امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۲۷:۵۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

با حضور سید محمد موحد صورت پذیرفت:

بررسی آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی دهدشت

سید محمد موحد گفت: البته بر کسی پوشیده نیست که در این چند سال گذشته پروژه جان دوباره گرفته و به معنای واقعی وارد فاز اجرایی شده است.

به گزارش راه ملت:

خبرنگار و عکاس: سید روح اله احمدی

پیش از ظهر امروز با حضور سید محمد موحد نماینده مردم شریف شهرستانهای کهگیلویه بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، دکتر صاحب نسق مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت، مهندس طباطبایی مدیرعامل شرکت پتروپارس ایران ، فرماندار شهرستان کهگیلویه و مدیرکل صمت استان آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی دهدشت مورد بررسی قرار گرفت.

 

سید بها الدین طباطبائی مدیرعامل شرکت پتروپارس ایران در این نشست گفت: در دو ماه گذشته چند اتفاق خوب در پروژه دهدشت رخ داد که خداروشکر پروژه را رو به پیشرفت بیشتر برده است.

 

طباطبائی بیان داشت: عمده پیشرفت این پروژه از طریق خرید تجهیزات انجام می شود که آن را عملی کردیم و بخشی از خرید ها وارد کارگاه شده است.

 

وی گفت: سه جبهه کاری جدید را تعریف کردیم و علاوه بر پیمانکارهای موجود سه پیمانکار دیگر وارد پروژه شدند تا پروژه سرعت بیشتری به خود بگیرد.

 

مدیرعامل شرکت پتروپارس ایران تصریح کرد: مناقصه شبکه لوله های زیرزمینی نیز انجام می شود البته لوله ها وارد کارگاه شده اند و طی هفته های آتی پیمانکار انتخاب خواهد شد و وارد فاز اجرایی می شود.

 

وی گفت: شرکت نارگان که وظیفه تهیه نقشه اجرایی پروژه داشت کمی با تاخیر این کار انجام می داد که در چند هفته گذشته الحمدلله این وضعیت تغییر کرده و شرایط مطلوب تر ایجاد شده است.

 

دکتر صاحب نسق مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت در این نشست نیز گفت: یکی از عمده مشکلات پروژه بحث بسته بودن ال سی ها بود که بحمدالله با پیگیری های که انجام شده و با هماهنگی‌های صورت گرفته با مجموعه وزارت نفت و وزارت صنعت و معدن و تجارت و بانک مرکزی انشالله در کوتاه ترین زمان این مشکل نیز رفع خواهد شد.

 

صاحب نسق با اشاره به دیدارهای مکرر سید محمد موحد با وزیر نفت و مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران وهلدینگ خلیج فارس که باعث رفع موانع متعدد در مسیر پیشرفت پروژه داشته و دارد در خصوص ساخت بعضی از تجهیزات داخل کشور بیان داشت: بخشی از این کالاها در چند هفته گذشته وارد مجموعه شده و انشالله امیدواریم هر چه سریعتر شرکتهایی که با آنها قرارداد منعقد شده این کالاها آماده کنند.

 

وی گفت: بحمدالله مشکل آب پروژه با معرفی پیمانکار و اقدام به تجهیز کارگاه حل شده و عملیات آن بزودی اجرایی خواهد شد .

موسوی فرماندار کهگیلویه با تشکر از اقدامات صورت گرفته بر اجرای دقیق مسئولیت های اجتماعی و پیوست فرهنگی پروژه تاکید نمود .

 

سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در این نشست نیز با تشکر و قدردانی از زحمات همه مجموعه شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت ویژه دکتر صاحب نسق و مهندس طباطبایی مدیرعامل شرکت پتروپارس ایران بیان داشت: با وجود همه مشکلات و سد های پیش رو ، حضور مدیران با تجربه باعث دلگرمی برای همه مردم شهرستان کهگیلویه است که انشالله این پروژه را بزودی به سرانجام برساند.

 

وی با اشاره به صحبت های دکتر صاحب نسق و مهندس طباطبایی بیان داشت: امیدوارم کارها با سرعت بیشتری جلو بروند و البته در این مدت گذشته نیز تغییرات بسیار روشن و مشخص است ولی امیدوارم سرعت دو چندان شود.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: گاهی شاید با کارشکنی هایی روبرو شوید ولی امیدوارم با تدبیر خودتان هم بحث مشکلات ال سی را حل کنید هم تجهیز کالاهای داخلی و انشاالله با حل شدن مشکلات ال سی تجهیزات کالای خارجی نیز به پروژه تزریق شود.

 

موحد گفت: مشکل آب پروژه نیز حل شده است و امیدواریم دوستان برای بحث گاز هم همه تلاش های خود را انجام دهند تا به زودی این مشکل نیز رفع شود و پروژه وارد یک مرحله جدید شود.

 

موحد در مورد مشارکت پتروشیمی در راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت و یا ایجاد نیروگاه اختصاصی در سایت پتروشیمی دهدشت بیان داشت: امیدوارم هرچه زودتر مجموعه پتروشیمی و هیئت مدیره تصمیم خود را بگیرند تا این پروژه وضعیت برق آن نیز مشخص شود.

 

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هر جا لازم باشد ما ورود خواهیم کرد و از تمام ظرفیت های قانونی خود برای پیشبرد این پروژه استفاده خواهیم کرد.

 

سید محمد موحد گفت: البته بر کسی پوشیده نیست که در این چند سال گذشته پروژه جان دوباره گرفته و به معنای واقعی وارد فاز اجرایی شده است.

موحد در پایان بازدید طی تماسهای جداگانه ای با وزیر صمت ، مدیرعامل بانک تجارت کشور و معاون پارلمانی بانک مرکزی رایزنی های لازم جهت حل مشکلات مربوط به پتروشیمی دهدشت را انجام داد .

خبرنگار و عکاس: سید روح اله احمدی

منتشر شده در :2022/09/14 - 09:09|شناسه خبر: 79761 608 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه