امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۰۶:۰۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

حسن غفاری: عکاس زمانه خود باشیم

عکاس مطرح کهگیلویه بویراحمدی در کارگاه آموزشی “عکاسی از ایلات و عشایر” گفت: باید عکاس دهه و زمان خود باشیم و هنگام عکاسی این موضوع را برای خود یادآوری کنیم.

به گزارش راه ملت؛ عکاس مطرح کهگیلویه بویراحمدی در کارگاه آموزشی “عکاسی از ایلات و عشایر” گفت: باید عکاس دهه و زمان خود باشیم و هنگام عکاسی این موضوع را برای خود یادآوری کنیم.

“هیچ استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد ، تنوع موضوعی ندارد اما عکس های عکاسانمان اغلب شبیه هم شده اند.” این را حسن غفاری عکاس مردم نگار می گوید و یادآوری می کند :عکاسی در استان در حال درجا زدن و تکرار خود است و این آفت است.
غفاری بر این باور است جامعه عکاسی باید از نگاه سنتی و تکراری فاصله بگیرد.
وی در کارگاه عکاسی از ایلات و عشایر که به همت حوزه هنری استان و باشگاه رشد عکاسان جوان حوزه هنری با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد با تاکید بر تغییر نگاه در عکاسی گفت: در مقطعی از زمان هستیم که تمامی تعار‌یف عکاسی به هم خورده است و نگاه و رفتار اغلب ما مورد توجه جامعه عکاسی نیست.
غفاری با گریزی به نگاه عکاسان به مقوله عکاسی از ایلات و عشایر می گوید: عکاسان گاهی وارد زندگی عشایر می‌شوند و به دنبال زندگی سنتی بدون هیچ نشانه ای از زندگی جدید هستند در حالی که در عکاسی با عینیت و آن چیزی که در لحظه می بینیم سر و کار داریم.
او تاکید می کند:باید عکاس دهه و زمان خود باشیم و هنگام عکاسی این موضوع را برای خود یادآوری کنیم.
این عکاس برجسته کشوری می گوید: بسیاری از چیزهایی که برای عکاسان قابل قبول نیست در زمان کمی سنت می شود.
وی می افزاید: برای موفقیت در عکاسی از ایلات و عشایر باید این جوامع را از منظر جامعه شناسی و علوم اجتماعی بشناسیم.
به گفته غفاری موضوع عشایر هیچ گاه محدود نبوده است و هر عکاس می تواند از زاویه ای به آن بپردازد.
غفاری درباره عکاسی مردم نگاری که خود وی نیز از عکاسان پیشرو در آن است نیز می گوید: در این نوع عکاسی زندگی گروهی از مردم که دارای اشتراکات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستند به صورت مستمر در طولانی مدت عکاسی می شود.
وی در حاشیه کارگاه عکاسی از ایلات و عشایر به هنر اموزان جوان توصیه کرد: برای کار خود قصه، داستان تعریف و دغدغه داشته باشند و روی آن وقت بگذارند تا لحظه طلایی را پیدا کنند زیرا عکاس نمی داند کدام لحظه، لحظه درست زندگی مردم برای عکاسی است.

منتشر شده در :2022/08/08 - 01:08|شناسه خبر: 77854 186 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه