امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۰۰:۳۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

روشنفکر: بعضی در بهشت اعتبارات برای خودشیرینی بودجه را برگشت می‌دادند/ منفور بودن توزیع بسته‌های معیشتی به بهانه منافع شخصی/آمادگی احداث فاز دوم کارخانه سیمان مارگون

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی سرمایه گذاری در کارخانه سیمان مارگون را یکی از کارهای مهم و بزرگ در منطقه عنوان کرد و گفت: سرمایه گذار این مجموعه با اندیشه والا و نیک که تاکنون منشأ برکات زیادی برای مردم منطقه بوده و از مهمترین آنها می‌توان به ایجاد اشتغال چند صد نفری اشاره کرد، آمادگی احداث فاز دوم کارخانه سیمان مارگون را دارد و در این مورد باید دست وی را به گرمی فشرد و با وی تعامل و همکاری کرد.

به گزارش راه ملت؛ مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به همراه مسئولان استانی و شهرستانی در پاسی از شب در استقبال گرم مردم روستای امامزادگان بی‌بی خاتونین، وارد این روستا شد و بعد از اداری احترام و زیارت امامزادگان بی‌بی خاتونی سلام الله علیها در جمع مردم حضور یافت و از نزدیک با آنها دیدار و گفتگو کرد.

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم در این ساعت از شب، اظهار داشت: یکی از مواردی که دشمن را عصبانی و مأیوس کرده‌است همین استقبال گرم مردم در مناطق مختلف از مسئولان نظام است.

وی افزود: این استقبال نشان می‌دهد که مردم این سرزمین با وجود همه مشکلات که ناشی از وجود تحریم‌ها و بعضاً سوء‌مدیریت مدیران نالایق است، هرگز از آرمان‌های انقلاب اسلامی دست نخواهند کشید.

روشنفکر تصریح کرد: مسئولان باید قدردان وفاداری مردم باشند و جایگاه همه مسئولان در هر پست، مقام و منصبی وابسته به وفاداری مردم به نظام و انقلاب است.

وی بیان کرد: در کلام مقام معظم رهبری جهاد تبیین امروز می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهای قوی جنگ نرم توطئه‌های دشمن را در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی خنثی کند و وظیفه همگان است که دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را بیان کنند و در مقابل هشیار باشند افراد مغرض که جز به منفعت خود نمی‌اندیشند با نقشه‌های شوم خود بهانه دست دشمنان نظام جمهوری اسلامی ندهند.

نماینده مرکز استان در ادامه با اشاره به مشکلات ارائه شده توسط مردم روستای امامزادگان بی‌بی خاتونین، گفت: بعضی ‌ها در گذشته که بهشت اعتبارات بود و فروش نفت باعث شده بود تا اعتبارات هنگفت موجود باشد، اگر از منافع شخصی خود دست می‌کشیدند و برای خودشیرینی بودجه برگشت نمی‌دادند و بندهای محرومیت برخی از مناطق استان را از ردیف‌های مختلف حذف نمی‌کردند، امروز بجای مطالبات اولیه نظیر برق، آب، گاز، تلفن، جاده، معابر آسفالته و غیره مردم باید کارهای رفاهی نظیر احداث کارخانه، پارک‌ها، کتابخانه و مدرن کردن امکانات همگام با مناطق توسعه یافته را از مسئولان مطالبه می‌کردند.

روشنفکر افزود: توزیع بسته‌های معیشتی بین مردم در مواقع ضروری نظیر زلزله، کرونا، سیل قطعاً کاری پسندیده است، اما توزیع این اقلام به بهانه‌های مختلف، برای رسیدن به اهداف و منافع شخصی و گروهی و عادت دادن مردم به این کار، زشت و ناپسندی است و این موضوع در شأن مردم نیست.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از همان‌هایی که امروز با توسل به منافع و منابع مختلف دست به توزیع اقلام معیشتی بین مردم می‌زنند، دیروز در رأس بوده‌اند و کلید اعتبارات هنگفت دوره طلایی فروش نفت نیز در دستشان بوده، اگر آن‌زمان به فکر احداث کارخانه، رونق تولید، ایجاد صنایع تبدیلی بودند، امروز این مردم خود تولید کننده اقلام در بسته‌های معیشتی بودند.

روشنفکر در ادامه از مدیران و مسئولانی که در گذشته زندگی و توان خود را وقف مردم کرده و خدماتی به مردم ارائه دادند تقدیر و تشکر کرد و گفت: دور از انصاف است که از چنین افرادی که قطعاً جز پایداری نظام و خدمت به ولی‌نعمتان را اندیشه نداشته‌اند تقدیر و تشکر نشود.

این نماینده مجلس با اشاره به پتانسیل‌های بسیار در شهرستان مارگون اظهار داشت: قریب به ۸۰۰ هکتار اراضی با رضایت مردم در دشت سقاوه در سال‌های گذشته به شهرک صنعتی واگذار شده‌است که به دلیل نبود آب مورد نیاز کار در این اراضی تحت عنوان منطقه صنعتی به کندی پیش می‌رود، امیدواریم با شروع احداث سد سقاوه که سرعت در اخذ مجوزهای لازم را از برکات وجود این امامزادگان می‌دانم علاوه بر رونق صنعت در این شهرک شاهد رونق کشاورزی و تحول در منطقه و ایجاد اشتغال باشیم.

وی از سرمایه‌گذار کارخانه سیمان مارگون تقدیر و تشکر کرد و گفت: اگر زمینه فعالیت فراهم باشد، افرادی با اندیشه نیک چون سرمایه گذار کارخانه سیمان مارگون وجود دارند که با فعالیت خود به خروج مناطق از خط محرومیت کمک کنند.

روشنفکر سرمایه گذاری در کارخانه سیمان مارگون را یکی از کارهای مهم و بزرگ در منطقه عنوان کرد و گفت: سرمایه گذار این مجموعه با اندیشه والا و نیک که تاکنون منشأ برکات زیادی برای مردم منطقه بوده و از مهمترین آنها می‌توان به ایجاد اشتغال چند صد نفری اشاره کرد، آمادگی احداث فاز دوم کارخانه سیمان مارگون را دارد و در این مورد باید دست وی را به گرمی فشرد و با وی تعامل و همکاری کرد.

وی به مشکلات اراضی کشاورزی مردم روستا گریزی زد و گفت: طبق ماده ۵۴ کار واگذاری این اراضی به مردم در حال انجام است و این موضوع به عنوان اولویت فرمانداری و جهاد کشاورزی در دستور کار است.

روشنفکر به مشکلات مردم در بخش تلفن همراه و اینترنت اشاره کرد و افزود: مدیرکل فناوری و ارتباطات به زودی برای رفع این مشکل به منطقه خواهد آمد.
وی در ارتباط با مشکل بهسازی معابر روستا به فرماندار شهرستان مارگون گفت: این موضوع از طرف دفتر در یاسوج پیگیری خواهد شد.

روشنفکر در ادامه برای حل مشکل آب آشامیدنی روستا در صورت وجود منبع تأمین کننده آب قول مساعد همکاری داد.

منتشر شده در :2022/09/17 - 10:09|شناسه خبر: 79829 167 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه