امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۳۹:۵۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

پلنگ زخمی دنا تلف شد

رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت : قبل از حضور مامورین محیط زیست در محل ، پلنگ زخمی عصبانی به دو کارگر باغ و یک خانواده حمله ور شده بود / خانواده از ترس به خودرور پناه برده و خود را درآنجا محبوس کرده بودند.

به گزارش راه ملت و به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد – هادی سینایی رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان از تلف شدن پلنگ زخمی منطقه گردشگری تنگ مهریان خبر داد و گفت : پس از شلیک موفق دارت و بیهوش کردن پلنگ ، متاسفانه بدلیل جراحت ناشی از گلوله اسلحه تفنگ از نوع ساچمه زنی که از قبل به پلنگ اصابت کرده بود ریکاوری موفقیت آمیز نبود و پلنگ پس از نزدیک به ۲ ساعت تلاش غروب دیروز جمعه تلف شد .
رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان به تشریح موضوع پرداخت و تصریح کرد : پس از تماس تلفنی دو نفر از باغداران تنگ مهریان در حاشیه رودخانه و در منتهی الیه مرز منطقه حفاظت شده و آزاد، مبنی بر حمله یک قلاده پلنگ زخمی به دو کارگر پاکبان باغ ، مامورین یگان حفاظت محیط زیست اداره کل و شهرستان با تجهیزات کامل بیهوش کننده حیات وحش به همراه دامپزشک به محل اعزام شدند .
سینایی افزود : مسئول باغ گردشگری به مامورین محیط زیست گفت : پلنگ زخمی که از ناحیه راست بدن دچار خون ریزی شدید بود به دو کارگر باغ که مشغول جمع آوری زباله بودندحمله کرده ، اما بدلیل سر و صدا خوشبختانه نتوانست به کارگران آسیبی برساند و پس از ناکامی به سمت پایین دره حرکت کرد .
سینایی افزود : درهمین راستا خانواده ای که خود را در ماشین محبوس کرده بودند به محض مشاهد مامورین از ماشین پیاده شده و گفتند : قصد داشتیم ساعتی را در کنار رودخانه سپری کنیم ، اما به محض حضور ، مشاهده کردیم در باغ تفریحی روبه رو ، پلنگی دارد به سمت ما می آید، از ترس پا به فرار گذاشتیم و خود را در ماشین محبوس کردیم تا آسیبی به ما نرساند .
وی گفت : اکیپ حاضر در صحنه با اطمینان از صحت و سقم گزارش ، موضوع را با تیم بیهوش کننده از شیراز در جریان گذاشته و شرایط توپوگرافی منطقه ای که پلنگ در آن احتمال داشت مخفی شده باشد را شرح دادند ، اما تیم شیراز پس از شنیدن شرایط، بدلیل تراکم بالای درخت و درختچه در محل ، محیط آزاد و غیر قابل پیش بینی رفتار آن و همچنین عصبانیت زیاد پلنگ بدلیل زخم و جراحتی که از قبل برداشته بود شرایط را سخت ارزیابی کردند .
فلذا تیم حاضر در صحنه منتظر نمانده و کار خود را آغاز کردند.
سینایی افزود : با همه این اتفاقات و سختی شرایط کار ، تیم حاضر در محل با نظارت دامپزشک موفق شدند با شلیک ۲ دارت ( داروی مخصوص بیهوش کردن حیات وحش ) پلنگ را بیهوش و ان را فورا به آزمایشگاه اداره منتقل نمایند .
رئیس اداره روابط عمومی تصریح کرد : تا نزدیک به ۲ ساعت حیوان در شرایطی که نبض و تپش قلب داشت در اداره کل زنده بود اما متاسفانه بدلیل جراحت بالا و خون زیادی که قبلا از پلنگ رفته بود ریکاوری نشد و پلنگ ماده حدود۳ ساله تلف شد .
وی گفت : معاینه بالینی لاشه توسط دامپزشک نشان داد ، پلنگ ساعت ها قبل که زخم آن هنوز تازگی داشت از ناحیه پهلوی راست مورد اصابت گلوله چهار پاره قرار گرفته بود و خون ریزی داخلی مرگ آن را رقم زد .

منتشر شده در :2022/05/27 - 11:05|شناسه خبر: 74623 439 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه