امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۳۲:۰۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون: بازنگری قانون مطبوعات در کمیسیون فرهنگی در حال دنبال و پیگیری است/بیمارستان پاتاوه ۱۰۰ درصد اجرایی می‌شود/ آغاز عملیات اجرایی سر سقاوه در هفته دولت/ اعتبارات محور یاسوج به اصفهان جوابگوی این قتلگاه نیست/بخش لوداب برای شهرستان شدن شاخص‌های لازم را دارد

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی،گفت:در سفر آقای اسلامی وزیر وقت راه و شهرسازی ۷۰۰ میلیارد تومان به محور پاتاوه به دهدشت اختصاص داده شد و محور یاسوج به اصفهان از محدوده پل قره تا یاسوج حدود ۴۵ کیلومتر است که به قتلگاه تبدیل شده و حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده اما جوابگو نیست و پیگیر هستیم که در بهره برداری از این پروژه تسریع یابد.

به گزارش راه ملت؛ مهدی روشنفکر ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱ در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و یا و خاطره خبرنگاران شهید و خبرنگار فقید استان سید حمدالله خواهش نیک در خصوص طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق و در سال ۱۴۰۰ طرح رتبه بندی معلمان بعد از چندین سال که بین دولت و مجلس و در راهرو های آنها در حال رفت و آمد بود و خاک خورده بود با ۳ بار رایزنی آن را تصویب کردیم و در صحن علنی مجلس هم با اکثریت آرای نمایندگان مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: کار به خوبی پیش رفت اما اکنون در حوزه اجرا بعد از ۲۷ بار چکش‌کاری وزیر اعلام کرده که آماده اجراست.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کمیسیون آموزش و تلفیق و همچنین در صحن علنی مجلس این موضوع در اسرع وقت به تصویب رسید اما نمی دانیم چرا در اجرا باید ۲۷ بار چکش کاری شود.

روشنفکر تصریح کرد: در کمیسیون اجتماعی مجلس هم به شدت بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان در حال بررسی است و امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران نقش اساسی و موثری در جامعه دارند، ادامه داد: مردم رسالتی که خبرنگار بر عهده دارد با آن اعتقاد دارند و خبرنگاران در جهت روشنگری و اطلاع رسانی به مردم تلاش کردند.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از انتقاد از نوع منصفانه استقبال می کنم، خبرنگاران چراغ راه دست اندرکاران هستند و می‌توانند امید، حرکت و انگیزه در جامعه ایجاد کنند.

روشنفکر تصریح کرد: مخالف شعار دادن و بعد دادن بی عمل هستم و به مدیران تاکید می کنم که شعار ندهند و بیشتر عمل کنند.

وی در خصوص تقسیمات کشوری در شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون اظهار کرد: همه فرآیند ارتقای دهستان سادات محمودی به بخش تمام شد و براساس شاخص ها دهستان سادات محمودی به بخش تبدیل می شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بازیکنان شهرستان شدن بخش پاتاوه در حال پیگیری است، همچنین دهستانی که استحقاق بیشتری دارد به بخش تبدیل می شود. بخش لوداب برای شهرستان شدن شاخص‌های لازم را در حوزه هایی دارد که نیاز به کار بیشتر دارد.

روشنفکر در خصوص تبدیل شدن دهستان دشتروم به بخش ادامه داد: برای تبدیل دهستان به بخش یکی از شاخص‌ها، جمعیت است که در خصوص دشتروم به حد نصابی که اعلام شده نتوانسته ایم کاری انجام دهیم اما دنبال هستیم که شاید توفیقاتی در این قسمت کسب کنیم.

وی در خصوص پروژه راه آهن اقلید به یاسوج عنوان کرد: برای این پروژه اعتبارات خوبی منظور شده اما کمتر مورد توجه قرار گرفته که در کمیسیون عمران با حضور وزیر راه و شهرسازی راه آهن اقلید به یاسوج دنبال کردم و البته برخی کارشناسان مسیری دیگری را از سمت پادنا پیشنهاد دادند که در حال بررسی است.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر آقای اسلامی وزیر وقت راه و شهرسازی ۷۰۰ میلیارد تومان به محور پاتاوه به دهدشت اختصاص داده شد و محور یاسوج به اصفهان از محدوده پل قره تا یاسوج حدود ۴۵ کیلومتر است که به قتلگاه تبدیل شده و حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده اما جوابگو نیست و پیگیر هستیم که در بهره برداری از این پروژه تسریع یابد.

روشنفکر افزود: نگرانم از کسانی که منطقه سررود شمالی و جنوبی از مناطق محروم خارج کردند در حالی که فقیرترین و محروم ترین مردم در این دو حوزه زندگی می کنند.

وی در خصوص سد تنگ سرخ اظهار کرد: این سد ۱۱ سال قبل از اینکه به انتخابات ورود شروع شده، ۶۲۰ هکتار باغات این منطقه از بین می رود، طبیعت را به هم ریخت، خیلی ها هم آواره شدند و مطالبات آنها را تاکنون پرداخت نکرده اند.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طی این مدت ۲۴ میلیارد تومان به این سد اختصاص داده شد و ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در حالی که طی دو سال اخیر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این سد تزریق شد و هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

روشنفکر تصریح کرد: مجوز سد سقاوه صادر شده اما در هفته دولت عملیات اجرایی این سد آغاز می شود همچنین کارهای مطالعاتی شد پراشکفت انجام شده است.

وی در خصوص قانون مطبوعات ادامه داد: بازنگری قانون مطبوعات در کمیسیون فرهنگی در حال دنبال و پیگیری است.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت بیمارستان شهر پاتاوه عنوان کرد: بیمارستان این شهر را پیگیری می کنم و طی پیگیری های صورت گرفته از سوی وزیر بهداشت ۱۰۰درصد انجام می شود و در اولویت اساسی ما است، کسانی که کلنگ زنی کردند و قول دادند صحت نداشت.

روشنفکر بیان کرد: برخی ها که کارشان شایعه، شب‌نامه و تهمت پراکنی است، دخالت در کار دولت با مشورت فرق دارد ما در کار دولت دخالت نمی کنیم اما مشورت می دهیم بطوریکه برای یک مدیر هر سه نماینده ۹ نفر پیشنهاد دادند اما هیچ کدام را وزیر انتخاب نکرد و در نهایت وزیر و استاندار تصمیم گرفتند.

وی، افزود: هر کس ورشکسته سیاسی و در خانه هم قبولش ندارند حرف از دخالت نمایندگان مجلس در کار دولت می زنند و اگر زمانی صلاح بود خواهم گفت و اگر جایی توازن در انتصاب‌ها به هم می ریزد در دست من نیست.

منتشر شده در :2022/08/13 - 10:08|شناسه خبر: 78231 184 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه