم رهبری می فرمایند مردم نباید دغدغه ای از جهت بیماری داشته باشند.

دهک های پایین جامعه تحت پوشش درآمدند و نباید کسی باشد که بیمه نباشد باید خدمات حاکمیتی به مردم انتقال داده شود کشور ما با این همه مشکلات تقریبا کل مردم را تحت پوشش قرار داده است .

من امیدوارم رو سفید باشم پیش خدا ،دل مردم نسبت به نظام ، صدا و انقلاب راضی نگه داریم و برخی موارد کوچک مردم را از نظام دلسرد نکند ، خدماتی در کشور ارایه می شود در دنیا بی نظیر است بی انصافی است هر کسی که خبر داشته باشد و گله کند.

از استاندار تشکر می کنم که ابتدا مرا برای بهزیستی معرفی کرده بود که بخاطر اینکه سیاست دولت جدید استفاده از نیروهای خود بهزیستی باشد نشد که در خدمت باشیم .

با پی گیری های استاندار به عنوان مدیر کل بیمه سلامت معرفیشدم که دوستان همکاری کردند انتخاب در بیمه سلامت خیلی سخت است که نشان دهنده دابن است که سازماندر بحث مدیر حساس است امیدوارم بتوانم لطف آنها را پاسخ دهم .

انشالله بتوانم در این مسیر اول خدا راضی و سپس مردم و روح شهیدان را راضی نگه دارم .

از مجمع نمایندگان بخصوص نماینده بویراحمد که از اول همراهی کردند تشکر دارم رقیب خودم را بعنوان معاون توسعه انتخاب کردم و دکتر کاظمی را بعنوان مشاور انتخاب کردم تا از تجربیات ایشان استفاده کنم محبت کرده اداره شسته رفته ای را به من تحویل دادند.


منبع: فصل جنوب

منتشر شده در :2022/05/18 - 08:05|شناسه خبر: 74045 314 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه