امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۴۴:۵۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

یک اقدام خطرناک در شهرستان کهگیلویه/پلیس نسبت به اجاره کارت بانکی هشدار داد

رئیس پلیس فتای شهرستان کهگیلویه از رواج اجاره کارت‌های بانکی در این شهرستان خبر داد و گفت: کارت بانکی به منزله حریم خصوصی فرد است و افراد با اجاره دادن آن هویت خود را می‌فروشند.

به گزارش راه ملت: محمد رضایی امروز در جمع خبرنگاران تهدیدات سایبری برای کودکان را یادآور شد و اظهار کرد: کودکان برای ارتقا در بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی، اطلاعات حساس مانند نام کاربری و رمز‌ عبور ایمیل خود یا والدینشان را در اختیار دوستان و یا افراد غریبه قرار می‌دهند که ممکن است از سوی مجرمان مورد تهدید یا اخاذی قرار گیرند.

 

رئیس پلیس فتای شهرستان کهگیلویه افزود: والدین باید زمان مشخصی را برای استفاده کودکان از اینترنت و فضای مجازی تعیین کنید و بر روی فعالیت آن‌ها نظارت کافی را داشته باشند.

 

وی بیان کرد: بازی‌های آنلاین بین کاربران طرفداران زیادی دارد و کودکان زمان زیادی را صرف انجام این بازی‌ها می‌کنند و یکی از آسیب‌هایی که بازی‌های آنلاین می‌تواند برای کودکان به دنبال داشته باشد، نمایش صحنه‌های ترسناک و دلهره آور توام با خشونت است که به مرور زمان منجر به وارد شدن تاثیرات منفی بر روحیه و شخصیت آنان می‌شود.

 

رضایی گفت: والدین برای برای جلوگیری از مشکلات روحی و روانی بازی‌های آنلاین، از بازی‌های متناسب با روحیه و شرایط سنی کودکان بر روی گوشی آن‌ها نصب کنند.

 

وی اجاره کارت‌های بانکی را یادآور شد و با بیان این که اطلاعات این کارت به منزله هویت خصوصی فرد است گفت: متأسفانه اجاره کارت‌های بانکی در مدارس شهرستان کهگیلویه رواج پیدا کرده و افراد با این کار هویت خود را می‌فروشند.

 

رضایی فضای مجازی را شمشیر دولبه عنوان و بیان کرد: علاوه بر مزایای آن، خطرات جبران ناپذیری برا کودکان به همراه دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: بحث قمار و بازی‌های آنلاین در شهر لنده زیاد است که شهروندان باید با آگاهی از خطرات این قمارها، در دام شیادان نیفتند.

منتشر شده در :2023/01/15 - 09:01|شناسه خبر: 81026 289 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه