امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۲۹:۰۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

دعوت از قرآنیان استان کهگیلویه و بویراحمد جهت ثبت نام در چهل‌ و‌ پنجمین دوره مسابقات سراسری سازمان اوقاف و امور خیریه

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شیوه‌نامه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و نغمات دینی جمهوری اسلامی با محوریت بقاع متبرکه اعلام شده است، از قرآنیان استان کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در این دوره مسابقات دعوت به عمل آورد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، سید رضا منصوری مهریان ، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ، از اعلام شیوه‌نامه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و نغمات دینی جمهوری اسلامی با محوریت بقاع متبرکه در سال جاری خبر داد و گفت: ثبت‌نام در این دوره از مسابقات آغاز شده است.

وی ضمن دعوت از قرآنیان استان برای شرکت در این دوره مسابقات قرآن اظهار کرد: این مسابقات ویژه بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال برگزار خواهد شد.

منصوری با اشاره به رشته‌های مسابقات اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌‎سرایی و همخوانی قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن، ترجمه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار خواهد شد که رشته‌های حفظ ۵ و ۱۰ جزء تنها در مرحله شهرستانی و استانی، حفظ ۲۰ جزء تا مرحله کشوری برگزار خواهند شد و تنها سه رشته حفظ کل و قرائت تحقیق و ترتیل تا مرحله بین‌الملل ادامه خواهد داشت.

سید رضا منصوری مهریان، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با ذکر این نکته که رشته ترتیل در مرحله بین‌الملل امسال به صورت آزمایشی برگزار خواهد شد، گفت: مرحله استانی رشته‌های مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، دعاخوانی و اذان پس از ضبط تصویری در استان‌ها همزمان با مرحله استانی رشته‌های آوایی بر اساس شیوه‌نامه‌ای که بعداً اعلام خواهد شد، به صورت متمرکز توسط مرکز قرآنی داوری و راه یافتگان به مرحله سراسری مشخص خواهند شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ثبت‌نام در مسابقات از ۲۱ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۲۵ خردادماه ادامه خواهد داشت، افزود: متقاضیان جهت ثبت‌نام می‌توانند به سایت www.quraniran.ir مراجعه کنند. متقاضیان می‌توانند به صورت همزمان در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی و یکی از رشته‌های گروهی ثبت‌نام کنند.

منصوری بیان کرد: همچنین به منظور ترویج معارف عمومی قرآن کریم و آشنایی با آن، تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر رشته‌های فوق، در یکی از رشته‌های معارفی ثبت‌نام کنند.

سید رضا منصوری مهریان زمان برگزاری مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را بازه زمانی اول تیرماه تا ۱۵ مردادماه سال‌جاری اعلام کرد.

منصوری با بیان اینکه مرحله استانی رشته‌های معارفی در تاریخ ۱۲ مردادماه برگزار خواهد شد، افزود: مرحله استانی رشته‌های آوایی هم در بازه زمانی ۲۲ مرداد تا ۳۱ شهریورماه برگزار خواهد شد. زمان ضبط تصویری رشته‌های دعاخوانی، اذان، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن در مرحله استانی بازه زمانی ۲۲ مرداد تا ۳۱ شهریور خواهد بود که این رشته‌ها مرحله شهرستانی ندارند.

سید رضا منصوری مهریان، زمان ضبط تصویری رشته‌های آوایی قرآنی در مرحله مقدماتی سراسری را بازه زمانی ۱۵ مهر تا ۳۰ مهر اعلام کرد و افزود: مرحله مقدماتی سراسری رشته‌های معارفی هم در تاریخ ۲۰ مهرماه و داوری رشته‌های نغمات دینی مرحله شهرستانی در بازه زمانی ۲۳ مهر تا ۲۷ مهرماه و داوری رشته‌های آوایی قرآنی در مرحله مقدماتی سراسری بازه زمانی ۲۱ تا ۲۶ آبان خواهد بود.

منصوری مهریان ، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مسابقات رشته‌های نغمات دینی در مرحله نهایی سراسری در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۴ آذر، مسابقات رشته‌های معارفی در مرحله نهایی سراسری بازه زمانی ۳ تا ۵ دی و مسابقات رشته‌های آوایی قرآنی در مرحله نهایی سراسری بازه زمانی ۲۷ دی تا اول بهمن‌ماه خواهد بود.

منتشر شده در :2022/05/21 - 11:05|شناسه خبر: 74129 181 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه