امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۵۶:۴۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد؛ ازدواج در کهگیلویه وبویراحمد نسبت به کشور دارای روندی مطلوب است

مدیر کل ثبت احو ال کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت ازدواج در استان، گفت: ازدواج در کهگیلویه وبویراحمد نسبت به کشور دارای روندی مطلوب است.

به گزارش راه ملت؛ یکی از موضوعاتی که می تواند یک کشور را دچار بحران کند، سالخوردگی جمعیت است، کشور ما هم اکنون در شرایط خوبی به دلیل داشتن جوانان است و نیروی کار جوان و قدرتمند باعث می شود، امنیت یک کشورو تولید علم در اوج باشد.

موضوع های مختلفی به زیادی جمعیت برمی گردد اما مهمتراز همه، خانواده است، زمانی جمعیت یک کشور سالخورده می شود که خانواده ها به سمت کم فرزندی و تک فرزندی بروند اما خانواده ها باید متوجه باشند که تک فرزندی آسیب های زیادی برای جامعه همچنین برای والدین و خود فرزند دارد زیرا آسیب مخلتفی می تواند متوجه تک فرزندها شود.

کشور سالخورده دچار کاهش جمعیت و در نتیجه آن کمبود نیروی انسانی و نیروی کار و موارد مشابه می شود.

در همین رابطه مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد در گفت وگفت و گو با صبح زاگرس در خصوص آخرین وضعیت تولد و مرگ و میر در استان گفت: از سال ۹۵ تا امروز روند جمعیت دارای روند کاهشی است.

وی با بیان اینکه ثبت ولادت در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۳ هزار و چهارصد مورد بود، گفت: در سال ۱۴۰۱ و در چهارماهه سال حدود ۳ هزار و صد و نود و شش مورد یعنی کاهش ۶ درصدی  در ولادت داشتیم.

صادقی به آمار افزایشی ثبت وفات در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ در شرایط کرونا  اشاره داشت و گفت: در چهارماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ روند ثبت فوت کاهشی شد.

وی به موضوع ازدواج و طلاق در کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و تاکید کرد: ازدواج در کهگیلویه وبویراحمد نسبت به کشور دارای روندی مطلوب است.

منبع: صبح زاگرس

منتشر شده در :2022/08/19 - 03:08|شناسه خبر: 78569 172 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه