امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۱۶:۵۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل پست: مردم در ایام کرونا به ارسال مرسولات و خریدهای الکترونیکی روی آوردند/ اجرای پروژه ملی روستا بازار در کل کشور/فرصت خوبی برای اقتصاد روستایی در کهگیلویه و بویراحمد فراهم است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: ایام کرونا باعث شد مردم به سمت ارسال مرسولات شان توسط بسته ها و خریدهای الکترونیکی روی آورند.

به گزارش راه ملت؛ محمود لیائی روز شنبه در آئین معرفی مدیرکل شرکت پست کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: پیش از این رسالت پست این بود که عمدتا پاکت نامه جابه جا کند و با توجه به اینکه مردم به خرید اینترنتی و فروشگاه های الکترونیکی روی آورده اند باید همگام با مردم به ارسال مرسولات شان کمک کنیم.

وی ادامه داد : در شایط کنونی که مرسولات به سمت بسته های پستی رفته

نیاز به تقویت زیرساخت ها وجود دارد و باید لجستیک از لحاظ دفاتر پستی و ساختمان ها تقویت و توسعه یابد.

لیائی عنوان کرد: از دستگاه های مسئول انتظار می رود کمک کنند تا فضاهای توسعه خدمات افزایش یابد تا همزمان با نیاز مردم مرسولات پستی به دست شان برسد.

وی ابراز داشت: در دوران کرونا کارکنان پست زحمات زیادی کشیدند که شاید به نحو شایسته ای از آن ها تقدیر و تشکر نشد و یا در قبال خدماتی که داشتند به نوعی جبران مافات نشده است.

لیائی بیان کرد: سال گذشته ۲۵۳ میلیون مرسوله پستی در کشور جابجا شده که امار مناسبی است.

وی تصریح کرد: ترافیک ۳۰ درصد رشد و درآمد هم ۵۰ درصد نسبت به گذشته افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی پست بیان کرد: با واقعی شدن نرخ تعرفه در کشور امید است بتوانیم زیرساخت ها را تقویت و خدمات بیشتری به مردم ارائه شود.

لیائی گفت: سرانه پستی کشور در کل کشور هفت است که نسبت به کشور های توسعه یافته عدد مناسبی نیست.

وی ادامه داد: این عدد در کشورهای توسعه یافته همچون کشورهای غربی تقریبا عدد ۱۲۰۰ هست.

مدیرعامل شرکت ملی پست تاکید کرد: می طلبد فرهنگ مردم در خصوص پست را تقویت و انان را برای تهیه مایحتاج شان به سمت پست سوق دهیم زیرا که ارسال مرسولات از این طریق از لحاظ زمانی و مالی به نفع مردم است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های مناسب حوزه روستایی و مواردی که می تواند به اقتصاد روستاها کمک کند توافقات خوبی با استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

لیائی عنوان کرد: پروژه ملی روستا بازار را که در کل کشور داریم با توجه به جمعیت بیش از ۵۰ درصد استان کهگیلویه و بویراحمد که در روستاها اقامت دارند فرصت خیلی خوبی برای احیای اقتصاد روستایی فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت ملی پست ابراز داشت: در این پروژه ملی بنا است محصولات روستایی توسط لجستیک در اختیار شهروندان کل کشور قرار دهیم که از این رو اقتصاد روستا ها احیا می شود.

وی تاکید کرد: وظایف جدیدی به عهده شرکت پست ایران گذاشته شده که از جمله آن ها رفع دغدغه معیشتی کارکنان پست است.

وظیفه سنگینی بر روی دوش ما از بابت پاسخگویی به این مطالبات و انتظاراتی که این همکاران دارند، گذاشته شده و قدم های خوبی در این عرصه برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پست تصریح کرد: در مدت ۲ ماه گذشته مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزارتومان به فیش حقوقی همکاران پستی اضافه شده است.

لیائی ادامه داد: برای ارتقای معیشت کارکنان پست، مبلغ «بن رفاهی» و «کمک‌هزینه مسکن» کارکنان افزایش یافت.

وی تاکید کرد: بنا داریم در زمینه بیمه تکمیلی اتفاقات خوبی رقم زده شود و طی یکی دوهفته گذشته عمده انتظارت و درخواست های همکاران در این خصوص اجابت شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پست عنوان کرد: توانستیم سقف پوشش بیمه تکمیلی را با همان عدد و ارقام گذشته افزایش دهیم.

لیائی اظهار داشت: در آینده نزدیک خبرهای خوبی در حوزه بیمه تکمیلی خواهد رسید.

وی بیان کرد: در خصوص دغدغه معیشتی بحث احتساب مدرک دوم و مدارک غیر مرتبط وجود داشت که عمده انتظارات در سفرهای استانی راجع به آن بود.

مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: در مدت یک ماه اخیر، با موافقت هیات مدیره شرکت ملی پست تمامی مدارک تحصیلی شان که تاکنون محاسبه نشده بود در حکم پرسنلی محاسبه شده است.

وی ایراز داشت: در کنار ملزومات پستی که به همکاران موزعین پستی ارائه می شود اقلامی همچون لباس، کاپشن، خرجین و کفش و غیره یک تلفن همراه و با سیم کارت مکالمه رایگان یکساله و اینترنت رایگان یکساله به انان ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست تاکید کرد: پس از رفع مشکلات این موزعین در خصوص تهیه موتور بعد از طرح پایلوت موتور در تهران، این طرح به سراسر کشور گسترش می یابد.

در این آئین، سید علی نصیبی به عنوان مدیرکل جدید پست استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد و از خدمات هادی خسروی مدیرکل پیشین تجلیل شد

منتشر شده در :2022/08/06 - 04:08|شناسه خبر: 77833 225 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه