امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۲۹:۴۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

برای نخستین بار در استان توسط جراح مغز اعصاب در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج صورت گرفت عمل جراحی تورمورنخاعی (نورومانیتورینگ)

برای اولین در استان توسط جراح مغز اعصاب در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج عمل جراحی تورمورنخاعی (نورومانیتورینگ) انجام شد.

به گزارش راه ملت و به نقل از روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی دکتر ‘مصطفی حریفی ‘جراح مغز اعصاب روز چهارشنبه پس از پایان این عمل جراحی افزود: بیماری خانمی۶۲ساله که با بی حسی اندامی فوقانی و عدم تحرک و توانایی تحتانی مراجعه کرده بود که پس از ویزیت این بیمار بعلت از بین رفتن درد وحس اعضای بدنش و همچنین با وجود سوختگی که از ناحیه دست داشتند دست و پای این بیمار هیچگونه حسی نداشتند با بررسی های که انجام دادیم یک تومور نخاع در ناحیه گردن سمت راست از طریق اسکن های گرفته شده مشاهده گردید وتاحدود زیادی بیمار را تحت فشار قرار داده بود.
متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با بیان اینکه این گونه عمل ها خیلی پر ریسک هستند، عنوان کرد: برای کم کردن عوارض عمل پایش عصبی نورومانیتورینگ برای اولین بار در استان عمل جراحی با موفقیت انجام شد.

دکتر حریفی خاطر نشان کرد:حال عمومی بیمار رضایت بخش است وحس حرکت دست و پا وی تا حدود زیادی برگشته و برای بازتوانی کامل انشالله روزهای آینده حس و حرکت دست و پا بیمار بصورت طبیعی امکان پذیر است.

وی در پایان گفت: این گونه عمل جراحی پر ریسک هستند و با ریسک بالا صورت میگرد ما موفق شدیم بهمراه تیم پزشکی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج این عمل را انجام دهیم و جادارد از ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان معاونت درمان و همچنین سرپرست بیمارستان شهید بهشتی در فراهم نمودن تجهیزات پزشکی که زمینه چنین اعمالی را فراهم میکنند تشکر و قدردانی نمایم.

روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج این موفقیت بسیار ارزنده را به دکتر حریفی متخصص جراح مغز و اعصاب و همه همکاران ایشان در اتاق عمل تبریک می گوید.‌

منتشر شده در :2022/06/01 - 06:06|شناسه خبر: 74963 655 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه