امروز :سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۱۵:۰۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار

در میان وظایف ذاتی رسانه ها دو مقوله صداقت و صراحت بیش از مولفه های دیگر اهمیت دارد و فقدان این دو عنصر، مشروعیت ذاتی رسانه ها و مقبولیت مردمی آنها را با چالش مواجه می‌نماید و در عین حال که به موضوعات ضد اخلاقی در جامعه دامن می‌زنند، آثار نامطلوبی بر روند توسعه جامعه خواهند گذاشت.

راه ملت: سیده فریبا حسینی

بسم الله الرحمن الرحیم

در قرن بیست و یکم، ما با عصر جهانی ارتباطات رو به رو می‌شویم که عصر دیجیتال است، در این عصر هم با تهدیدها و هم با فرصت ها مواجهیم. در اینجا موضوع مهم قدرت نرم مورد توجه قرار می گیرد و یک مفهوم توصیفی قلمداد می‌شود، برخی از مقاصد خوب یا بد را می توان در قدرت نرم مورد توجه قرار داد .

با «جهاد تبیین» می توان حرکات صحیح را منتشر کرد و به سوالات پاسخ داد، همچنین با «جهاد تبیین» می توان ابهام آفرینی های موجود در فضای اجتماعی و مجازی را به نوعی مورد خدشه قرار داد و با آن مقابله کرد.

یکی از ضروری ترین و مهمترین وجوه «جهاد تبیین»، روشنگری در مورد مسببین وضع موجود و مطالبه‌گری جهت عزل مدیران ناکارآمد است.

در میان وظایف ذاتی رسانه ها دو مقوله صداقت و صراحت بیش از مولفه های دیگر اهمیت دارد و فقدان این دو عنصر، مشروعیت ذاتی رسانه ها و مقبولیت مردمی آنها را با چالش مواجه می‌نماید و در عین حال که به موضوعات ضد اخلاقی در جامعه دامن می‌زنند، آثار نامطلوبی بر روند توسعه جامعه خواهند گذاشت.

امروزه برخی رسانه‌ها از رسالت ذاتی خود خارج و به تریبون جریانات سیاسی تبدیل شده اند و این قبیل رسانه‌ها که سخنگوی جریانات سیاسی را یدک می کشند نمی‌توانند به رسالت اصلی خودشان جامعه عمل بپوشاند، البته این به معنای نفی رسانه به عنوان ارگان جریان سیاسی نیست بلکه منظور آن است که اگر رسانه میخواهد غیر وابسته ، مستقل و فقط مرتبط با مردم و پاسخگویی در قبال افکار عمومی و مردمی باشد، با رعایت اصل بی طرفی، پای خود را از جریانات سیاسی و حزبی خارج نماید و اگر هم به مسائل مرتبط با این جریانات می پردازد فقط درجهت تبیین افکار عمومی باشد در غیر این صورت نمی‌توان انتظار مردمی بودن رسانه را داشت. رسانه باید برخوردار از آگاهی برتر باشد تا بتواند مسیر تبلیغ را با بصیرت بپیماید و در برابر موانع رسانه‌ای و علمی ظرفیت دفاعی لازم را داشته باشد.رسانه ها چشم ، گوش و زبان جامعه هستند نباید در مقابل رانت خواری، فساد، قومیت گرایی، رفاه طلبی و قانون گریزی ها در سطح دستگاه‌های اجرایی و همچنین مدیران بی‌تفاوت و آویزان سکوت کنند.

تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی، رسالت خبرنگاران پرتلاش را در تبلیغ و ترویج مکتب حسینی دوچندان خواهد نمود. هفدهم مرداد ماه، فرصت مناسبی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و مقام تلاشگران حوزه خبر و رسانه و افسران جنگ نرم رسانه ای است. اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران تبریک عرض نموده و آرزوی توفیقات روزافزون از خداوند سبحان برای آنها مسئلت دارم.

 

باتقدیم احترام

سیده فریبا حسینی

منتشر شده در :2022/08/08 - 03:08|شناسه خبر: 77859 222 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه