امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۰۴:۱۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان: کهگیلویه و بویراحمد فاقد خانه معدن است/ ۱۰۰ درصد پهنه بندی اکتشافی معادن استان در ۱۴۰۰ انجام شد/ ۶ واحد صنعتی در تملک بانک‌ها

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوال خبرنگار راه ملت مبنی بر تشریح عملکرد خانه معدن در استان باتوجه به تشکیل آن در سال ۹۵؟، تصریح کرد: خانه معدن وجود خارجی ندارد و در آن سال کسانی شرکت کردند که معدن کار نبودند و الزامات قانونی در آن انتخابات رعایت نشد‌.

به گزارش راه ملت؛«دارا فرامرزی» در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به مراحل شناسایی واحدهای صنعتی راکد استان افزود: ۵۲۱ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان است که ۴۱۱ واحد با ظرفیت مختلف در حال فعالیت هستند.

وی اظهارکرد: ۱۱۰ واحد غیرفعال را شناسایی کردیم که واحدهایی که قابلیت احیا دارند به چرخه تولید باز می‌گردند، ضمن اینکه علاوه بر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جلسه تعیین تکلیف واحدهای راکد برگزار و واحدها را شناسایی کردیم.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی سال گذشته تعهد سازمان صمت بازگشت ۲۶ واحد به چرخه تولید بود که از این تعداد ۱۹ واحد یا به چرخه برگشتند یا با تغییر کاربری ها فعالیت خود را ادامه دادند.

فرامرزی تصریح کرد: امسال نیز تعهد سازمان صمت ۲۶ واحد راکد است که ماشین سازی گچساران یکی از واحد های بزرگی بود که پس از سال‌ها رکود به چرخه تولید بازگشت بازگشت و قابلیت ایجاد اشتغال ۲۰۴ نفر را دارد و هم اکنون با ۶۰ کارگر فعالیت می کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار راه ملت مبنی بر اینکه چه تعداد واحد صنعتی استان تحت تملک بانک ها هستند، گفت: ۶ واحد صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد تحت تملک بانک ها هستند که عمده این واحدها در حوزه کشاورزی است که علی رغم این شرایط بانک های عامل استان خللی در امر تولید این واحدها ایجاد نکردند.

فرامرزی، ابراز کرد: براساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی اگر ۱۸ ماه از تملک گذشته باشد تنها راه خروج از این وضعیت از طریق واگذاری واحد از سوی بانک عامل به سرمایه گذار جدید است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت معادن استان هم اشاره و عنوان کرد: ۷۸ واحد دارای پروانه بهره برداری است که از این تعداد ۴۶ معدن فعال هستند.

فرامرزی تاکید کرد: ۳۲ معدن استان کهگیلویه و بویراحمد در حال تجهیز یا تعطیل هستند.

وی تصریح کرد: مهمترین مواد معدنی استان کهگیلویه و بویراحمد مواد اولیه سیمان، گچ بوکسیت و سلستین است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰ درصد پهنه بندی اکتشافی معادن استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ انجام شده است و امسال وارد پهنای تکمیل می شویم.

فرامرزی افزود: برخی از تولیدکنندگان از طرح مردمی سازی یارانه ها سوءاستفاده کردند و خودسرانه اقدام به افزایش قیمت تولیدات خود کرده اند که کلیه واحدهای تولیدی باید قیمت تولیدکننده و قیمت مصرف‌کننده خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند و قیمت های خود را به قیمت ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگردانند.

وی اظهار کرد: ۵۴ واحد صنعتی و تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد شامل این طرح و برنامه می شوند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوال خبرنگار راه ملت مبنی بر تشریح عملکرد خانه معدن در استان باتوجه به تشکیل آن در سال ۹۵؟، تصریح کرد: خانه معدن وجود خارجی ندارد و در آن سال کسانی شرکت کردند که معدن کار نبودند و الزامات قانونی در آن انتخابات رعایت نشد‌.

وی با بیان اینکه در ابتدا باید انجمن‌های صنایع همگن در استان تشکیل شود، عنوان کرد: آماده فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات جدید این خانه هستیم

منتشر شده در :2022/06/28 - 11:06|شناسه خبر: 76799 124 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه