امروز :پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۰:۲۵:۵۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان؛ نبود سرمایه‌گذار عامل صادرات فرش کهگیلویه و بویراحمد به نام استان‌های دیگر است/ وجود ۵۷ کارت بازرگانی فعال در استان

بویراحمد معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: فرش این استان هم اکنون به نام استان‌های فارس و چهارمحال و بختیاری صادر می شود.

به گزارش راه ملت؛”امیرتیمور موسویان” در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: در سه ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون و ۷۴۶ هزار دلار به میزان ۵۲ هزار و ۳۸۰ تن کالا از استان کهگیلویه و بویراحمد صادرات داشته ایم.

وی اظهار کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال از نظر ارزش ریالی ۲۴ درصد و از نظر وزن ۱۷ درصد کاهش داشته که این کاهش به دلیل تامین نیاز استان و صرفه جویی در مصرف برق از سوی کارخانه سیمان بوده است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عمده این کالاها شامل سیمان، پودر و عصاره شیرین بیان واحد صنعتی آ س و محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی سینره بوده است.

موسویان تصریح کرد: این میزان کالا به کشورهای عراق، آفریقای جنوبی و کویت صادر شده اند.

وی ادامه داد: یکی از ضعف های استان کهگیلویه و بویراحمد اینست که تراز تجاری در این استان صفر است و این ضعف به دلایلی همچون نبود زیرساخت های صادراتی از جمله فیبر نوری و گمرک بر می گردد.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های معدنی دارد که قابلیت صادراتی دارند و در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها می توانیم از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.

موسویان تاکید کرد: سرمایه گذار خوب در زمینه فرش نداریم و می توانیم در صورت وجود سرمایه گذار در این خصوص صادرات فرش استان که هم اکنون از استانهای فارس و چهارمحال و بختیاری انجام می شود را از استان خودمان کهگیلویه و بویراحمد انجام دهیم.

وی بیان کرد: ۵۷ کارت بازرگانی فعال در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

منتشر شده در :2022/06/28 - 11:06|شناسه خبر: 76793 193 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه