امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۴۲:۳۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تشریح عملکرد یکساله کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد عملکرد این نهاد از شهریور ماه سال گذشته تا پایان مرداد ماه سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش راه ملت؛ قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به تشریح عملکرد یکساله این نهاد از هفته دولت سال گذشته تاکنون پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ۴۸هزار و ۴۱۷ خانوار از حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برخوردار هستند، گفت: این تعداد خانوار با جمعیت ۱۱۵ هزار و ۷۶۷ هزار نفر از شهریور ماه سال گذشته تا پایان مرداد ماه امسال بیش از ۳۳۰ میلیارد و ۵۴۷ میلیون تومان کمک معیشت دریافت کرده اند.

مبشری تصریح کرد: از تعداد افراد تحت حمایت این نهاد در استان ۷۲هزار و ۵۶۷ نفر زنان هستند و تعداد سالمندان تحت حمایت این نهاد ۳۲ هزار و ۸۷۷ نفر است.

وی یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد برای مددجویان را ایجاد اشتغال عنوان و بیان کرد: در مدت یکسال گذشته –از شهریورماه سال ۱۴۰۰ تا مردادماه امسال- ۵۳۳۲  فرصت شغلی با اعتبار ۲۳۲ میلیارد و ۹۷۳ میلیون تومان و ۵۸۶۱ مورد آموزش فنی و حرفه ای با اعتبار ۹۲۹ میلیون تومان و ۵۴۳ مورد شغل از طریق کاریابی برای مددجویان این نهاد انجام شده است.

مبشری احداث مسکن و ایجاد سرپناهی امن برای مددجویان را از دیگر برنامه های مهم کمیته امداد برشمرد و گفت: در این خصوص، در مدت یادشده ۷۷۹ مورد احداث و خرید مسکن با هزینه ۲۸ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان و همچنین ۸۳۱ تعمیرات، انشعابات، لوله کشی گاز و حمام و سرویس بهداشتی برای خانواده های تحت حمایت انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان اشاره و بیان کرد: در این زمینه بیش از هشت میلیارد و ۷۱۶ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت پرداخت شده است و و ۱۸ هزار و ۶۲ نفر از مددجویان از آموزش های خانواده و مشاوره ای این نهاد بهره مند شده اند.

مبشری پرداخت۸۶ میلیارد و ۳۴۹ میلون تومان وام کارگشایی به ۹۷۰۴ نفر از مددجویان را از دیگر اقدامات کمیته امداد در هفته دولت سال گذشته تاکنون اعلام و اظهار کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی به‌منظور تأمین هزینه‌های ضروری نیازمندان ازجمله تحصیلی، درمان، مسکن، ازدواج و حل مشکلات معیشتی پرداخت می‌شود.

وی پرداخت ۳۶ هزار و ۴۱۳ فقره کمک موردی با اعتبار ۳۳ میلیارد و ۶۰۱ میلیون تومان، ۱۱۹۳ مورد جهیزیه با هزینه ۲۱ میلیارد و ۵۳۹ میلیون تومان کمک های درمانی به ۱۰ هزار و ۱۱۹ نفر با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۹۷۸ میلیون تومان و پرداخت کمک هزینه سوء تغذیه به مبلغ دو میلیارد و ۶۴۸ میلیون تومان به دو هزار کودک زیر پنج سال از دیگر موارد انجام شده توسط این نهاد برای مددجویان است.

منتشر شده در :2022/08/29 - 09:08|شناسه خبر: 79182 180 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه