امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۳۴:۲۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ بخش فرهنگی کهگیلویه و بویر احمد به خصوص کتابخانه‌ها در دور اول سفر رئیس جمهور به استان دیده نشد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد،گفت: کتابخانه های این استان ۳۰ هزار نفر عضو دارند.

به گزارش راه ملت و به نقل از ایسنا؛”محسن جبار نژاد” روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۱ در نشست خبری با خبرنگاران افزود: برگزاری اردوی جهادی کتاب در مناطق محروم روستایی و عشایری استان را جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در برنامه داریم.

وی اظهارکرد: دو اردوی جهادی کتاب با محوریت مناطق محروم و عشایری استان اجرایی شده است که این برنامه ها با استقبال خوبی مواجه شدند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این استان ۷٠ باب کتابخانه عمومی  وجود دارد، خاطرنشان کرد: پنج باب از این کتابخانه‌ها، مشارکتی و ۶۵ باب کتابخانه نهادی است. بیشترین استقبال از کتاب در کتابخانه های استان از کتابهای رمان‌های عامه پسند بوده است و پس از این کتاب های دینی قرار دارند.

جبار نژاد با بیان اینکه کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ هزار متر مربع زیربنا دارند، تصریح کرد: ۳٠ هزار نفر عضو کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و ۷٠٠ هزار کتاب نیز در مخازن کتابخانه های استان موجود است. طی دو ماه شهریور و مهر ماه ۱۴۰۱ حدود ۸۰۰۰ نفر عضو جدید به اعضای کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده که بیشتر آنها دانش آموزان بوده اند.

وی با تاکید بر ایده کتابخانه مسئول، ادامه داد: ما از ظرفیت کتابخانه مسئول برای توسعه محورهای فرهنگی مردم پایه استفاده می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توانمند سازی جامعه، عنوان کرد: سعی ما بر این است که به یاری خانواده‌ها شتافته و هدفگذاری برنامه‌های مردم محور را داشته باشیم.

جبار نژاد از برگزاری ۳۶٠ برنامه طی هفته کتاب در استان خبر داد و تاکید کرد: چند برنامه از جمله متل، حضور در نماز جمعه، برگزاری نشست های تخصصی و نمایش ادبی با نگاه ملی برگزار می‌شود.

سرانه مطالعه استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استانهای آخر

وی سرانه مطالعه در استان را پایین دانست و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استان‌های کشور آخرین استان هستیم و جهت ارتقای فرهنگ مطالعه به همت مردم و مسئولان استان نیازمندیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر از پایه برای فرهنگ سازی رشد مطالعه شروع کنیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. کتابخانه مرکز موثر و پیش رو در زمینه فرهنگی و اجتماعی است و باید تا جایی که می توانیم از کتاب برای هدیه دادن استفاده کنیم.

جبارنژاد با اشاره به کتابخانه مسئول در استان اظهارکرد: این کتابخانه نسبت به رخدادهای پیرامون خود احساس مسئولیت می کند و در توانمندی جامعه می تواند نقش مهمی ایفا کند.

وی با بیان اینکه در دور اول سفر رئیس جمهور به استان بخش فرهنگی استان بخصوص کتابخانه ها دیده نشدند، تصریح کرد: امیدواریم در سفر دوم رئیس جمهور به استان کتابخانه های استان دیده شوند و البته مشکلات و نیازهای این بخش را احصا کردیم و تحویل استانداری دادیم که در سفر دوم مطرح شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: دو کتابخانه چرام و لیکک هر کدام با ۱۳۰۰ متر مربع زیربنا تا سال ۹۰ ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و تاکنون به همین وضعیت رها شده و بلاتکلیف هستند.

کتابخانه سیار نداریم

جبارنژاد تاکید کرد: همچنین کتابخانه روستایی “برد پهن” شهرستان بهمئی با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند کمک و مساعدت جهت افتتاح و بهره بلرداری مردم این منطقه است.

وی با اشاره به کمک خیرین و دستگاهها در جهت راه اندازی و ایجاد کتابخانه های سیار در استان ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد حتی یک کتابخانه سیار ندارد که در این زمینه دست یاری به سوی مسئولان و خیرین استان دراز می کنیم تا حداقل دو کتابخانه سیار در استان راه اندازی شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اداره کل کتابخانه های این استان فاقد فضای فیزیکی اداری است، بیان کرد: به دلیل این مشکل هم اکنون این اداره کل در ساختمان کتابخانه مرکزی یاسوج مستقر است که به همین علت آنطور که باید و شاید نمی توانیم به مخاطبان خدمات ارائه دهیم.

منتشر شده در :2022/11/10 - 04:11|شناسه خبر: 80267 185 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه