امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۳۱:۲۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد:

سپاه و بسیج، در تولید محصولات راهبردی در کنار جهاد کشاورزی است/ اتفاقات خوبی رقم خورده است/تقدیر خرم دل از خدمات جهاد کشاورزی استان

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  بحث امنیت غذایی امروزه یکی از جدی‌ترین مسائل پیش‌روی جامعه بشریست، گفت: حقیقتا اتفاقات خوبی در بخش کشاورزی شروع شده که به طور کامل مورد حمایت سپاه هستند. 

به گزارش راه ملت به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، سردار حمید خرم‌دل، فرمانده قرارگاه امنیت غذایی شهید هاشم ساجدی استان، با حضور در شورای اداری سازمان جهاد کشاورزی و بعد از شنیدن گزارش سید علی معتمدی‌پور، نایب رئیس دوم این قرارگاه، اظهار کرد: امروز گزارش امیدوارکننده‌ای شنیدم و حقیقتا کارهای بزرگی در حال انجام است که منجر به اتفاقات بزرگی در بخش کشاورزی خواهد شد؛ بخشی از این برنامه‌ها نهایی شده، بخشی در دستور کار است و بخشی نیز پیشرفت خوبی دارند.

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان شرایط کار کردن برای مردم را دارد اما یک مشکل جدی در بدنه اداری همه سازمان‌ها، کاغذبازی و روند طولانی و پیچیده مجوزها و تقاضاهاست.

سردار خرمدل ادامه داد: واقعیت این است که خودتحریمی در داخل و بروکراسی‌ها زاید اداری، کمر تولیدکنندگان را شکسته و مردم و کشاورزان و تولیدکنندگان را خسته کرده است.

وی گفت: با این کارهای خوبی که در جهاد شروع شده و من رصد کرده‌ام و دیده‌ام، اگر آقای معتمدی‌پور بتواند این بروکراسی اداری را در بخش تحت مدیریت خودش کاهش دهد و بشکند باید به او مدال داد؛ چرا که عمده مخاطبان این سازمان افراد عشایری و روستایی هستند که باید حمایت شوند.

 

این فرمانده ارشد سپاه با ذکر مصداقی از این مانع بزرگ تولید دز کهگیلویه و بویراحمد گفت: فردی را از نزدیکان خودم می‌شناسم که دو سال دوندگی کرد حتی خود من برای او پیگیری کردم تا مجوز گاوداری‌اش را به گوسفند تبدیل کند اما همین بروکراسی‌ها اجازه این کار ساده را نداد و نهایتا خسته شد و کار را رها کرد! بنابراین بخش کشاورزی به عنوان یک بخش مولد و اشتغال‌زا باید در دوره جدید از بند این پیچیدگی‌های اداری و بروکراسی‌ها رها شود.

سردار خرمدل با اشاره به پیشنهاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی در زمینه سرمایه‌گذاری مشارکتی در بخش تولید، تصریح کرد: بنیاد تعاون سپاه را برای سرمایه‌گذاری به استان می‌آوریم و این کار نیاز فعلی کشاورزی استان در همه شاخه‌ها و زیرشاخه‌های آن است.

 

وی تصریح کرد: باید اذعان کرد که جهاد کشاورزی پای کار است، برای آنچه متعهد شده، برنامه عملیاتی و علمی ارائه کرده و رسالت سنگینی هم در امنیت غذایی دارد، بنابراین سپاه با همه وجود در کنار متولی ارشد بخش کشاورزی و سیاست‌های اجرایی اوست و هر کاری لازم باشد با هدف ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران انجام خواهیم داد.

 

فرمانده سپاه فتح ادامه داد: احداث زنجیره‌های تولید و سیاست احداث مجتمع‌های تولیدی در کنار موفقیت‌های سازمان جهاد کشاورزی در دو طرح کلان نظام یعنی کشاورزی قراردادی و طرح جهش تولید ارزشمند و امیدوارکننده است و حمایت از برنامه‌های این بخش با توجه به نقش آن در ایجاد اشتغال و درآمد، ضروری است.

به گزارش روابط عمومی جهاد، سید علی معتمدی‌پور در ابتدای این نشست در گزارشی امیدوارکننده، برنامه جزئی خود را برای رسیدن به رشد اقتصادی ۹.۷ درصد تشریح کرد و گفت: برای تحقق این هدف مهم ساعت‌ها کار کارشناسی شده و این برنامه در یک اتاق فکر کارشناسی و علمی با پشتوانه اجرایی ارائه شده اما حقیقتا به حمایت مقامات ارشد استان و در راس آنها فرمانده سپاه و استاندار دلسوز و پیگیر این استان داریم.

افتتاح بیش از ۳‌.۵ هزار تن و کلنگ‌زنی بیش از ۶.۵ هزار تن فضای سردخانه‌ای، احداث بیش از ۱۳۰ هکتار زیرساخت گلخانه‌ای، ایجاد مجتمع‌های تولیدی در دام، شیلات و گلخانه، احداث اولین گلخانه بلوبری، آبی شدن هزاران هکتار زمین دیم، ایجاد زنجیره کامل تولید مرغ در دشت لیشتر گچساران، ایجاد اولین کارخانه خوراک آبزیان، کسب رتبه نخست استان در طرح ملی کشت قراردادی گندم و طرح جهش تولید در دیم‌زارها و ده‌ها خبر خوش دیگر بخشی از گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی به فرمانده سپاه فتح این استان بود.

 

انتهای پیام/

منتشر شده در :2022/12/26 - 11:12|شناسه خبر: 80806 266 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه