امروز :چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۰:۲۲:۳۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از سد شهید دلنسب کوهبرد مطرح شد:

بدنه سد «کوهبرد» کهگیلویه ۹۷ درصد پیشرفت دارد/تقدیر معاون رئیس جمهور از استاندار و معاون عمرانی/نمره مثبت مرتضوی به شرکت زهکش بنای دهدشت

این طرح پس از چند سال راکد بودن از سال ۱۳۹۶ توسط شرکت زهکش بنای دهدشت در فاز اول آغاز به کار و با وجود کمبود تخصیص اعتبارات با سرمایه پیمانکار فاز اول(با ارتفاع۲۶ و نیم متر و حجم ۲/۵میلیون متر مکعب) تکمیل شد.

به گزارش راه ملت: سید صولت مرتضوی با بیان آبیاری ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر دست سد کوهبرد افزود: خوشبختانه با توجه به اعلام مسئولان جهاد کشاورزی استان سد کوهبرد،پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اعلام رضایت از عملکرد مسئولان ارشد استانی به خصوص استاندار، معاونین به ویژه معاون عمرانی استاندار و پیمانکار پروژه سد ابراز داشت: امروز در بازدید از پروژه جاده پاتاوه _دهدشت، سد شهید دلنسب کوهبرد و هر نقطه ای از استان را که مشاهده کردیم،پروژه های عمرانی فعال و در حال اجرا بودن که قطعا اگر با همین پشتکار جهادی جلو برویم در آینده نزدیک، شاهد محرومیت زدایی استان کهگیلویه و بویر احمد خواهیم بود.

سید علی معتمدی پور عصر دوشنبه در حاشیه بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از سد «کوهبرد» کهگیلویه، افزود: از جمله رهاوردهای سفر مهرماه ۱۴۰۰ هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد، تخصیص ۴۷ میلیارد تومان برای تکمیل سد «کوهبرد» شهرستان کهگیلویه بود.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۷ درصدی بدنه پروژه افزود: بعد از سفر ریاست جمهوری ۱۷ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده است.

معتمدی پور افزود: از مبلغ هزینه شده تاکنون ۱۰ میلیارد تومان آن جذب و با جذب این اعتبار پیشرفت فیزیکی طرح از ۴۰ درصد به ۶۵ درصد رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان اعتبار هزینه شده برای این پروژه تاکنون را ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح مورد نیاز است اظهار داشت: با بهره برداری از این سد، ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست آبیاری خواهد شد.

به گزارش راه ملت، این طرح پس از چند سال راکد بودن از سال ۱۳۹۶، توسط شرکت زهکش بنای دهدشت در فاز اول آغاز به کار و با وجود کمبود تخصیص اعتبارات با سرمایه پیمانکار فاز اول «با ارتفاع ۲۶.۵ متر و حجم ۲/۵ میلیون متر مکعب» تکمیل شد.

منتشر شده در :2022/10/03 - 07:10|شناسه خبر: 80000 696 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه