امروز :سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۴۱:۰۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

۴۰ مزرعه پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد تحت تاثیر خشکسالی است

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:دست کم ۴۰ مزرعه پرورش ماهی در این استان به دلیل خشکسالی کمتر از ظرفیت خود تولید می کنند.

به گزارش راه ملت؛ حمزه جانبازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:مزارعی پرورش ماهی فعال در کهگیلویه و بویراحمد که از آب چشمه ها و قنات ها استفاده می کنند به دلیل کم بارشی های امسال و کاهش منابع آبی  تحت تاثیر پدیده خشکسالی هستند.

وی بیان کرد: خشکسالی ها و کم بارشی های سال زراعی جاری میزان تولید مزارع پرورش ماهی استان را حدود ۲۰ در صد کاهش داده است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵۹ مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت ۱۹ هزار و۵۰۰ تن در استان وجود دارد.

جانبازی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از ظرفیت های آبزی پروری در مناطق سردسیری استان تکمیل شده گفت: مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی یکی از راهکارهای توسعه صنعت شیلات در مناطق سردسیری  استان است.

وی اضافه کرد: مطالعات انجام شده نشان می دهد اجرای طرح مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی به افزایش ۳۳ درصدی تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد منجر می شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت پرورش ماهی استان در زمان حاضر کمتر از ۲۰هزار تن است بیان کرد: تحقق مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت تولید در استان را به سالیانه ۲۷ هزار تن افزایش می دهد.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور بشمار می رود و ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند.

این استان با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب، ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.

معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۱ هزارو ۸۲۰ بیمه نامه کشاورزی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون درحوزه آبزیان، تنه درختان، دام، طیور، محصولات باغی ،زراعی و منابع طبیعی در استان صادر شده است.

منتشر شده در :2022/06/24 - 01:06|شناسه خبر: 76364 310 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه